  • 1. Data: 2004-02-24 11:43:38
    Temat: Re: doba pracownicza
    Od: bronek <b...@g...pl>

    kyrielejson wrote:
    > Pracuję w systemie 2-zmianowym. Niestety ostatnio po dogłębnej lektórze
    > nowego KP p. kadrowa wymyśliła sobie, że jak ktoś jest pracuje na drugą
    > zmianę, to nie może następnego dnia przyjść na rano. Mianowicie
    > wyliczyła sobie, że w takiej sytuacji człowiek w okresie 24 godzin od
    > chwili rozpoczęcia pracy, pracuje więcej niż 8 godzin i zakład musiałby
    > płacić za nadgodziny. W efekcie, jeśli w poniedziałek przyjdę na drugą
    > zmianę, to do końca tygodnia muszę dymać na drugą zmianę. Pomóżcie, jak
    > mam kadrowej wytłumaczyć, że jest w błędzie?

    Ciężko będzie jej wytłumaczyć bo chyba ma rację.

    Bronek

  • 3. Data: 2004-02-24 23:09:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kyrielejson" <fazi_wywal@to_fpnp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmianę, to do końca tygodnia muszę dymać na drugą zmianę. Pomóżcie, jak
    > mam kadrowej wytłumaczyć, że jest w błędzie?

    O ile nie miała miejsce jakaś nowelizacja i mój tekst kodeksu pracy jest
    aktualny, to w art. 129 mowa jest o 8 godzinach w ciągu doby, a nie w
    ciągu 24 godzin. A doba zaczyna się i kończy o północy. Nie widzę tam
    nigdzie tych 24 godzin. Napisz, na czym ona tę rewelację opiera.

  • 4. Data: 2004-02-25 07:41:15
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ciągu 24 godzin. A doba zaczyna się i kończy o północy. Nie widzę tam
    > nigdzie tych 24 godzin. Napisz, na czym ona tę rewelację opiera.

    O ile z kolei mój KP jest aktualny to doba to 24 godziny od momentu
    rozpoczęcia pracy ;). Jeżeli pracownik zaczyna pracę o 8:00, to doba
    kończy się o 8:00 następnego dnia.

    Bronek

  • 5. Data: 2004-02-25 11:27:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O ile z kolei mój KP jest aktualny to doba to 24 godziny od momentu
    > rozpoczęcia pracy ;). Jeżeli pracownik zaczyna pracę o 8:00, to doba
    > kończy się o 8:00 następnego dnia.

    A z czego to wynika? I żeby uprzedzić: nie twierdzę, że nie masz racji
    tylko pytam.

  • 6. Data: 2004-02-25 12:36:47
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A z czego to wynika? I żeby uprzedzić: nie twierdzę, że nie masz racji
    > tylko pytam.

    art. 128 §3 KP, ostatnia nowelizacja wprowadziła następującą definicję
    doby;

    § 3. Do celów rozliczania czasu pracy pracownika:
    1) przez dobę - należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od
    godziny, w której pracownik rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go
    rozkładem czasu pracy,
    2) przez tydzień - należy rozumieć 7 kolejnych dni kalendarzowych,
    poczynając od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego.

    Bronek

  • 7. Data: 2004-02-25 13:01:50
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A z czego to wynika? I żeby uprzedzić: nie twierdzę, że nie masz racji
    > tylko pytam.

    Podstawy (kodeks pracy):
    Dział szósty
    Rozdział I. Przepisy ogólne
    Art. 128. [Definicje]
    . . . . . .
[...]
    . . . . . . .
    Art. 132 [Minimalny nieprzerwany odpoczynek dobowy]
    § 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz art. 136 § 2 i art. 137.

    To chyba wyjaśni problem

    Pozdrowienia
    PawelT

  • 8. Data: 2004-02-25 14:23:32
    Od: kyrielejson <fazi_wywal@to_fpnp.pl>

    Użytkownik PawelT napisał:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawy (kodeks pracy):
    > Dział szósty
    > Rozdział I. Przepisy ogólne
    > Art. 128. [Definicje]
    <ciach>
    hehe, znalazlem:

    Art. 135. § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej
    organizacją, może być stosowany system równoważnego czasu pracy, w
    którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie
    więcej jednak niż do 12 godzin, w okresie rozliczeniowym
    nieprzekraczającym 1 miesiąca. Przedłużony dobowy wymiar czasu pracy
    jest równoważony krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w niektórych
    dniach lub dniami wolnymi od pracy.

    Ide atakowac babe.
    W sumie to dobry pomysl zajrzec do KP. :)

  • 9. Data: 2004-02-25 21:55:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawelT" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    No to kadrowa miała rację.

  • 10. Data: 2004-02-25 21:56:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nieprzekraczającym 1 miesiąca. Przedłużony dobowy wymiar czasu pracy
    > jest równoważony krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w niektórych

    Też o tym myślałem, ale tych 11 godzin odpoczynku w ten sposób nie
    przeskoczysz chyba.