  • 1. Data: 2008-02-04 18:56:28
    Temat: dlugi syna a komornik?
    Od: l...@i...com.pl

    Witam!
    Mam nastepujace pytanie:
    znajomych syn narobil sobie dlugow (kredyty) po czym zerwal kontakt z
    rodzina. Przychodzily listy z kruka itp. a teraz przyszedl do domu
    komornik i zostawil kartke ze jak dluznik sie nie zglosi (a nie zglosi
    sie bo zerwal kontakt i nie pojawia sie w tym domu) to komornik
    wejdzie z policja. Dluznik od jakiegos czasu nie mieszka i nie jest
    zameldowany w tym mieszkaniu (i chyba nigdzie nie jest..), wiec czy
    komornik moze tam wejsc cokolwiek spisywac? ma prawo do czegokolwiek?
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2008-02-04 19:02:13
    Temat: Re: dlugi syna a komornik?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Wejść, to tam może. Nawet i spisać może. Tylko nie mam pomysłu na jakiej
    zasadzie by mógł to zajmować, skoro gość ani tam nie jest zamieszkały ani
    zameldowany.

  • 3. Data: 2008-02-04 21:08:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@i...com.pl wrote:
> [...]
    > zameldowany w tym mieszkaniu (i chyba nigdzie nie jest..), wiec czy
    > komornik moze tam wejsc cokolwiek spisywac? ma prawo do czegokolwiek?

    tak może wejść, a jak go nie wpóścicie to może wejść na siłę z policją.
    komornik wezwie ich do wydania rzeczy dłużnika.
    Jeżeli uzyska odpowiedź, że żadne rzeczy dłużnika tutaj się nie znajdują
    i że dłużnik już tu nie mieszka to powinien podziękować, przeprosić i wyjść.
    Najlepiej nie czkac na jego kolejną wizytę tylko się z nim skontaktować
    i taką informację mu przedstawić.

    Pod warunkiem, że to rzeczywiście był komornik sądowy, a nie jakiś
    szubrawiec od kruka, który w ogóle nie ma prawa wejść. Naley go wystawić
    za drzwi i to zdecydowanie.
    Co było na tej kartce. "Komornik sądowy przy sądzie rejonowym nr..."
    czy coś co z sądem i komornikiem nie ma nic wspólnego .

    Jeżeli jednak komornik zajmie jakieś rzeczy nei słuchając tego co
    mieliście mu do powiedzenia, to naley w sądzie złoyć skargę
    przeciwegzekucyjną. Termin zdaje się 7 albo 14 ndi.

  • 4. Data: 2008-02-11 15:59:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <l...@i...com.pl> wrote
    >czy
    > komornik moze tam wejsc cokolwiek spisywac? ma prawo do czegokolwiek?

    Póki ma podstwy, aby myśleć, że to dłużnika to ma. Ale na dłuższą metę nie
    może tknąć niczego co nie jest dłużnika.
    Pędem wysłać mu poleconym priorytetem pismo albo osobiście za
    potwierdzeniem, że dłużnik tu nie mieszka i po sprawie.

  • 5. Data: 2008-02-11 17:10:43
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 11 Lut, 17:59, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > Pędem wysłać mu poleconym priorytetem pismo albo osobiście za
    > potwierdzeniem, że dłużnik tu nie mieszka i po sprawie.

    a jeśli mieszka w tym domu i jest zameldowany to co w przypadku
    odwiedzin komornika? Może się okazać, iz żadna rzecz w domu nie jest
    jego i wierzyciel nie ma nic do powiedzenia?

  • 6. Data: 2008-02-12 01:22:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AmtoPm wrote:

    > a jeśli mieszka w tym domu i jest zameldowany to co w przypadku
    > odwiedzin komornika? Może się okazać, iz żadna rzecz w domu nie jest
    > jego i wierzyciel nie ma nic do powiedzenia?

    Komornik poprosi o wskazanie w którym pokoju mieszka dana osoba i
    wskazanie rzeczy które do niej należą.
    Zajmie wsztstko co wskazane i wszystko inne co mu się spodoba.

  • 7. Data: 2008-02-12 07:58:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "witek" napisał:
    >i wszystko inne co mu się spodoba.

    Tyle, że teoretycznie to mozna później wybronić.

  • 8. Data: 2008-02-12 21:38:13
    Od: t...@g...com

    On 12 Lut, 03:22, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > wskazanie rzeczy które do niej należą.
    > Zajmie wsztstko co wskazane i wszystko inne co mu się spodoba.- Ukryj cytowany

    w to to akurat bardzo wątpię, czyzby komornik mógł domniemać co jest
    czyją własnością :)
    jeśli będzie inny domownik i powie że w tym pokoju poza rzeczami
    osobistymi nic nie należy do dłuznika to komornik nie ma nic do
    gadania. prawo własności święta rzecz, a chyba to nie od komornika
    zalezy co jest czyja własnością w czyimś domu?
    nawet jeśli bedzie sam dłużnik i równiez stwerdzi że to nie jego
    rzeczy to komornik cudzej własności nie ma prawa zająć, bo by sie bnie
    wyplacił... jakby mu właściciel podliczył szkody wynikajace np. z
    braku mozliwości korzystania z własnej rzeczy. I tyle.

  • 9. Data: 2008-02-12 21:42:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@g...com wrote:

> [...]
    > jeśli będzie inny domownik i powie że w tym pokoju poza rzeczami
    > osobistymi nic nie należy do dłuznika to komornik nie ma nic do

    ma do gadania. Na czynnosci komornika przysłguje ci skarga do sądu i
    pozew przciwegekucyjny. W trakcie czynnosci komornika nie masz nic do
    powiedzenia.

> [...]
    > wyplacił... jakby mu właściciel podliczył szkody wynikajace np. z
    > braku mozliwości korzystania z własnej rzeczy. I tyle.

    tu ziemia . To nie lekcja religii, wracaj do rzeczywistości.

  • 10. Data: 2008-02-12 21:54:58
    Od: t...@g...com

    On 12 Lut, 23:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ma do gadania. Na czynnosci komornika przysłguje ci skarga do sądu i
    > pozew przciwegekucyjny. W trakcie czynnosci komornika nie masz nic do
    > powiedzenia.

    bardzo intersujace, może i masz rację, ale jeśli komornik zajmie w
    takim razie przedmiot nie należący do dłuznika, gdzie podczas
    zajmoweania takiego przedmiotu uzyska zapewnienie i od dłuznika (że to
    nie jego rzecz) i od innego domownika że to jego rzecz to chyba trochę
    ryzykuje... Bo na jakiej podstawie pozbawia właściciela prawa do
    korzystania z własnej rzeczy? Nie sądzisz, że właściciel może wystąpić
    o niezłe odszkodowanie?