  • 1. Data: 2010-10-01 14:57:16
    Temat: Zmiana regulaminu operatora telefonii komórkowej, a wypowiedzenie umowy
    Od: Johny <m...@v...pl>

    Witam serdecznie.

    Play z dniem 1 listopada zmienił regulamin. Otrzymałem od nich pismo,
    które można obejrzeć pod adresem: http://oi53.tinypic.com/2q8rlz4.jpg

    W związku ze zmianą regulaminu mogę wypowiedzieć umowę i chciałbym to
    zrobić. Dzięki temu mógłbym podpisać nową umowę z lepszymi warunki
    (więcej minut w abonamencie, itp.) Aktualną umowę podpisałem około 9
    miesięcy temu. Martwi mnie zapis:

    Jednakże zwracamy uwagę, że proponowane zmiany wynikają bezpośrednio
    ze zmiany obowiązujących przepisów prawa i w związku z tym, w razie
    skorzystania przez Państwa z prawa do wypowiedzenia Umowy przed upływem
    czasu określonego, na jaki Umowa została zawarta, P4 Sp. z o.o. ma prawo
    dochodzić od Państwa opłaty specjalnej/kary umownej w wysokości
    nieprzekraczającej równowartości ulgi przyznanej Państwu, pomniejszonej
    o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej
    rozwiązania.

    Zapis stanowi, że Play może domagać się ode mnie kwoty w wielkości
    udzielonych rabatów przyznanych w dniu podpisania umowy (proporcjonalnie
    do okresu, który od podpisanej umowy upłynął).

    Czy operator faktycznie może wymagać ode mnie takowej kwoty, czy może to
    jest straszak żeby jak najmniej osób rozwiązało umowę? Jeśli faktycznie
    operator może wystąpić z żądaniem zwrotu omawianej kwoty to czy
    faktycznie to zrobi? Wiem, że nikt mi tego nie wywróży, ale może ktoś z
    szanownych grupowiczów już to przerabiał z tym konkretnym operatorem i
    wie jak sprawa wygląda.

    Jeszcze jedną, zastanawiającą mnie kwestią jest termin w jakim mogę
    wypowiedzieć umowę, tj. 14 dni od momentu otrzymania pisma. Pismo
    zostało napisane 1 wrześnie, otrzymałem je w poprzednim tygodniu. Skąd
    operator może wiedzieć kiedy otrzymałem pismo skoro nie zostało wysłane
    listem poleconym? Czy w momencie, w którym operator stwierdzi, że pismo
    otrzymałem wcześniej niż 14 dni temu to czy będę musiał udowadniać, że
    nie jestem wielbłądem?

    Z góry dziękuję za wszelkie opinie i sugestie.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2010-10-01 15:03:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johny" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Co do terminu doręczenia, to zgodnie z art. 6 kc operator, podnosząc zarzut
    upływu terminu bedzie musiał tego dowieść. W wypadku zwykłego listu raczej
    nieparwdopodobne, by mu się powiodło. W pozostałej części moim zdaniem nie
    mają racji, ale poczekaj na wypowiedzi pozostałych osób.

  • 3. Data: 2010-10-01 15:14:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-01 16:57, Johny pisze:

> [...]
    > nieprzekraczającej równowartości ulgi przyznanej Państwu, pomniejszonej
    > o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej

    Jeżeli zmiany, które Ciebie dotyczą, rzeczywiście wynikają ze zmiany
    prawa lub usunięcia klauzul niedozwolonych, to operatorowi przysługuje
    roszczenie wynikające z zerwania umowy terminowej.

    art. 60a PT, ust. 3