eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodane osobowe na forum, prawa autorskie i ogólnie pieniactwo... › Re: dane osobowe na forum, prawa autorskie i ogólnie pieniactwo...
    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dane osobowe na forum, prawa autorskie i ogólnie pieniactwo...
    Date: Sun, 30 Nov 2008 13:36:49 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Postaram się jak najprościej...
    >
    > Jest sobie Pani fotograf która zajmuje w googlach dość wysokie pozycje na
    > pewne hasła - ogólnie także dość popularna...
    > Co chwila ktoś "pożycza" sobie coś z jej strony...
    > Miarka się przebrała gdy odkryliśmy kopię 1:1 jej strony internetowej
    > (wyglądu) - tyle, że bez galerii - ale 100% podobieństwa...
    >
    > Ponieważ jestem administratorem forum branżowego - postanowiliśmy opisać
    > przypadek owego pożyczenia strony
    > http://foto.forumslubne.pl/viewtopic.php?t=5208&star
    t=0

> [...]
    > wykorzystaniu zdjęcia, a on sam wyciągnie konsekwencje za użycie wizerunku
    > jego osoby i narażenie na straty moralne i zniesławienie
    > 7. usunięcia zrzutu ekranu, gdyż są tam jego dane osobowe - (imię, nazwisko,
    > telefon, gg, adres mailowy)
    >
    > na koniec straszy, że jeśli nie zrobie tego co on chce to sprawa idzie do
    > sądu
    >

    > czy realnie ktoś może się doczepić czy jestem czysty
    > oczywiście jako administrator.... a w regulaminie forum jest zapis, iż nie
    > odpowiadam za treści postów zamieszczone na forum....

    Do momentu gdy dostałeś informacje ze on chce usunięcia swoich danych byleś
    czysty. Powinieneś to zrobić możliwie jak najszybciej. Jest takie określenie "
    bez zbędnej zwłoki". Jeśli przeciągniesz sprawę to tak jak napisali może
    skończyć się w sądzie. Pozwie nie Ciebie tylko firmę, bo od firmy więcej
    wyciągnie. Ale to drugi jego krok będzie. Pierwszy to zgłoszenie gdzie trzeba że
    popełniono przestępstwo. Coś mi się widzi że ujawnienie czyichś danych osobowych
    jest przestępstwem ściganym z urzędu na wniosek. Firma w sytuacji gdy została
    powiadomiona przez zainteresowanego i nie zareagowała ma niewielkie szanse na
    wybronienie się w takiej sytuacji. Przy dobrym adwokacie odszkodowanie w takiej
    sytuacji to formalność. Ktoś tam pisał że nazwisko to nie dane osobowe. Myli
    się. Pod dane osobowe podchodzi np. określenie " ten rudy ze sklepu spożywczego
    na Matejki w Pabianicach ". Lepiej usuń, nawet jak by ten co napisał straszył
    Cie czymś tam. Ja w takiej sytuacji wolałbym mieć sprawę z tym co napisał niż z
    tym co chce żeby usunąć.