  • 11. Data: 2004-11-26 13:19:27
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > No więc załapujesz się jeszcze na ochronę z tyt. niezgodności z umową
    > (jest dwuletnia). Problem jest niestety z tym taki, że w okresie powyżej
    > 6ciu miesięcy od daty zakupu, to ty musisz udowodnić że usterka była
    > spowodowana wadą tkwiacą w dysku w momencie zakupu. W praktyce może to byc
    > prawie niewykonalne.

    co za bzdury piszesz, jest rzeczywiscie 6 mc okres ale poczytaj dokladnie
    czego dotyczy i jak go nalezy interpretowac? mowiac krotko w praktyce duze
    szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
    nie trzymal jakis parametrow technicznych)

    wracajac do glownego pytania

    a) sprawdz czy rzeczywiscie dysk mial tylko rok gwarancji (niewiele tak
    mialo)

    b) niezaleznie od gwarancji mozesz korzystac z przepisow o odpowiedzialnosci
    sprzedawcy, ktore daja niejako 2 letnia "gwarancje" na kazdy towar (cos w
    rodzaju dawnej rekojmi) - poszukaj dokladnie o tych przepisach na stronach
    federacji konnsumentow i przygotuj sie dobrze zanim pojdziesz do sklepu

  • 12. Data: 2004-11-26 13:30:32
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Andrzej Lawa* wrote in <news:co77b7$2kth$1@news2.ipartners.pl> :

    > Co to za dysk? Od dawna nie widziałem takiego, który miałby tylko rok
    > gwarancji... Teraz z reguły mają 3 lata.

    Po wpadce Fujitsu 3 lata temu (wymiana chyba 300000 dysków :) wszyscy
    zjechali do 1 roku, ostatnio się to z powrotem poprawiło.

    --
    Najlepsza definicja człowieka: niewdzięczny dwunóg.

  • 13. Data: 2004-11-26 14:09:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <co7aac$pbs$1@atlantis.news.tpi.pl>, gosc wrote:

> [...]
    > szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
    > nie trzymal jakis parametrow technicznych)

    Oświeć mnie przemądry anonimie, gdzie są te bzdury.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-11-26 16:15:04
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Jak to obciął? Na jakiej podstawie? Jeśli sprzedawał sam dysk, to
    gwarancja
    > musiała być taka jaką przewidział producent.

    Niestety smutna rzeczywistośc jest inna. Sprzedawca mowi, że dysk ma
    roczną i tyle.
    Do dysku nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej itd.

  • 15. Data: 2004-11-26 16:42:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 14:19:27 +0100, gosc naskrobał(a):

> [...]
    > szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
    > nie trzymal jakis parametrow technicznych)

    jeżeli samemu pisze się bzdury to lepiej nie zarzucać ich innym a
    przeczytać dokładnie ustawę.

> [...]
    > federacji konnsumentow i przygotuj sie dobrze zanim pojdziesz do sklepu

    po roku nie udowodni że wada istniała w chwili sprzedaży.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 16. Data: 2004-11-26 16:43:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 17:15:04 +0100, Dariusz Młyński naskrobał(a):

    > Niestety smutna rzeczywistośc jest inna. Sprzedawca mowi, że dysk ma
    > roczną i tyle.
    > Do dysku nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej itd.

    czyli w ogóle nie ma gwarancji bo ustna nie istnieje w Polsce.

  • 17. Data: 2004-11-26 17:29:10
    Od: "stab" <s...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Skonczyla sie gwarancja sprzedawcy czy producenta ?

    sprzedawcy bo gwarancji producenta nic nie ma
    a dysk to Maxtor 80 GB model 6y0801042201

    dzieki i pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-11-26 18:52:18
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > sprzedawcy bo gwarancji producenta nic nie ma
    > a dysk to Maxtor 80 GB model 6y0801042201

    A maxtor nie naprawia ich wysyłkowo ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 19. Data: 2004-11-26 21:56:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol wrote:
    > czyli w ogóle nie ma gwarancji bo ustna nie istnieje w Polsce.

    a dlaczego nie? (tak teoretycznie)

    KG

  • 20. Data: 2004-11-26 22:18:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 22:56:43 +0100, kam naskrobał(a):

    > a dlaczego nie? (tak teoretycznie)

    art 13 UoSzWSK i zm KC oczywiście zakładając że ustawa obejmuję tą
    transakcje k-s.