  • 1. Data: 2004-02-02 06:33:41
    Temat: koszty komornika
    Od: "net" <b...@a...pl>

    Witam
    pytanie jest :
    Czy komornik może ściągać koszty własne mimo wycofania wniosku przez
    wierzyciela ?

    sytuacja w skrócie:

    1. komornik zajmuje wynagrodzienie informując o zadłużeniu 10000 + 2000
    kosztów (zaokroąglone kwoty przykładowe)
    2. następuje ugoda z wierzycielem, który cofa wniosek od komornika
    3. komornik nie cofa zajęcia do momentu pokrycia kosztów własnych (czyli
    tych 2000)

    jak to się ma do zapisów Art 45 ust 2. Ustawy o Komornikach Sądowych i
    Egzekucji

    "2. Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik pobiera od dłużnika
    opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości wyegzekwowanego roszczenia. " ?

    googlowałem i jakoś nic konkretnego nie wygooglowałem :(
    dziękuję

    Net

  • 2. Data: 2004-02-02 10:35:27
    Temat: Re: koszty komornika
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    > pytanie jest :
    > Czy komornik może ściągać koszty własne mimo wycofania wniosku przez
    > wierzyciela ?

    Zawsze tak robi, to zgodne z prawem. Sytuacja ugody wierzyciela z dłużnikiem
    występuje bardzo często. Opisywany przez ciebie artykuł nie stoi tu na
    sprzeczności - dotyczy momentu złozenia wniosku egzekucyjnego. Zapłąć
    koszty, bo komornik będzie cie molestował (lub poproś go o rozłożenie na
    raty - na 80% się zgodzi).

    pzdr

  • 3. Data: 2004-02-03 00:38:01
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Czy komornik może ściągać koszty własne mimo wycofania wniosku przez
    > wierzyciela ?

    komornik dokonal czynnosc wiec pobierze oplate:) komornik moze pobrac po
    zakonczeniu egzekucji oplate stosunkowa w pelnej wysokosci wowczas, gdy
    egzekucja swiadczen pienieznych jest skuteczna. egzekucja jest skuteczna,
    gdy doszlo do wyegzekwowania od dluznika calej naleznosci. komornik ma
    rowniez prawo pobrac oplate w pelnej wysokosci, jezeli po dokonaniu przez
    komornika pierwszej czynnosci egzekucyjnej i doreczeniu dluznikowi zawiadomienia
    o wszczeciu egzekucji dluznik uiscil dlug bezposrednio na rzecz wierzyciela.

    Art. 49.
    Cała opłata stosunkowa wynosi 15% wartości egzekwowanego świadczenia, jednak
    nie może być niższa niż 1/10 i wyższa niż trzydziestokrotna wysokość
    prognozowanego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w państwowej sferze
    budżetowej, zwanego dalej &#8222;prognozowanym przeciętnym wynagrodzeniem&#8221;.
    Opłatę
    tę komornik pobiera również w przypadku umorzenia postępowania na wniosek
    wierzyciela złożony przed upływem roku od dnia otrzymania wniosku o wszczęcie
    egzekucji; w tym celu komornik wyda postanowienie, w którym wezwie dłużnika do
    uiszczenia należności z tytułu opłat w terminie 14 dni od dnia doręczenia
    postanowienia. Postanowienie po uprawomocnieniu podlega wykonaniu w drodze
    egzekucji bez zaopatrywania w klauzulę wykonalności.

    pozdr
    marcin