  • 1. Data: 2010-10-01 16:40:21
    Temat: język nowożytny
    Od: Arek <o...@g...com>

    witam,
    W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
    język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
    tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?

    Słyszałem, że istnieje jakaś lista j. obcych (chyba ministerstwa EN)
    których można uczyć w szkole ale się nie mogę tego nigdzie dogrzebać.
    Czy coś takiego istnieje? Gdzie tego szukać?

    B.

  • 2. Data: 2010-10-01 17:00:07
    Temat: Re: język nowożytny
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
    >język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
    >tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?

    Moze tak niezpulenie prawniczo, ale wydaje sie, ze jezyki nowozytne to
    takie, ktore uksztaltowaly sie w okresie nowozytnym. Stad np. nie zaliczymy
    do nich laciny czy antycznej greki.

    >Słyszałem, że istnieje jakaś lista j. obcych (chyba ministerstwa EN)
    >których można uczyć w szkole ale się nie mogę tego nigdzie dogrzebać.
    >Czy coś takiego istnieje? Gdzie tego szukać?

    Hmm z tego co slyszalem, to na maturze obowiazuje egzamin z jedyka obceno
    nowozytnego, wiec to moze byc dobry trop :-) Za komuny siatka godzin byla
    pulikowana w Dziennikach Urzedowych Ministerstwa Oswiaty [+ zmieniajace sie
    nazwy owego ministerstwa]. Moze tam poszukaj?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 3. Data: 2010-10-01 17:13:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    e.googlegroups.com Arek
    <o...@g...com> pisze:

    > W wielu dokumentach (ustawach i rozporządzeniach) pojawia się termin
    > język nowożytny jednak nigdzie nie mogę namierzyć prawniczej definicji
    > tego pojęcia. Co jest a co nie jest językiem nowożytnym wg prawa?
    Nie wiem, czy taka definicja w ogóle istnieje, ale można domniemywać, że są
    to języki powstałe i/lub funkcjonujące po okresie starożytności.
    Do takich należą języki proceduralne (wśód nich strukturalne, deklaratywne),
    a także - oczywiście - obiektowe.
    Czyli np. SQL, VBA, Perl, C, Java, C++, C# i wiele innych, mniej znanych.
    MSPANC

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-10-01 17:34:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    witam,

    Nowożytnymi jezykami są te, które są obecnie używane obiegowo.

  • 5. Data: 2010-10-01 22:04:04
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On Oct 1, 6:34 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    e14g2000yqe.googlegroups.com...
    > witam,
    >
    > Nowożytnymi jezykami są te, które są obecnie używane obiegowo.

    czyli np lacina sie do nich zalicza? w koncu jest jezykiem urzedowym
    watykanu

  • 6. Data: 2010-10-02 06:32:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Szymon von Ulezalka napisał:

    > czyli np lacina sie do nich zalicza? w koncu jest jezykiem urzedowym
    > watykanu

    Za czasów, kiedy zdawałem maturę, jakieś dwadzieścia lat temu, język
    nowożytny zdawało się jako jeden z przedmiotów - oznaczało to wtedy
    język obecnie używany, ale łacina nie była językiem nowożytnym. Może się
    coś zmieniło... :-)

    pozdr.
    robercik-us