  • 1. Data: 2008-11-29 17:31:34
    Temat: dane osobowe na forum, prawa autorskie i ogólnie pieniactwo...
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Postaram się jak najprościej...

    Jest sobie Pani fotograf która zajmuje w googlach dość wysokie pozycje na
    pewne hasła - ogólnie także dość popularna...
    Co chwila ktoś "pożycza" sobie coś z jej strony...
    Miarka się przebrała gdy odkryliśmy kopię 1:1 jej strony internetowej
    (wyglądu) - tyle, że bez galerii - ale 100% podobieństwa...

    Ponieważ jestem administratorem forum branżowego - postanowiliśmy opisać
    przypadek owego pożyczenia strony
    http://foto.forumslubne.pl/viewtopic.php?t=5208&star
    t=0

    jest na forum odpowiedni dział, który służy do opisywania takich
    przypadków - dwa zrzuty ekranu wszystko wyjaśniają...
    pod spodem - dyskusja...

    ktoś poinformował tego Pana, że strona została odkryta i obsmarowana...
    Pan w pierwszym momencie napisał błagalno-przepraszający mail do Pani i
    usunął stronę z serwera
    napisał, że jakiś webmaster stworzył dla niego ową stronę - ale on nie powie
    kto to...

    W między czasie pełnomocnik Pani fotograf skontaktował się z Panem
    "pożyczającym" i ustalono, że karą będą przeprosiny opublikowane na jego
    stronie www które będą tam wisieć 2 mce

    Jednocześnie Pan pożyczający napisał do mnie gorącego maila z żądaniem
    usunięcia wątku, gdyż:
    1.publikuje jego dane osobowe
    2. publikuje linki do profilu na naszej-klasie
    3. publikuje nazwę miejscowości w której zamieszkuję
    4. publikuje adresy jego stron www (innych)
    5. żąda usunięcia zrzutu ekranu ilustrującego sprawę
    6. żąda usunięcia zdjęcia które było w profilu Nasza-Klasa (ktoś linkuje do
    tego zdjęcia - więc nie mam możliwości usunięcia go z serwera nasza-klasa),
    jednocześnie straszy, że autro zdjęcia zostanie poinformowany o nielegalnym
    wykorzystaniu zdjęcia, a on sam wyciągnie konsekwencje za użycie wizerunku
    jego osoby i narażenie na straty moralne i zniesławienie
    7. usunięcia zrzutu ekranu, gdyż są tam jego dane osobowe - (imię, nazwisko,
    telefon, gg, adres mailowy)

    na koniec straszy, że jeśli nie zrobie tego co on chce to sprawa idzie do
    sądu

    czy realnie ktoś może się doczepić czy jestem czysty
    oczywiście jako administrator.... a w regulaminie forum jest zapis, iż nie
    odpowiadam za treści postów zamieszczone na forum....

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-29 17:44:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 18:31:34 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > czy realnie ktoś może się doczepić czy jestem czysty

    Możesz go olać. Nie odpisuj nawet na jego maile.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-11-29 19:44:11
    Od: Mruk <d...@i...pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > Pan w pierwszym momencie napisał błagalno-przepraszający mail do Pani i
    > usunął stronę z serwera
    obojetnie czy ukradl celowo czy nieswiadomie, zobil jak
    nalezalo,naprawil blad, przeprosil

    > napisał, że jakiś webmaster stworzył dla niego ową stronę - ale on nie
    > powie kto to...
    i slusznie. dopoki sad nie poleci nie musi.

    > W między czasie pełnomocnik Pani fotograf skontaktował się z Panem
    > "pożyczającym" i ustalono, że karą będą przeprosiny opublikowane na jego
    > stronie www które będą tam wisieć 2 mce
    zainteresowane strony rozwiazaly problem, kara zostala obustronnie
    zaakceptowana,koniec sprawy!

