  • 1. Data: 2006-05-12 20:13:49
    Temat: dom do podziału
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    Witam,

    Jest kamienica i 3 właścicieli posiadających odpowiednio 8/16, 5/16 i 3/16.
    Ten co ma 3/16 chce spisać testament i podzielić po równo pomiędzy 3
    synów. (powstaną części 1/16).
    Kamienica ma ok. 16 mieszkań i piwnice.
    Czy można przekształcić własność 1/16-tej kamienicy na np. jedno
    mieszkanie własnościowe? (A później sprzedać?).

    Pozdrawiam
    S.T.

  • 2. Data: 2006-05-12 22:39:04
    Temat: Re: dom do podziału
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Slawek T. napisał(a):
    > Kamienica ma ok. 16 mieszkań i piwnice.
    > Czy można przekształcić własność 1/16-tej kamienicy na np. jedno
    > mieszkanie własnościowe? (A później sprzedać?).

    można...

    KG

  • 3. Data: 2006-05-13 06:39:20
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > można...

    Fakt że mozna ale po co ?

    skoro mozna zawrzeć umowę quad usum
    czyli określic co w ramach udziałów posiadanych komu przysługuje
    i wtedy posiadając udział z określonymspsosbem uzytkowania
    w postaci konkretnych lokali mozna sprzedac udziały jak lokale.

    Wyodrębnienie własności lokali jest w zasadzie
    nieodwracalne natomiast taka umowe mozna modyfikować
    kiedy sie włascicielom zechce i w tym może byc jej przewaga.

    m.

  • 4. Data: 2006-05-15 08:55:39
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    mądrala napisał(a):

> [...]
    > i wtedy posiadając udział z określonymspsosbem uzytkowania
    > w postaci konkretnych lokali mozna sprzedac udziały jak lokale.

    Tak, ale kto kupi taki udział? Inny właściciel? (nie będzie zainteresowany)
    Nie wiem, czy osoby poszukujące mieszkania byłyby zainteresowane kupnem
    udziału.

    Pozdrawiam
    S.T.

  • 5. Data: 2006-05-15 08:56:48
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    mądrala napisał(a):

    > Fakt że mozna [...]

    Czy na takie przekształcenie potrzebna jest zgoda innych właścicieli?