    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Date: Fri, 26 Nov 2004 14:19:27 +0100

    > No więc załapujesz się jeszcze na ochronę z tyt. niezgodności z umową
    > (jest dwuletnia). Problem jest niestety z tym taki, że w okresie powyżej
    > 6ciu miesięcy od daty zakupu, to ty musisz udowodnić że usterka była
    > spowodowana wadą tkwiacą w dysku w momencie zakupu. W praktyce może to byc
    > prawie niewykonalne.

    co za bzdury piszesz, jest rzeczywiscie 6 mc okres ale poczytaj dokladnie
    czego dotyczy i jak go nalezy interpretowac? mowiac krotko w praktyce duze
    szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
    nie trzymal jakis parametrow technicznych)

    wracajac do glownego pytania

    a) sprawdz czy rzeczywiscie dysk mial tylko rok gwarancji (niewiele tak
    mialo)

    b) niezaleznie od gwarancji mozesz korzystac z przepisow o odpowiedzialnosci
    sprzedawcy, ktore daja niejako 2 letnia "gwarancje" na kazdy towar (cos w
    rodzaju dawnej rekojmi) - poszukaj dokladnie o tych przepisach na stronach
    federacji konnsumentow i przygotuj sie dobrze zanim pojdziesz do sklepu