  • 1. Data: 2004-02-24 11:38:17
    Temat: Zasilek opiekunczy
    Od: "ela.7" <e...@w...pl>

    itam.

    Od stycznia tego roku 10-cio miesieczna Ewa poszla do zlobka, a ja
    wrocilam do pracy.
    I jak bywa w takich wypadkach czesto choruje, a ja w zwiazku z tym
    przebywam na zasilku opiekunczym (zwolnieniu lekarskim na dziecko).
    Wyczytalam, ze zasilek bede otrzymywac tylko przez 60 dni w roku bez
    wzgledu na ilosc dzieci.
    Mam jeszcze starsze dziecko i te 60 dni szybko wykorzystam.
    I co potem?

    Czy to oznacza, ze bede na zwolnieniu lekarskim a nie bede otrzymywac
    zadnych pieniedzy za ten okres?
    Troche mnie to przeraza.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2004-02-24 21:57:06
    Temat: Re: Zasilek opiekunczy
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Uzytkownik "ela.7" <e...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > I co potem?
    >
    > Czy to oznacza, ze bede na zwolnieniu lekarskim a nie bede otrzymywac

    Te 60 dni zasilku opiekunczego rocznie, to 12 tygodni.
    Po dodaniu ponad 5 tygodni urlopu wypoczynkowego nieobecnosc w miejscu
    pracy wyniesie 17 tygodni, czyli do przepracowania pozostanie tylko 35
    tygodni (w tym kilka dni swiatecznych) rocznie.
    A pracodawcy nie lubia czestych nieobecnosci i sa malo czuli na klopoty
    swoich pracowników.
    Dlatego tez moze lepiej zawczasu pomyslec o urlopie wychowawczym,
    zasilek wychowawczy wprawdzie tylko niewiele ponad 300 zl (dla samotnej
    matki ponad 500 zl), ale mozna do tego dorobic prawie 1200 zl (np. na
    umowe zlecenie).

    Pozdrawiam

    wa