    From: "Sullivan" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes
    Subject: domeny internetowe a kradzież
    Date: Thu, 30 Jun 2005 12:37:38 +0200

    Hi,
    spotkała mnie ostatnio bardzo bolesna sprawa. Kupiłem od "Pana X" kilka
    domen (głównie *.pl) pare miesięcy temu, używałem ich bez problemów, domeny
    były rejestrowana w jedenej z większych "pewnych" firm w polsce w okolicach
    wrzesień-listopad zeszłego roku na 2-3 lata. Kilka dni temu wchodzę na jeden
    z tych serwisów i okazuje się że nic na nich nie ma. Po kilku telefonach
    dowiedziałem się że domeny te przez poprzedniego właściciela zostały kupione
    kradzioną kartą kredytową i zabierają mi te domeny. Nie jest dla nich
    istotne że ja "legalnie" je kupiłem. (.. takie nasze prawo:>!?)
    Zaproponowali mi 2 rzeczy 1) odkupienie domen po normlnych cenach (czyli za
    każdą płacę tyle na ile została zarejestrowana - w geście dobrej woli dają
    10% upustu) 2) przyłączenie się do pozwu sądowego przeci osobie która mi
    sprzedała:./ ...Co ja teraz powinienem zrobić? Napewno będę chciał się
    przyłączyć do tego, aby przynajmniej odzyskać kasę, którą zapłaciłem Panu X,
    ale odkupienie teraz tych domen po 'normalnych' cenach jest dla mnie nie
    możliwe.
    Nasuwa mi się pytanie: Czy firmę która dysponuje teraz tymi domenami nie
    można oskarżyć o jakieś zaniedbanie: wiedzili zapewnę nie od dziś że domeny
    były nielegalnie, a jednak wstrzymywali się przed blokadami, co spowodowało,
    że Pan X mógł je dalej odsprzedać, tym samym również narazili kogoś (mnie)
    na koszty.

    pozdr
    Sullivan