  • 11. Data: 2004-02-02 10:52:04
    Temat: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Od: Arek <a...@e...net>

    K w I rzecze:
    > Oczywi?cie, p. Arek nie ma racji.

    Oczywiście, że mam rację, a Wy chcecie kogoś nadziać na niezłą minę.

    > Deklaracje wekslowe sš w powszechnym
    > stosowaniu i nikt poważny nie wystawi weksla in blanco, nie podpisujšc
    > wcze?niej deklaracji wekslowej. Deklaracja oparta jest na KC.

    Buacha cha cha cha cha cha cha cha !!!!!!!
    A niech sobie podpisuje deklarację wekslową!
    A ja mam weksel in blanco pewnej firmy giełdowej, mogę go wypisać i...
    co oni sobie zrobią z JAKĄŚ deklaracją wekslową?
    Najwyżej sekretarka sobie pupcie wytrze jak zabraknie im na papier
    toaletowy ;)

    > Panie Arku, prosze nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji.

    Panie Kwi - proponuję byś podparł Pan swoje zdanie czymś konkretnym i
    wartościowym.
    Moja propozycja jest taka - wystawiam Panu weksel na kwotę 1000 złotych,
    a Pan mi weksel in blanco z deklaracją wekslową, że nie mogę wystawić go
    na kwotę wyższą niż 1000 złotych.
    Ja go sprzedam kumplowi, a on wystawi sobie go na 2000 złotych i
    skieruje weksel do sądu celem uzyskania tytułu zapłaty.
    Jak go uzyska to Pan straci 1000 złotych co będzie niską ceną za głupotę
    w tej sprawie.

    To jak? Stoi zakład, czy też widzi Pan, że Pana zdanie w tej kwestii
    jest nic nie warte?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2004-02-02 13:31:49
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > To, że jest powszechnie stosowany nic niestety nie znaczy.

    > Nie ma czegoś takiego jak nominał weksla. Wekslem może być nawet
    > wypisanym ręcznie dokumentem zawierającym wymagane przez prawo wekslowe
    > elementy.
    > Są dostępne druki wekslowe z wniesioną już opłatą skarbową do określonej
    > wysokości kwoty weksla, ale NIC TO NIE ZNACZY!
    >
    > Jeżeli masz taki druczek wekslowy z opłatą 50 groszy to nadal możesz go
    > wypisać nawet na 10 milionów złotych, a po wypisaniu pójść do urzędu
    > skarbowego i wnieść 1 promil opłaty skarbowej od kwoty weksla.

    Na odwrocie weksla zwykle jest adnotacja ze do niego zostala dolaczona
    deklaracja wekslowa. I w tym momencie weksel jest wazny wylacznie z ta
    deklaracja. I oczywiscie wiem, ze moze byc recznie wypisany itd. Ale nie mam
    czasu biegac po urzedach i wnosic oplat skarbowych, bo blizej mi do banku
    gdzie kupuje blankiet wekslowy z oplata skarbowa. Problem w tym, musialem
    kupic az 3 takie blankiety zeby na nich moc w przyszlosci wpisac kwote
    wierzytelnosci. I w dalszym ciagu nie wiem jak poradziliby sobie inni
    bardziej doswiadczeni w tym temacie grupowicze w takim wlasnie przypadku:
    jedna wierzytelnosc, 3 blankiety wekslowe i jaka do tego deklaracja?

    Pozdrawiam
    Radek

  • 13. Data: 2004-02-02 16:11:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Radek rzecze:
    > Na odwrocie weksla zwykle jest adnotacja ze do niego zostala dolaczona
    > deklaracja wekslowa. I w tym momencie weksel jest wazny wylacznie z ta

    I w tym momencie weksel jest nieważny :)

    > deklaracja. I oczywiscie wiem, ze moze byc recznie wypisany itd. Ale nie mam
    > czasu biegac po urzedach i wnosic oplat skarbowych, bo blizej mi do banku

    Opłatę skarbową musisz opłacić dopiero wtedy gdy WYPEŁNISZ daty na
    wekslu :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 14. Data: 2004-02-02 16:19:04
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > K w I rzecze:

    [ciach]

> [...]
    > w tej sprawie.
    >
    > To jak? Stoi zakład, czy też widzi Pan, że Pana zdanie w tej kwestii

    Ciut kultury. proszę.
    Ale ma pan rację panieszanowny, deklaracja łączy tylko wystawcę i remitenta
    wekslowego, w przypadku indosowania wekslu na inną osobę, jeżeli nie jest to
    poł,ączone z akceptacja deklaracji wekslowej deklaracja traci moc i nie
    można się na nią powoływać. Dlatego na wekslu in blanco nalezy zamieszczac
    klauzule "nie na zlecenie", co uniemozliwi indosowanie.

    i co, nie można było tak napisać?