> [...]
    > moralne i zniesławienie
    > 7. usunięcia zrzutu ekranu, gdyż są tam jego dane osobowe - (imię,

    i ma gosciu racje.takie sprawy zalatwia sie pomiedzy zainteresowanymi
    stronami a nie na publicznym forum. bez wzgledu na
    pobudki nie masz prawa nikogo znieslawiac, oskarzac, wydac na niego
    wyrok i ten wyrok egzekowac, od tego jest prawo i
    organy wymiaru sprawiedliwosci. takich nadgorliwcow jak ty nalezy zdrowo
    pala w leb trzasnac,znaczy do sadu o
    znieslawienie zeby sie nauczyli co wolno,a za co sie "placi".

> [...]
    > nie odpowiadam za treści postów zamieszczone na forum....

    > zapis w regulaminie nie zwalnia nikogo od odpowiedzialnosci za swiadome wyrzadzenie
    szkody = znieslawienie (moze faktycznie
    nie mial pojecia co firmuje swoim nazwiskiem)i podanie danych osobowych
    osoby prywatnej do wiadomosci publicznej.ale wlazles w gxxno.
    brawa dla goscia.jak ma czas i pieniadze to tak cie moze wrobic ze
    jeszcze twoje wnuki beda pamietaly. moze
    nauczysz sie ze bycie "prokuratorem,sedzia i katem" w jednej osobie nie
    poplaca. mam nadzieje
    ze i jako administratora i jako osobe prywatna przy pomocy sadu i
    adwokata "pusci cie z torbami"

  • 4. Data: 2008-11-29 20:58:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 13:44:11 -0600, Mruk napisał(a):

> [...]
    > pala w leb trzasnac,znaczy do sadu o
    > znieslawienie zeby sie nauczyli co wolno,a za co sie "placi".

    A co należy zrobić takim jak Ty, żeby sie dowiedzieli co to jest
    "zniesławienie"?

    wyrzadzenie szkody = znieslawienie (moze faktycznie
    > nie mial pojecia co firmuje swoim nazwiskiem)i podanie danych osobowych
    > osoby prywatnej do wiadomosci publicznej.ale wlazles w gxxno.

    W nic nie wlazł, nie podał danych osobowych. Imię i nazwisko to jeszcze nie
    dane osobowe.

    > brawa dla goscia.jak ma czas i pieniadze to tak cie moze wrobic ze
    > jeszcze twoje wnuki beda pamietaly. moze

    Kompletna bzdura.

    > nauczysz sie ze bycie "prokuratorem,sedzia i katem" w jednej osobie nie
    > poplaca. mam nadzieje
    > ze i jako administratora i jako osobe prywatna przy pomocy sadu i
    > adwokata "pusci cie z torbami"

    Kolejna bzdura. To raczej on zaplaci i to niemalo :)

    A moze to Ty jestes tym zlodziejem stron o ktorym mowa? Cos sie tak
    zagotowal, masz cos na sumieniu?

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2008-11-29 22:11:50
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Mruk wrote:

    > obojetnie czy ukradl celowo czy nieswiadomie, zobil jak
    > nalezalo,naprawil blad, przeprosil

    jeśli coś zrobił to można o tym pisać, że to zrobił
    nie piszę nie prawdy - to nie ja kłamię

> [...]
    > zdrowo pala w leb trzasnac,znaczy do sadu o
    > znieslawienie zeby sie nauczyli co wolno,a za co sie "placi".

    po pierwsze - nie ja - ja jestem administratorem forum
    po drugie - jeśli gościu przyznał się do winy to chyba wszystko jasne -
    po trzecie - palnąć w łeb możesz sobie co najwyżej TY

    naucz się cytować w usenecie
    ja nikogo nie zniesławiam publicznie

    > nie mial pojecia co firmuje swoim nazwiskiem)i podanie danych
    > osobowych osoby prywatnej do wiadomosci publicznej.ale wlazles w
    > gxxno.

    nigdzie nie ma danych osobowych - imie i nazwisko to nie dane osobowe

> [...]
    > nie poplaca. mam nadzieje
    > ze i jako administratora i jako osobe prywatna przy pomocy sadu i

    za co?
    wczytaj się dokładnie w to co jest tam napisane
    ja jestem administratorem forum i nie mogę odopowiadać za czyjeś wypowiedzi
    mam jedynie reagować gdy treści zamieszczone na forum są niezgodne z prawem

    jakie niby prawo załamałem?

