  • 1. Data: 2002-11-16 19:08:56
    Temat: aplikacja jakie szanse
    Od: "pietruszek" <e...@g...pl>

    Witaj grupo!

    Zamierzam studiowac Prawo na US w Katowicach. Oczywiscie po pomyslnym zdaniu
    egzaminu. I stad moje pytanie mianowicie jak wyglada proces zdobycia
    aplikacji. Slyszalem ze jest to bardzo ciezko zrobic. Napewno bardzo ciezko
    jest zostac adwokatem czy notariuszem, a jak to wyglada jesli chodzi o
    zostanie prokuratorem badz sedzia, w koncu takich ludzi unas w kraju
    brakuje?
    Czy mam wogole jakies szanse na aplikacje po studiach jesli nie znam teraz
    nikogo w srodowisku prawniczym a pochodze z rodzinny
    robotniczo-inteligenckiej..

    Prosze o wypowiedzi szczegolnie prawnikow ze slaskiego

    Piotr

  • 2. Data: 2002-11-16 19:45:22
    Temat: Re: aplikacja jakie szanse
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "pietruszek" <e...@g...pl> wrote in news:ar6532$m6d$1@news.gazeta.pl:

> [...]
    > robotniczo-inteligenckiej..
    >
    > Prosze o wypowiedzi szczegolnie prawnikow ze slaskiego

    Ze slaskiego nie jestem ale powiem ci krotko:jesli chcesz doszczetnie zniszczyc
    sobie nerwy i stac sie zgorzknialym absolwentem to najlepsza droga prowadzi
    poprzez sprobowanie dostania sie na aplikacje notarialna;z aplikacja adwokacka
    jest bardzo podobnie...w koncu adwokat np lubi sie pochwalic ze jego dziadek,jego
    ojciec (odpowiednio babcia,mamusia) tez byli adwokatami-wniosek pozostawiam tobie
    co decyduje i jak sie kwalifikuje kandydatow na aplikacje adwokacka
    co do sedziowskiej i prokuratorskiej to rzeczywiscie podobno brakuje tam ludzi ale
    zeby byly etaty to potrzebna jest na to panstwowa kasa...w kazdym razie jesli juz
    to polecam chyba te dwie ostatnie aplikacje,egzamin jest panstwowy wiec jakos to
    gwarantuje ze majac solidna wiedze mozna sie dostac na w/w dwie aplikacje.Moich
    trzech znajomych nie majac zadnych koneksji ani plecow dostali sie na aplikacje
    sedziowska w Warszawie,chociaz na pozaetatowa ale mimo wszystko.
    A co do aplikacji tak ogolnie to kiedys byl program w TVP1 "Zawsze po 21-szej"
    gdzie wlasnie absolwenci raz za razem probowali sie dostac na aplikacje radcowska
    i notarialna (posel i mecenas w jednym Kalisz w tym programie stracil w moich
    oczach wszystko co mial u mnie - szacunek i jakas sympatie) i za kazdym razem
    dostawali za przeproszeniem bezczelnego kopa w dupe,nawet wyrok NSA nie
    doprowadzil nepotystow-notariuszy do porzadku.Zreszta podobno jakas sprawa zostala
    rozstrzygnieta w TK ale nie wiem jaki rezultat i jak to wplynelo na uklady
    panujace wsrod korporacji prawniczych.

    W Tesco mozna jesc bulki, ochrona mi pozwala -
    W Mediamarkcie nie zgadzaja sie zebym jadl paczki-
    (c) Expierd Psycho Ltd -

  • 3. Data: 2002-11-17 09:36:00
    Od: "pietruszek" <e...@g...pl>

    Użytkownik "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92C8D34BD8DDApzkwpanthergazetapl@193.42.231.
    152...

    Dzieki za obszerna wypowiedz.

  • 4. Data: 2002-11-17 16:55:21
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Na aplickacje sadowa i prokuratorska w katowickich okregach mozna sie dostac
    bez plecow po solidnej nauce, inna sprawa ze potem nie ma pracy, bo brak
    forsy na otwieranie nowych etatow.

    Jestem wlasnie z tych rejonow...

    Cezar