  • 1. Data: 2003-08-02 06:20:50
    Temat: Pobyt w szpitalu psychiatrycznym
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Witam !

    Nurtuje mnie taka kwestia:
    Ile mozna trzymac czlowieka na oddziale zamknietym
    1. za jego zgoda ?
    2. bez jego zgody ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-03 12:25:32
    Temat: Re: Pobyt w szpitalu psychiatrycznym
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Nurtuje mnie taka kwestia:
    > Ile mozna trzymac czlowieka na oddziale zamknietym
    > 1. za jego zgoda ?
    > 2. bez jego zgody ?

    Witam,

    Odpowiedz na powyższe pytanie znajdziesz w "Ustawie o ochronie zdrowia
    psychicznego" - np. http://www.republika.pl/jarlacz/orpsych220.htm
    Zatrzymanie bez zgody reguluje art. 22 - 30. Z tego co pamietam ( nie
    jestem psychiatra i nie stosuje tych przepisow na codzien) to za agoda
    pacjent moze przebywac tak dlugo jak to bedzie konieczne. Bez zgody - do
    czasu wydania orzeczenia przez sad opiekunczy - jesli uznano ze nie bylo
    podstaw do zatrzymania wbrew woli lub do czasu wyznaczonego przez sad ( w
    praktyce do momentu gdy lekarz uzna ze mozna pacjenta wypuscic).

    Pozdrawiam
    Konrad Michalski

  • 3. Data: 2003-08-03 21:11:08
    Od: "Pawelus" <p...@p...com>

    Użytkownik "Konrad"
> [...]
    > podstaw do zatrzymania wbrew woli lub do czasu wyznaczonego przez sad ( w
    > praktyce do momentu gdy lekarz uzna ze mozna pacjenta wypuscic).

    Czy "bez zgody" trzyma sie w szpitalu psychiatrycznym wylacznie osoby
    niebezpieczne dla innych osob?

  • 4. Data: 2003-08-04 14:23:26
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Użytkownik "Pawelus" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > Czy "bez zgody" trzyma sie w szpitalu psychiatrycznym wylacznie osoby
    > niebezpieczne dla innych osob?

    Witam,
    Art 21.1 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego:
    Osoba, której zachowanie wskazuje na to, że z powodu zaburzeń psychicznych
    może zagrażać bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych
    osób, bądź nie jest zdolna do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych,
    może być poddana badaniu psychiatrycznemu również bez jej zgody, a osoba
    małoletnia lub ubezwłasnowolniona całkowicie - także bez zgody jej
    przedstawiciela ustawowego.
    Pozdrawiam

    Konrad

  • 5. Data: 2003-08-04 15:01:17
    Temat: Odp: Pobyt w szpitalu psychiatrycznym
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Konrad <R...@i...com.pl_> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bglq4t$3e2$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    > może być poddana badaniu psychiatrycznemu również bez jej zgody, a osoba
    > małoletnia lub ubezwłasnowolniona całkowicie - także bez zgody jej

    w ciągu 72 godzin zawiadamia się sąd rodzinny

    Sandra

  • 6. Data: 2003-08-04 18:27:32
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w ciągu 72 godzin zawiadamia się sąd rodzinny
    >
    > Sandra

    Witam,

    Oczywiscie, decyzja o zatrzymaniu wbrew woli jest poddana kontroli sadu
    rodzinego.

    Konrad Michalski