  • 1. Data: 2005-06-30 09:25:16
    Temat: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    Witajcie,
    Odswiezam temat..
    Sprzedawca nie moze naprawic mi czesci komputerowej,
    identycznej nie ma juz w sprzedazy a na proponowana
    czesc sie nie zgadzam [nie jest identyczna].
    Chce zwrotu pieniedzy - ale sprzedawca nie chce o tym
    slyszec.
    Co moge zrobic?

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 2. Data: 2005-06-30 09:31:32
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

> [...]
    > czesc sie nie zgadzam [nie jest identyczna].
    > Chce zwrotu pieniedzy - ale sprzedawca nie chce o tym

    Dodam, ze mam fakture i dwa lata gwarancji.
    W momencie zgloszenia reklamacji brakowalo
    tydzien do uplywu tego czasu, ale zgloszenie
    przyjeto na czas i uznano reklamacje.

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 3. Data: 2005-06-30 09:53:26
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    > A co do sprzedawcy.
    > 1.pismo poparte cytatami z tejże ustawy i postraszenie sądem w tymże
    > piśmie 2. UOKIK / PIH
    > 3. Sąd Rejonowy
    > pozdr
    > karol
    O.K.
    Jak skutecznie postraszyc sprzedawce?
    Wyslac oficjalny list za potwierdzeniem odbioru
    do kogo? Prezesa firmy?
    A jak moze pomoc mi UOKiK?
    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 4. Data: 2005-06-30 09:54:34
    Od: "och.karol" <o...@x...usunto.wp.pl>

    Użytkownik "AKS" <o...@N...zag.pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, ze mam fakture i dwa lata gwarancji.
    > W momencie zgloszenia reklamacji brakowalo
    > tydzien do uplywu tego czasu, ale zgloszenie
    > przyjeto na czas i uznano reklamacje.

    Z tytułu gwarancji odpowiada producent (poprzez wskazany serwis najczęściej)
    a nie sprzedawca. Dodam, że gwarancja jest nieobowiązkową umową cywilno
    prawną.
    U sprzedawcy domagać sie możesz rekompensaty z tytułu niezgodności towaru z
    umową. Poszukaj ustawy o szczególnych zasadach sprzedazy konsumenckiej w
    necie.

    odpowiiadając usuń "usunto." w adresie

  • 5. Data: 2005-06-30 10:11:27
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > U sprzedawcy domagać sie możesz rekompensaty z tytułu niezgodności towaru
    > z umową. Poszukaj ustawy o szczególnych zasadach sprzedazy konsumenckiej w
    > necie.

    Niezgodność z umową nie dotyczy sprzedaży na fakturę. Tutaj działają stare
    przepisy o rekojmi.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2005-06-30 10:15:25
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    Piotr/inw news:da0gqd$eo6$1@nemesis.news.tpi.pl napisał (-a):

    > Niezgodność z umową nie dotyczy sprzedaży na fakturę. Tutaj działają
    > stare przepisy o rekojmi.

    Ale dostalam te fakture bo oni ja zwyczajowo
    daja a wystepuje jako osoba fizyczna [na nia jest wystawiona
    faktura].

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 7. Data: 2005-06-30 10:24:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale dostalam te fakture bo oni ja zwyczajowo
    > daja a wystepuje jako osoba fizyczna [na nia jest wystawiona
    > faktura].

    Przy ocenie, czy stosować przepisy dla osób fizycznych, czy karnych nie
    ma żadnego znaczenia, czy fakturę wystawiono, czy nie. Ważne jest kto
    nabył urządzenie. Jeśli była to osoba fizyczna, a zakup nie miał związku
    z działalnością gospodarczą (tylko nie wiem, jakby tego miał sprzedawca
    dowieść, ale mniejsza o to), to stosujemy przepisy dotyczące klientów.
    Czyli m.in. związane z niezgodności towaru z umową.

  • 8. Data: 2005-06-30 10:40:27
    Od: "och.karol" <o...@x...usunto.wp.pl>

    > O.K.
    > Jak skutecznie postraszyc sprzedawce?
    Nie za dużo od grupy wymagasz? Jakby był uniweralny sposób to pewnie
    sprzedawcy byliby jak potulne baranki w tych sparwach.
    Indywidualna sprawa.
    Są tacy co dopiero wyroku NSA się boją!

    > Wyslac oficjalny list za potwierdzeniem odbioru
    > do kogo? Prezesa firmy?
    Do firmy po prostu

    > A jak moze pomoc mi UOKiK?
    Nie wiem nie próbowałem... Ale od tego są (zadzwoń to Ci powiedzą)

  • 9. Data: 2005-06-30 10:57:34
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > O.K.
    > Jak skutecznie postraszyc sprzedawce?
    > Wyslac oficjalny list za potwierdzeniem odbioru
    > do kogo? Prezesa firmy?
    > A jak moze pomoc mi UOKiK?

    A powiedz jeszcze jaką część chcą ci jaką zamienić.
    pozdr axell

  • 10. Data: 2005-06-30 11:01:08
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    axell news:42c3d015$1@news.home.net.pl napisał (-a):

    > A powiedz jeszcze jaką część chcą ci jaką zamienić.
    > pozdr axell

    Karta grfiki - ta sama firma. zblizone parametry,
    ale nie identyczna.
    Poza tym chce doplacic do lepszego modelu.
    Problem w tym, ze licza mi doplate nie jako roznice
    pomiedzy cena wybranego modelu a cena na fakturze,
    tylko a cena podobnej karty na dzis. A to wychodzi spora
    roznica w cenie.

    --
    Pozdrowienia,
    AKS