  • 1. Data: 2003-08-02 09:16:35
    Temat: delegacja - zwrot kosztow dojazdu
    Od: "tzd" <t...@i...pl>

    Witam Was,

    zostalem grupowo skierowany na szkolenie, ktore odbywa sie w innym miescie.
    Firma miesci sie w Gdansku, mieszkam w Gdansku, szkolenie jest w Gdyni, wiec
    codziennie trzeba dojezdzac.

    Powiedziano mi, ze dojazd rozliczany bedzie w nastepujacej formie, albo
    zwrot za przedstawione bilety (w sumie wychodzi okolo 9.40 zl za dzien) ,
    albo RYCZALT ZA DOJAZD 4 zl za dzien.

    Dojezdzam samochodem, i te 4 zl to strasznie malo, gdybym mogl dostawac 9.40
    czyli rownowartosc najtanszego mozliwego dojazdy srodkami komunikacji
    publicznej- byloby to na pewno korzystniejsze.

    Czy jest taki przepis, ktory bez okazania dowodow kosztow dojazdu (biletow)
    pozwolilby na otrzymanie zwrotu za dojazdy w wysokosci najtanszego mozliwego
    dojazdu srodkami komuniakacji publicznej, jesli tak, na co moge sie powolac?

    Z gory dzieki, pozdrawiam.
    Tomek, Gdansk

  • 2. Data: 2003-08-02 13:12:27
    Temat: Re: delegacja - zwrot kosztow dojazdu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie powinno być tak, że rozpisujesz z tyłu delegację i wpisujesz
    ceny biletów. Należy Ci się zwrot kosztów biletów plus ten ryczałt. Jak
    przeskoczysz 8 godzin to jeszcze 1/2 diety, po 12 (chyba, bo zawsze mam z
    tym problem i dzwonię do księgowości) cała dieta. Nie ma obowiązku
    przedstawiania biletów. Za reakcję pracodawcy na to, jak to zrobisz nie
    ręczę - zwłaszcza gdy to prywaciarz.

  • 3. Data: 2003-08-03 00:09:49
    Od: "tzd" <t...@i...pl>

    Od razu zaznacze, ze chodzilo mi o konkretne przepisy, a nie komentarze "nie
    pamietam i dzwonie do ksiegowosci", choc i za taki odzew bardzo dziekuje :)

    > Teoretycznie powinno być tak, że rozpisujesz z tyłu delegację i wpisujesz
    > ceny biletów. Należy Ci się zwrot kosztów biletów plus ten ryczałt.

    No to mnie zaskoczyles, chyba raczej jest jedno ALBO drugie.

    > przeskoczysz 8 godzin to jeszcze 1/2 diety,

    Wliczajac w to czasy dojazdu, szczegolnie gdy jest to INNE MIASTO ?

    > Nie ma obowiązku
    > przedstawiania biletów.

    To chyba zalezy od polityki firmy , a moze jest uregulowane ustawowo?

    > Za reakcję pracodawcy na to, jak to zrobisz nie
    > ręczę - zwłaszcza gdy to prywaciarz.

    To duza firma panstwowa z branzy petrochemicznej o ktorej ostatnio glosno w
    prasie radio i TV :)

    Pozdrawiam
    T.

  • 4. Data: 2003-08-03 06:51:47
    Od: "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl>

    Z tego co się orientuję to faktycznie musisz przedstawić bilety i masz
    zwrot kosztów poniesionych wydatków lub niestety tylko ryczałt.Można się
    umówić z pracodawcą abyś dojeżdżał na szkolenie właśnym samochodem wtedy
    na delegacji środek lokomocji: samochód prywatny i rozliczasz się z
    ewidencji przebiegu pojazdu możesz się umówić że zabierzesz również
    kolegów.

  • 5. Data: 2003-08-03 07:33:42
    Od: "tzd" <t...@i...pl>

    "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Z tego co się orientuję to faktycznie musisz przedstawić bilety i masz
    > zwrot kosztów poniesionych wydatków lub niestety tylko ryczałt.

    A czy ktos wie, jakim dokladnie przepisem jest to regulowane... ?

    Pozdrawiam.
    T.

  • 6. Data: 2003-08-03 07:44:44
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    > dojazdu srodkami komuniakacji publicznej, jesli tak, na co moge sie powolac?

    Ja priowadze DG i jak samochod mialem jeszcze nie na firme to bralem fatury za
    paliwo. Do tego prowadzi sie ksiazke przebiegu pojazdu uzywanego do celow
    sluzbowych (to bedzie robil pracodawca), gdzie wpisujesz wszystkie wyjazdy
    (kilometry i inne takie). Rozliczenie jak na zasadach ogolnych w nastepnym
    miesiacu.

    W praktyce wszystko zalezy od szefa: czy bedzie chcial to zrobic (wlasciwie
    powinien...) i jak szybko rozliczy sie. Siegnij po ``ABS Small Businessu'' - to
    dobra ksiazka i wszystko tam jest opisane ze szczegolami.

    Roland

  • 7. Data: 2003-08-03 09:01:43
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "tzd" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mozliwego
    | dojazdu srodkami komuniakacji publicznej, jesli tak, na co moge sie

    Przy delegacji występują dwa rodzaje kosztów związanych z podróżą:
    1. przejazdu - z miejscowości do miejscowości,
    2. dojazdu - środkami komunikacji miejscowej, np. tramwajem z dworca do
    miejsca wykonywania pracy.

    Koszty 1: pracodawca może się zgodzić na rozliczenie bez przedstawiania
    biletów, choć nie musi.

    Koszty 2: pracodawca pokrywa faktyczne koszty udokumentowane biletami, jeśli
    biletów nie ma - płaci ryczałt za dojazdy w wysokości 20% diety za każdą
    dobę podróży (aktualnie 4 zł).

    Andrzej K.

  • 8. Data: 2003-08-03 16:41:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    "tzd" <t...@i...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > okolo 9.40 zl za dzien) , albo RYCZALT ZA DOJAZD 4 zl za dzien.
    > Dojezdzam samochodem, i te 4 zl to strasznie malo,
    A jaki środek lokomocji Ci wpisano w poleceniu wyjazdu służbowego?
    Jeżeli nie wpisano nic rozlicz km wg stawki (w zależności od
    pojemności silnika bodajże 0,4nnn i 0,9nnn zł/km i przedstaw,
    zobaczymy co się stanie - jak ktoś napisał: wiele zależy od dobrej
    woli pracodawcy.;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-08-03 17:50:30
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > A jaki środek lokomocji Ci wpisano w poleceniu wyjazdu służbowego?

    Jeszcze nic nie wystawiono, troche to na wariackich papierach, ale od
    dyrektor-glownej ksiegowej dowiedzialem sie, ze pozniej to szkolenie jako
    delegacja bedzie jakos rozliczone grupowo, bo w tym okresie jakies 50 ludzi
    jezdzi z firmy na te szkolenia :)
    Czyli pewnie cos bedzie wystawione post factum, ale info o tym jak to
    rozliczac/tzn bedzie rozliczone, tez otrzymalem od niej...

    Ponawiam pytanie, czy sa na to jakies przepisy..?

    Pozdrawiam.
    T.