eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodzialalnosc gospodarcza - siedziba › Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!feedme.news.mediaways.net!news.belwue.de!newsfeed01.sul.t-online
    .de!t-online.de!newsrouter.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2750!not-for-mai
    l
    From: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <ar6553$rtg$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
    Lines: 46
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Message-ID: <D7xB9.62617$6a.1004488@news.chello.at>
    Date: Sat, 16 Nov 2002 19:37:07 GMT
    NNTP-Posting-Host: 62.179.27.100
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1037475427 62.179.27.100 (Sat, 16 Nov 2002 20:37:07 MET)
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Nov 2002 20:37:07 MET
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:114704
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    > Problem w tym, ze mieszanie to nie nalezy do mnie - jest wlasnoscia moich
    > rodzicow.
    > W jaki sposob powinieniem to zalatwic, aby wszystko odbylo sie zgodnie z
    > prawem: powinienem podpisac z rodzicami umowe uzyczenia czy moze konieczna
    > jest umowa wynajmu czesci mieszkania (np. tylko mojego pokoju) ???
    > Nadmieniam, ze chodzi _wylacznie_ o siedzibe firmy (miejsce przechowywania
    > dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede
    > prowadzil w "terenie", u klientow.

    Jak dla mnie podajesz tak:
    - siedziba - brak, w przypadku braku siedziby właściwym Urzędzem
    Skarbowym będzie US właściwy dla Twojego miejsca zameldowania.
    - miejsce prowadzenia działalności - cała Polska.
    - miejsce przechowywania dokumentów firmy - np. adres zameldowania.

    jeśli chodzi o Urząd Miasta to im jest chyba wszystko jedno. Obecnie do
    zarejestrowania działalności nie wymagają tytułu prawnego do lokalu.

    jeśli chodzi o US to jest tak - jeśli nie podajesz siedziby to należysz do
    urzędu właściwego ze względu na adres zameldowania, jeśli podajesz siedzibę
    to należysz do urzędu właściewego za adres siedziby.

    > Kolejne pytanie: czy w tej sytuacji (mieszkanie jako wylacznie siedziba
    > firmy) musze to zglaszac w administracji osiedla, a jesli tak, to czy
    groza
    > mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???

    IMHO jeśli podasz mieszkanie jedynie w US jako miejsce przechowywania
    dokumentów firmowych to nie.

    > Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
    > potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla
    innych
    > mieszkancow itd...

    Jak wyżej - wydaje mi się że nie. Jeśli np. posiadałbyś siedzibę w innym
    lokalu (w którym np. świadczyłbyś usługi) to też miałbyś prawo podać inny
    adres przechowywania dokumentów (np. mieszkanie). IMHO adres "przechowywania
    dokumentów" nie jest miejscem prowadzenia działalności :).

    pozdrawiam
    aska


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1