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-11-30 09:43:23
    Od: <s...@a...pl>

    > i ma gosciu racje.takie sprawy zalatwia sie pomiedzy zainteresowanymi stronami
    > a nie na publicznym forum. bez wzgledu na

    Podejrzewam, że człowiek prowadzi jako osoba fizyczna DG. A wtedy jego imię i
    nazwisko to firma, a ta podobnie jak dane siedziby ochronie nie podlegają.

  • 7. Data: 2008-11-30 10:48:40
    Od: armar <a...@p...fm>

    zkruk [Lodz] pisze:

> [...]
    > usunął stronę z serwera
    > napisał, że jakiś webmaster stworzył dla niego ową stronę - ale on nie

    Czyli kryje złodzieja. Zapewne ma w tym własny interes.
    Forum służy właśnie do tego, by wyszukiwać uczciwych fotografów.
    Ja bym wolał nie robić zdjęć u fotografa-złodzieja,
    więc skasowanie tego wątku byłoby ze szkodą dla dobra publicznego.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 8. Data: 2008-11-30 11:35:00
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Podejrzewam, że człowiek prowadzi jako osoba fizyczna DG. A wtedy
    > jego imię i nazwisko to firma, a ta podobnie jak dane siedziby
    > ochronie nie podlegają.

    że też zapomniałem o tym arcy-ważnym aspekcie :) :) :)
    dziękuję :) :) :)

    --
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-11-30 12:36:49
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > oczywiście jako administrator.... a w regulaminie forum jest zapis, iż nie
    > odpowiadam za treści postów zamieszczone na forum....

    Do momentu gdy dostałeś informacje ze on chce usunięcia swoich danych byleś
    czysty. Powinieneś to zrobić możliwie jak najszybciej. Jest takie określenie "
    bez zbędnej zwłoki". Jeśli przeciągniesz sprawę to tak jak napisali może
    skończyć się w sądzie. Pozwie nie Ciebie tylko firmę, bo od firmy więcej
    wyciągnie. Ale to drugi jego krok będzie. Pierwszy to zgłoszenie gdzie trzeba że
    popełniono przestępstwo. Coś mi się widzi że ujawnienie czyichś danych osobowych
    jest przestępstwem ściganym z urzędu na wniosek. Firma w sytuacji gdy została
    powiadomiona przez zainteresowanego i nie zareagowała ma niewielkie szanse na
    wybronienie się w takiej sytuacji. Przy dobrym adwokacie odszkodowanie w takiej
    sytuacji to formalność. Ktoś tam pisał że nazwisko to nie dane osobowe. Myli
    się. Pod dane osobowe podchodzi np. określenie " ten rudy ze sklepu spożywczego
    na Matejki w Pabianicach ". Lepiej usuń, nawet jak by ten co napisał straszył
    Cie czymś tam. Ja w takiej sytuacji wolałbym mieć sprawę z tym co napisał niż z
    tym co chce żeby usunąć.

  • 10. Data: 2008-11-30 13:09:22
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Cie czymś tam. Ja w takiej sytuacji wolałbym mieć sprawę z tym co napisał niż

    Wydaje mi się, że jak napisze, że firma "Jan Kowalski" z siedzibą w Krakowie,
    ul. Nowaka 25/13 to nie naruszy ustawy o ochronie danych osobowych. Nie pisze
    bowiem o osobie, a o firmie.

    Po zmodyfikowaniu postów w te sposób, by była mowa o firmie, a nie osobie,
    będzie wg mnie OK.