  • 1. Data: 2010-10-01 15:08:44
    Temat: dzial spadku - pytanie
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Do podzialu po ojcu jest dom i troche oszczednosci na koncie. Spadkobiercami
    jestem ja, mama i siostra. Mamy juz potwierdzenie o nabyciu spadku i pismo o
    zwolnieniu z podatku. Teraz chcielibysmy przeprowadzic dzial spadku. Wiem,
    ze dom trzeba potwierdzic notarialnie a oszczednosci niekonicznie. Czy
    jezeli ja i siostra zrzeczemy sie spadku na rzecz mamy to taka darowizna
    bedzie nieopodatkowana? Slyszalem, ze zeby tak bylo oszczednosci ojca musze
    przelac na konto a nie przekazac gotowka? Czy cos jeszcze powinienem
    wiedziec?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-10-02 18:10:40
    Temat: Re: dzial spadku - pytanie
    Od: "pjk" <p...@p...fm>

> [...]
    > bedzie nieopodatkowana? Slyszalem, ze zeby tak bylo oszczednosci ojca musze
    > przelac na konto a nie przekazac gotowka? Czy cos jeszcze powinienem

    dom notarialnie - niekoniecznie. dział spadku /częściowy raczej wyjątkowo/ można
    przeprowadzić przed sądem. taniej.
    spadku już się raczej nie zrzeczecie, przecież go przyjęliście /post. o
    stwierdzeniu nabycia spadku?/. możecie co najwyżej darować udział, ewentualnie
    po podziale poszczególne składniki.

    jest opodatkowane, ale korzystacie ze zwolnienia jeśli zgłosicie nabycie w
    terminie 6 miesięcy od uprawomocnienia post. o stwierdzeniu nabycia spadku.

    co do przelewu na konto - nie mam przepisu przed oczami, ale jeśli dobrze
    pamiętam to jest taki zapis,z którego wynika, że przelew środków na konto należy
    udokumentować.
    W tym wypadku jednak nie trzeba dokonywać darowizny środków pieniężnych, można
    darować cały udział w spadku - przed notariuszem, obejmie to i część domu i
    środki pieniężne, bez konieczności podziału spadku.

  • 3. Data: 2010-10-02 20:10:35
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > jest opodatkowane, ale korzystacie ze zwolnienia jeśli zgłosicie nabycie w
    > terminie 6 miesięcy od uprawomocnienia post. o stwierdzeniu nabycia
    > spadku.

    Zglosilismy i dostalismy kwit o zwolnieniu z podatku. Chodzi mi tutaj o
    darowizne mojego udzialu w spadku na rzecz mamy. Ona chyba nie bedzie
    opodatkowana? Nie chcemy robic calosci u notariusza (srodki pieniezne tego
    nie wymagaja), zeby bylo taniej, przepiszemy notarialnie tylko dom. Na sad
    nie mam czasu :-) Z tego co mi tlumaczono w US to taka darowizna bedzie
    nieopodatkowana jezeli srodki pieniezne mama dostanie na konto a nie do reki
    i jesli wypelni odpowiedni druk w US.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-10-06 18:13:47
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > nieopodatkowana jezeli srodki pieniezne mama dostanie na konto a nie do reki

    darowizna udziału też korzysta ze zwolnienia, należy ją zgłosić w ciągu 6
    miesięcy /tak jak mówili - warunek na konto/.