    F.
    iudex in spe

  • 15. Data: 2004-02-02 16:28:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Falkenstein rzecze:
    [..]
    > i co, nie można było tak napisać?

    Można było, ale wiesz, że jak są emocje to wiadomości są lepiej
    zapamiętywane :)

    A to rzecz istotna do zapamiętania :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2004-02-02 17:12:54
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Radek rzecze:
    >
    > I w tym momencie weksel jest nieważny :)

    Ponieważ...?

    L.

  • 17. Data: 2004-02-02 17:16:55
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Radek rzecze:
    >
    > A masz w prawie wekslowym coś takiego jak deklaracja do weksla? :)
    > Ktoś Cię nieźle chce zrobić w konia.

    Art. 10. Jeżeli weksel, niezupełny w chwili wystawienia, uzupełniony został
    niezgodnie z zawartym porozumieniem, nie można wobec posiadacza zasłaniać się
    zarzutem, że nie zastosowano się do tego porozumienia, chyba że posiadacz nabył
    weksel w złej wierze albo przy nabyciu dopuścił się rażącego niedbalstwa.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 18. Data: 2004-02-02 17:28:20
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Czy moze byc sporzadzona jedna deklaracja wekslowa do kilku weksli?  Kazdy

    Może być.

    1. Powinno być na niej wskazane ilu weksli dotyczy,
    2. Weksle powinny być już wstępnie wypełnione (remitent, data wystawienia,
    klauzula 'nie na zlecenie', aby po ich późniejszym wypełnieniu było wiadomo, że
    umowa dotyczy tych właśnie weksli, a nie jakiś innych)
    3. Weksle mogłyby być ponumerowane (np. w rogu: nr1, ... nr5)

    Problem podpisanych czystych blankietów in blanco jest taki, że po ich
    wypełnieniu nie zawsze można udowodnić, że dana umowa wekslowa ich dotyczy.

    Przykład:
    a/ Zawieram umowę wekslową z firmą IBM i wypełniam weksel in blanco
    b/ Weksel zostaje ukradziony i wypełniony niezgodnie z umową, zostaje wpisana
    jakaś data wystawienia, inny remitent itp.

    Jak mam udowodnić, że zawarta umowa wekslowa z firmą IBM dotycze tego weksla,
    skoro mamy innego remitenta, inną datę wystawienia, inną kwotę itp? Dlatego tak
    ważne (dla dłużnika) jest wskazanie tych cech już w wekslu in blanco (punkt 2)

> [...]
    > dotyczy ona kilku weksli? A moze to reersie weksli powinno sie wpisac jakies

    Oczywiście.

    > oznaczenie deklaracji lub cos w tym stylu?

    Na rewersie można napisać, że do weksla została sporządzona deklaracja
    wekslowa, co w żadnym wypadku go nie unieważni (jak to pisał Arek?)

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 19. Data: 2004-02-02 20:40:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    A w jakim celu wystawiasz kilka weksli? Czy są to wtóropisy, czy po prostu
    podnosisz opłatę skarbową w ten sposób, czy też wręczasz to różnym osobom.
    Bo bez tej wiedzy trudno rozsądnie pomóc.

  • 20. Data: 2004-02-02 23:40:20
    Od: "Ewa Agnieszka" <e...@w...pl>

    Jeśli wolno mi coś wtrącić, to Arek ma rację jedynie o tyle, że deklaracja
    wekslowa chroni jedynie wobec tego wierzyciela wekslowego, który był stroną
    tej umowy cywilno prawnej, jaką jest deklaracja wekslowa. Jeśli więc ten
    wierzyciel wystawi weksel niezgodnie z deklarcją, to faktycznie można się w
    sądzie zasłąniać deklaracją (umowa wiąże- na kc) ale jeśli puści weksel do
    obiegu, to faktycznie pozostałych wierzycieli to nie ogranicza (chyba że
    wiedzieli i znali treść deklaracji -ale kto to udowodni, jeśli nawet).
    Natomiast bardzo często z bankami takie deklaracje się wypełnia i to
    funkcjonuje- bo banki przeważnie nie odstęują tych weksli nikomu (nie
    puszczają ich do obiegu) i wtedy je wiąże zawarta umowa- deklaracja
    wekslowa.
    pozdrawiam,