  • 1. Data: 2004-02-02 08:27:45
    Temat: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Od: Arek <a...@e...net>

    Radek rzecze:
    > Czy moze byc sporzadzona jedna deklaracja wekslowa do kilku weksli? Kazdy
    > weksel dotyczy tej samej wierzytelnosci a warunki ich wypelnienia okresla
    > jedna deklaracja. Czy gdzies w tej deklaracji powinno byc oznaczenie ze
    > dotyczy ona kilku weksli? A moze to reersie weksli powinno sie wpisac jakies
    > oznaczenie deklaracji lub cos w tym stylu?
    > Dzieki za wszystkie odpowiedzi i pomoc jak sobie poradzic z deklaracja do
    > kilku weksli na ta sama wierzytelnosc.

    A masz w prawie wekslowym coś takiego jak deklaracja do weksla? :)
    Ktoś Cię nieźle chce zrobić w konia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 2. Data: 2004-02-02 08:29:34
    Temat: deklaracja do kilku weksli - problem
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    Witam

[...]

    Pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2004-02-02 09:39:44
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    > Radek rzecze:
    Kazdy

    > A masz w prawie wekslowym coś takiego jak deklaracja do weksla? :)
    > Ktoś Cię nieźle chce zrobić w konia.

    Dlaczego? To ja chce wystawic weksel i opisac sposob jego wypelnienia w
    deklracji wekslowej. Weksle sa in blanco tylko z podpisem dluznika, wiec
    sposob jego wypelnienia chce okreslic w deklracji, bo maja one zabezpieczac
    pozyczke. Dlatego pytam jak rozwiazac ta kwestie z kilkoma wekslami i
    deklracja do nich, zeby potem nie bylo zbednych oskarzen, watpliwosci itp.

    Radek

  • 4. Data: 2004-02-02 10:02:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Radek rzecze:
    > Dlaczego? To ja chce wystawic weksel i opisac sposob jego wypelnienia w
    > deklracji wekslowej.

    Więc podaj mi w prawie wekslowym gdzie jest mowa o deklaracji wekslowej.

    > Weksle sa in blanco tylko z podpisem dluznika, wiec

    I wszystko na temat. Wypisze je sobie ktoś na wybraną przez siebie kwotę
    np. na 3 miliony złotych i chciałbym widzieć skąd weźmiesz kasę na
    opłatę by je oprotestować oraz jak zechcesz je oprotestować.

    Powodzenia! Będzie Ci bardzo potrzebne ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-02-02 10:09:09
    Od: t...@p...onet.pl

    > Więc podaj mi w prawie wekslowym gdzie jest mowa o deklaracji wekslowej.

    Nigdzie.
    Deklaracja wekslowa jest oparta o KC.
    Wystaw weksel niezgodnie z deklaracją a zobaczysz nakaz zapłaty jak świnia
    niebo.

    ad rem

    po pierwsze zastanów się po co wystawiać kilka weksli?
    jeżeli jednak tak, to w deklaracji niech będzie dokładnie opisane czemu ona
    służy, a w szczególności ilość weksli i kwoty maksymalne do jakich może być
    wystawiony każdny z nich.
    No i oczywiście nie zapomnij aby na deklaracji były podpisy obu stron.
    pozdrawiam
    Traaq

  • 6. Data: 2004-02-02 10:17:23
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

> [...]
    > opłatę by je oprotestować oraz jak zechcesz je oprotestować.
    >
    > Powodzenia! Będzie Ci bardzo potrzebne ;)

    Nie zrozumielismy sie. Uzylem niezbyt trafnego wyrazenia że to ja wystawiam
    weksel. Ale sytuacja jest odwrotna. Ja jestem wierzycielem, ktory tymi
    wekslami chcialby zabezpieczyc pozyczke, ktora ja udzielam. W takim razie
    nie ja wystawiam weksel, tylko po podpisaniu przez dluznika ja jestem jego
    posiadaczem. I oczywiscie nie mam zamiaru tam wpisywac kwoty 3 milionow
    zlotych tylko tyle ile ktos jest mi winien, a to wlasnie mialaby okreslac
    wlasnie ta deklaracja. W prawie wekslowym nie mowi sie o deklaracjach, ale
    jest to powszechnie stosowany element przy wekslach in blanco. Weksle sa
    trzy bo maja zabezpieczac pozyczke do okreslonej kwoty, a nie udalo mi sie
    nabyc jednego o interesujacym mnie nominale. Stad moje pytania o deklaracje
    do kilku weksli zabezpieczajacych te sama wierzytelnosc.

  • 7. Data: 2004-02-02 10:29:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    t...@p...onet.pl rzecze:
    > Nigdzie.

    Bingo!

    > Deklaracja wekslowa jest oparta o KC.
    > Wystaw weksel niezgodnie z deklaracją a zobaczysz nakaz zapłaty jak świnia
    > niebo.

    Doprawdy? Mam weksel b. dużej i majętnej firmy. In blanco. Żadnej umowy
    wekslowej z nimi nie podpisywałem, weksel nie ma numeru seryjnego.

    To, że go nie wystawiam to tylko moja przyzwoitość bo naprawdę aż korci
    mnie zobaczyć jak ta firma przedstawia jakiś świstek papieru pt. "umowa
    wekslowa" pomiędzy nimi a kimś tam.
    Wiesz co mnie ta umowa obchodzi i sąd?

    powodzenia w wystawianiu weksli in blanco :)

    życzy
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 8. Data: 2004-02-02 10:32:42
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    Oczywiście, p. Arek nie ma racji. Deklaracje wekslowe są w powszechnym
    stosowaniu i nikt poważny nie wystawi weksla in blanco, nie podpisując
    wcześniej deklaracji wekslowej. Deklaracja oparta jest na KC.

    Panie Arku, prosze nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji.

    pzdr

  • 9. Data: 2004-02-02 10:34:21
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    c...@p...pl news:bvl8vl$37p$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl

    > Panie Arku, prosze nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji.

    On juz tak ma, zreszta gdyby tylko to... http://www.raf256.com/arnold/

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-02-02 10:47:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Radek rzecze:
    [..]
    > posiadaczem. I oczywiscie nie mam zamiaru tam wpisywac kwoty 3 milionow

    Oczywiście, że nie masz. Powiedz tylko jak zabezpieczysz te weksle by
    nie dostały się do w ręce kogoś innego kto już będzie nabierze takiego
    zamiaru? :)

    > zlotych tylko tyle ile ktos jest mi winien, a to wlasnie mialaby okreslac
    > wlasnie ta deklaracja. W prawie wekslowym nie mowi sie o deklaracjach, ale
    > jest to powszechnie stosowany element przy wekslach in blanco.

    To, że jest powszechnie stosowany nic niestety nie znaczy.

    > Weksle sa trzy bo maja zabezpieczac pozyczke do okreslonej kwoty,
    > a nie udalo mi sie nabyc jednego o interesujacym mnie nominale.

    Nie ma czegoś takiego jak nominał weksla. Wekslem może być nawet
    wypisanym ręcznie dokumentem zawierającym wymagane przez prawo wekslowe
    elementy.
    Są dostępne druki wekslowe z wniesioną już opłatą skarbową do określonej
    wysokości kwoty weksla, ale NIC TO NIE ZNACZY!

    Jeżeli masz taki druczek wekslowy z opłatą 50 groszy to nadal możesz go
    wypisać nawet na 10 milionów złotych, a po wypisaniu pójść do urzędu
    skarbowego i wnieść 1 promil opłaty skarbowej od kwoty weksla.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek