  • 11. Data: 2005-06-30 13:37:27
    Temat: Re: domeny internetowe a kradzież
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
    news:da0q78$d4u$1@inews.gazeta.pl...

    > Tracą, bo to jest paserstwo. Nie wazne czy kupujesz kradzioną domenę czy
    > kradziony samochod - zawsze jestes w takim wypadku podejrzany o paserstwo

    domena nie zostala skradziona wiec porowannie bzdurne.

    p.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 12. Data: 2005-06-30 13:54:50
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > O ile samochód jest rzeczą, o tyle domena już nie. Stąd akurat jestem
    > przeciwny takiej analogii, bowiem trudno w odniesieniu do domeny
    > stosować te same przepisy prawa cywilnego.

    Dlaczego? Czyzbys zatem uwazal, ze jak ktos kupi od kogos piracki
    program to moze go uzywac? Samochod jest rzecza, a program nie

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 13. Data: 2005-06-30 13:55:49
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Przemek R... napisał(a):
    > domena nie zostala skradziona wiec porowannie bzdurne.

    Wyłudzona, skradziona... Nie ma różnicy. Jesli coś kupię za fałszywe
    pieniądze (np samochod) to oznacza ze go nie ukradlem i moge sprzedac dalej?

  • 14. Data: 2005-06-30 13:56:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Sullivan napisał(a):
    (ciach)
    ogolna bzdura (jak dla mnie)
    poprzedni wlasciciel domeny jej nie ukradl, tylko posluzyl sie kradziona
    karta kredytowa. Czyli ukradl pieniadze za ktore nabyl domene, ktora
    pozniej sprzedal.
    czy jesli kupisz auto od goscia, a okaze sie ze on je kupil co prawda w
    salonie firmowym, ale za kase ktora ukradl gdziestam albo zdefraudowal,
    to tez ci auto zabieraja?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 15. Data: 2005-06-30 14:01:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    |<onrad napisał(a):

    > Wyłudzona, skradziona... Nie ma różnicy. Jesli coś kupię za fałszywe
    > pieniądze (np samochod) to oznacza ze go nie ukradlem i moge sprzedac
    > dalej?
    jest roznica duza. Nie kupil za falszywe pieniadze czy falszywa karte,
    tylko za pieniadze zgromadzone na karcie skradzionej. Czyli za kradzione
    pieniadze. Rownie dobrze moglby za nie kupic np. chleb, i co - mialby go
    zwrocic do piekarni, bo pieniadze byly kradzione? nie - winowajca musi
    zwrocic kase osobie/bankowi/poszkodowanemu ktoremu ukradl, a to co
    zrobil z kasa ktora ukradl - to juz inna sprawa.

  • 16. Data: 2005-06-30 14:02:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Sullivan napisał(a):
    > pozdr
    > Sullivan
    ostrzegaj ze piszesz na kilka grup rownoczesnie bo Re: ida potem tez
    wszedzie...

  • 17. Data: 2005-06-30 14:20:17
    Od: maHo <m...@p...net>

    BartekK wrote:
> [...]
    > czy jesli kupisz auto od goscia, a okaze sie ze on je kupil co prawda w
    > salonie firmowym, ale za kase ktora ukradl gdziestam albo zdefraudowal,

    Tyle że tutaj jest sytuacja podobna do płacenia fałszywymi pieniędzmi.
    Jeżeli prawowity posiadacz karty się zorientuje że został zfraudowany,
    składa reklamację, i jeżeli zostaje uwzględniona to IMHO kasa jest
    zabierana firmie której było płacone kartą.

    pozdrav

    maHo

  • 18. Data: 2005-06-30 14:35:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

    > jest roznica duza. Nie kupil za falszywe pieniadze czy falszywa karte,
    > tylko za pieniadze zgromadzone na karcie skradzionej. Czyli za kradzione

    Hmm... Dobra analogia!

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 19. Data: 2005-06-30 18:06:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w
    wiadomości news:da0tja$srg$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego? Czyzbys zatem uwazal, ze jak ktos kupi od kogos piracki
    > program to moze go uzywac? Samochod jest rzecza, a program nie

    Piracki program jest rzeczą materialną. Domena nie jest rzeczą, tylko
    prawem. Tu nie zastosujesz przepisów o zasiedzeniu w dobrej czy złej
    wierze. A to na tej podstawie mogły by ewentualnie dojść do zwrotu
    przedmiotu.

  • 20. Data: 2005-06-30 18:08:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:da0rqj$c33$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Za szybki poszło :-)

    Dodatkowo jeśli nawet uznać prawo NASK do zwrotu domeny, to nie mogą
    sobie tego sami zrobić. Bo per analogia z samochodem to teraz jest taka
    sytuacja, jakby prawowity właściciel po prostu przyszedł i ukradł
    obecnemu właścicielowi samochód.