  • 11. Data: 2008-02-13 01:11:08
    Temat: Re: dlugi syna a komornik?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@g...com wrote:

    > bardzo intersujace, może i masz rację, ale jeśli komornik zajmie w
    > takim razie przedmiot nie należący do dłuznika, gdzie podczas
    > zajmoweania takiego przedmiotu uzyska zapewnienie i od dłuznika (że to
    > nie jego rzecz) i od innego domownika że to jego rzecz to chyba trochę
    > ryzykuje... Bo na jakiej podstawie pozbawia właściciela prawa do
    > korzystania z własnej rzeczy? Nie sądzisz, że właściciel może wystąpić
    > o niezłe odszkodowanie?

    Bo takie uprawnienia ma komornik.
    Jeżeli zajął coś co do dłużnika nie należało należy złozyć pozew
    przeciwegzekucyjny do sądu. Zdażają się i to nie tak rzadko komornicy
    idioci, ale skoro zajął to najwyraźniej tłumaczenie, że to nie dłużnika
    go nie przekonało.

    Co do odszkodowania to raczej wątpię, bo komornik zwykle taką rzecz
    zostawia i dalej możesz ją używać.

  • 12. Data: 2008-02-13 07:46:59
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Czyżby prawo komornicze było takie naiwne, że znaczenie ma co jest w
    pokoju syna?

    To jeśli tak to by wystarczyło, że syn przeniesie wszystkie cenne
    rzeczy do innego pokoju.

    Inny przykład, w pokoju syna jest komputer, syn twierdzi że komp jest
    własnościa ojca i ojciec to potwierdza. Co w takim przypadku, załóżmy,
    że komornik zajmuje kompa "no bo w pokoju dłużnika". Moim zdaniem
    jeśli ojciec złoży skargę-pozew, że zabrano jego rzecz to każdy sąd
    przyzna mu rację. Bo na jakiej podstawie sąd mógłby orzec inaczej?

  • 13. Data: 2008-02-13 08:07:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > ma do gadania. Na czynnosci komornika przysłguje ci skarga do sądu i pozew
    > przciwegekucyjny. W trakcie czynnosci komornika nie masz nic do
    > powiedzenia.

    Osoba trzecia, której rzecz zabrano - ma złożyć skargę czy powództwo
    przeciwegzekucyjne (obarczone kosztami?)?

  • 14. Data: 2008-02-13 08:14:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Osoba trzecia, której rzecz zabrano - ma złożyć skargę czy powództwo
    > przeciwegzekucyjne (obarczone kosztami?)?

    skargę jeśli komornik naruszył przepisy o zajęciu ruchomości (np. rzecz
    nie była we władaniu dłużnika), powództwo jeśli twierdzi, że rzecz
    należy do niego

    KG

  • 15. Data: 2008-02-13 10:38:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w
    > skargę jeśli komornik naruszył przepisy o zajęciu ruchomości (np. rzecz
    > nie była we władaniu dłużnika), powództwo jeśli twierdzi, że rzecz należy
    > do niego

    Jeśli zajmie rzecz ojca dłużnika, a nie rzecz dłużnika to chyba obie
    przesłanki są spełnione (rzecz należy do ojca oraz nie była we władaniu
    dłużnika)?

  • 16. Data: 2008-02-13 13:46:05
    Od: kam <...@...k>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Jeśli zajmie rzecz ojca dłużnika, a nie rzecz dłużnika to chyba obie
    > przesłanki są spełnione (rzecz należy do ojca oraz nie była we władaniu
    > dłużnika)?

    nie ma przeszkód by należała do ojca i była we władaniu dłużnika...
    ale jeśli rzecz nie jest we władaniu (współwładaniu) dłużnika, to
    komornik nie może jej zająć i wtedy skarga, bo naruszył przepisy o
    egzekucji (chyba że rzecz jest własnością dłużnika)
    powództwo służy raczej do rozstrzygania sporu o własność

    KG

  • 17. Data: 2008-02-13 15:20:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AmtoPm wrote:
> [...]
    > jeśli ojciec złoży skargę-pozew, że zabrano jego rzecz to każdy sąd
    > przyzna mu rację. Bo na jakiej podstawie sąd mógłby orzec inaczej?

    Jak ojciec przedstawi jakieś argumenty to tak.
    Np. jakiś rachunek za ten komputer na przyklad....

    Jak nie przedstawi to może tak a może nie.

  • 18. Data: 2008-02-13 15:20:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > Osoba trzecia, której rzecz zabrano - ma złożyć skargę czy powództwo
    > przeciwegzekucyjne (obarczone kosztami?)?

    tak.

  • 19. Data: 2008-02-14 07:29:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > tak.

    Chodziło mi o to, którą drogę ma wybrać.