  • 1. Data: 2005-06-30 09:25:04
    Temat: Niuczciwy lokator,- czy tak można?
    Od: "P" <p...@p...onet.pl>

    Wynająłem część mieszkania, sporządziłem stosowna umowę na 3 lata, zastrzegając
    prawo rozwiązania natychmiastowego w wypadkach naruszania porządku, dewastacji,
    niepłacenia czynszu i opłat obocznych (gaz, prąd etc), oraz zamieszkania, bez
    mojej zgody, osób trzecich.
    Od kilku miesiecy lokator zajął pozostałą część mieszkania (nie objętą umową),
    wprowadził do mieszkania współmałżonka i matkę, od kilku miesięcy nie płaci
    czynszu ani pozostałych świadczeń, w mieszkaniu urządza libacje kończące się
    interwencjami policji, a administracja osiedla składała skargi, również pisemne,
    na naruszanie przez nich porządku.
    W tej sytuacji wymówiłemim w maju 2-krotnie tę umowę, raz ze skutkiem
    natychmiastowym, a potem (po przeczytaniu ustawy:), z terminem miesięcznym,
    który właśnie upływa.
    Również wysyłałem upomnienia (polecony, ZPO) w sprawie opłat i czynszu,-nie
    podejmują ich.
    Wszystko bezskutecznie, oni twierdzą, ze się nie ruszą i nawet interwencja
    policji, ktora skierowała wniosek do sądu grodzkiego i wystawiła mandaty za
    przebywanie osob bez meldunku nic tu nie dało. Do tego obecnie "przechowują "tam
    kilku meneli.
    Zamierzam w najblizszym czasie zadziałać, np. wystawic sprzęty ich z części
    mieszkania nie objętego umową.
    Jak ustrzec sie oskarżen o np. kradzież, bo napewno bę&#240;a kombinować.
    czy moge skorzystać z przewidzianego w KC prawa zastawu?
    a może zadziałać nie do końca prawnie, tj. w czasie ich nieobecności wystawic
    meble (wraz z babcią) na dwór i zmienic zamki?

  • 2. Data: 2005-06-30 09:48:12
    Temat: Re: Niuczciwy lokator,- czy tak można?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak ustrzec sie oskarżen o np. kradzież, bo napewno bę&#240;a
    kombinować.
    > czy moge skorzystać z przewidzianego w KC prawa zastawu?

    To doby pomysł. Ale nie zapomnij, że następnym krokiem jest wniesienie
    powództwa do sądu. Taki zastaw nie może trwać wiecznie dla samego
    zastawu.

    > a może zadziałać nie do końca prawnie, tj. w czasie ich nieobecności
    wystawic
    > meble (wraz z babcią) na dwór i zmienic zamki?

    Odradzam. Na pewno w odniesieniu do babci, bo to przestępstwo (zmuszanie
    do określonego zachowania). W odniesieniu do rzeczy gość może podnosić
    zarzuty. że ktoś później coś ukradł.

  • 3. Data: 2005-06-30 11:29:37
    Od: "User of Internet" <u...@n...pl>

    w tym kraju nie wynajmuje się mieszkań

  • 4. Data: 2005-07-01 11:29:21
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    User of Internet napisał(a):
    > w tym kraju nie wynajmuje się mieszkań

    Jak sie nie potrafi to sie nie wynajmuje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-07-01 11:32:32
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Jak sie nie potrafi to sie nie wynajmuje.

    a ty umiesz?
    to moze sie podzielisz wiedza :)

  • 6. Data: 2005-07-01 12:09:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    SzerszeN napisał(a):

    > a ty umiesz?
    > to moze sie podzielisz wiedza :)

    Dziele sie wiedza. Ale pobieram za to stosowne oplaty.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-01 13:07:11
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Dziele sie wiedza. Ale pobieram za to stosowne oplaty.

    to sobie pobieraj, ale od glupawych uwag na necie sie powstrzymaj

  • 8. Data: 2005-07-01 13:18:14
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Dziele sie wiedza. Ale pobieram za to stosowne oplaty.

    a tutaj co robisz? dowartościowujesz się docinając innym?

    bez pozdrowień
    czubcia

  • 9. Data: 2005-07-01 16:29:36
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    czubcia napisał(a):

    > a tutaj co robisz? dowartościowujesz się docinając innym?

    Czasem napisze cos sensownego jak ktos jest mily i grzeczny.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-07-01 16:29:50
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    SzerszeN napisał(a):

    > to sobie pobieraj, ale od glupawych uwag na necie sie powstrzymaj

    Wzajemnie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos