  • 1. Data: 2005-06-30 10:37:38
    Temat: domeny internetowe a kradzież
    Od: "Sullivan" <s...@b...pl>

    Hi,
    spotkała mnie ostatnio bardzo bolesna sprawa. Kupiłem od "Pana X" kilka
    domen (głównie *.pl) pare miesięcy temu, używałem ich bez problemów, domeny
    były rejestrowana w jedenej z większych "pewnych" firm w polsce w okolicach
    wrzesień-listopad zeszłego roku na 2-3 lata. Kilka dni temu wchodzę na jeden
    z tych serwisów i okazuje się że nic na nich nie ma. Po kilku telefonach
    dowiedziałem się że domeny te przez poprzedniego właściciela zostały kupione
    kradzioną kartą kredytową i zabierają mi te domeny. Nie jest dla nich
    istotne że ja "legalnie" je kupiłem. (.. takie nasze prawo:>!?)
    Zaproponowali mi 2 rzeczy 1) odkupienie domen po normlnych cenach (czyli za
    każdą płacę tyle na ile została zarejestrowana - w geście dobrej woli dają
    10% upustu) 2) przyłączenie się do pozwu sądowego przeci osobie która mi
    sprzedała:./ ...Co ja teraz powinienem zrobić? Napewno będę chciał się
    przyłączyć do tego, aby przynajmniej odzyskać kasę, którą zapłaciłem Panu X,
    ale odkupienie teraz tych domen po 'normalnych' cenach jest dla mnie nie
    możliwe.
    Nasuwa mi się pytanie: Czy firmę która dysponuje teraz tymi domenami nie
    można oskarżyć o jakieś zaniedbanie: wiedzili zapewnę nie od dziś że domeny
    były nielegalnie, a jednak wstrzymywali się przed blokadami, co spowodowało,
    że Pan X mógł je dalej odsprzedać, tym samym również narazili kogoś (mnie)
    na koszty.

    pozdr
    Sullivan

  • 2. Data: 2005-06-30 11:00:25
    Temat: Re: domeny internetowe a kradzież
    Od: maHo <m...@p...net>

    Sullivan wrote:
> [...]
    > że Pan X mógł je dalej odsprzedać, tym samym również narazili kogoś (mnie)

    pierwsze pytanie: w jaki sposób je kupiłeś od tego pana X?

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-06-30 11:19:09
    Od: "Sullivan" <s...@b...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
> [...]

    allegro

  • 4. Data: 2005-06-30 11:32:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sullivan wrote:

> [...]
    > 10% upustu) 2) przyłączenie się do pozwu sądowego przeci osobie która mi
    > sprzedała:./ ...Co ja teraz powinienem zrobić? Napewno będę chciał się

    Najlepiej połączyć 1 z 2...

    > przyłączyć do tego, aby przynajmniej odzyskać kasę, którą zapłaciłem Panu X,
    > ale odkupienie teraz tych domen po 'normalnych' cenach jest dla mnie nie
    > możliwe.

    Dlaczego? I pamiętaj, że i tak co "okres rozliczeniowy" musiałbyś i tak
    tyle samo bulić...

    > Nasuwa mi się pytanie: Czy firmę która dysponuje teraz tymi domenami nie
    > można oskarżyć o jakieś zaniedbanie: wiedzili zapewnę nie od dziś że domeny

    Twierdzisz, że z góry wiedzieli, że karta kradziona? Bzdura.

    > były nielegalnie, a jednak wstrzymywali się przed blokadami, co spowodowało,

    Domeny były nielegalne??

    > że Pan X mógł je dalej odsprzedać, tym samym również narazili kogoś (mnie)
    > na koszty.

    Pomyśl... Jakby wcześniej wiedzieli, to by wcześniej je zablokowali.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-06-30 12:03:04
    Od: maHo <m...@p...net>

    Sullivan wrote:
    > Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

    > allegro

    nie pytalem się gdzie, tylko jak :).

    Tzn, ty mu zapłaciłeś, a co otrzymałeś w zamian?. Czy stałeś się
    dysponentem domeny, czy tylko wskazywała ta domena na twoje serwery?

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2005-06-30 12:49:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sullivan" <s...@b...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem dysponent domeny nie ma racji. Do zawarcia umowy doszło.
    To, czy zapłata miała miejsce kradzioną kartą, czy nie samego faktu
    dojścia do skutku transakcji nie zmienia. Oczywiście sprawcę tamtej
    kradzieży należy ścigać, ale to nie znaczy, że osoby, które od niego
    nabyły prawa do tych domen tracą te prawa.

  • 7. Data: 2005-06-30 12:57:12
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > kradzieży należy ścigać, ale to nie znaczy, że osoby, które od niego
    > nabyły prawa do tych domen tracą te prawa.

    Tracą, bo to jest paserstwo. Nie wazne czy kupujesz kradzioną domenę czy
    kradziony samochod - zawsze jestes w takim wypadku podejrzany o paserstwo

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 8. Data: 2005-06-30 13:04:37
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

> [...]
    > kradzieży należy ścigać, ale to nie znaczy, że osoby, które od niego
    > nabyły prawa do tych domen tracą te prawa.

    no ale w przypadku nabycia kradzionego samochodu traci się go, czy tak?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 9. Data: 2005-06-30 13:17:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w
    wiadomości news:da0q78$d4u$1@inews.gazeta.pl...

    > Tracą, bo to jest paserstwo. Nie wazne czy kupujesz kradzioną domenę
    czy
    > kradziony samochod - zawsze jestes w takim wypadku podejrzany o
    paserstwo

    O ile samochód jest rzeczą, o tyle domena już nie. Stąd akurat jestem
    przeciwny takiej analogii, bowiem trudno w odniesieniu do domeny
    stosować te same przepisy prawa cywilnego.

  • 10. Data: 2005-06-30 13:19:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w
    wiadomości news:da0qun$511$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > no ale w przypadku nabycia kradzionego samochodu traci się go, czy
    tak?

    Ale ta domena nie została ukradziona. Zwróć uwagę, że w prawie oddziela
    się przekazanie własności przy sprzedaży od zapłaty. Tak więc nie jestem
    przekonany, czy da się taką analogię zastosować. Tym bardziej, że domena
    nie jest rzeczą ruchomą, a raczej jakimś tam prawem, zaś sprzedaż cesją
    tych praw.