  • 1. Data: 2008-11-29 08:22:58
    Temat: Czy patrol policji ma prawo mnie wylegitymować?
    Od: "Robert" <r...@m...com>

    Witam, być może było na grupie, a może się coś zmieniło, chcę wiedzieć jak to
    jest obecnie.

    Wiele razy spotkałem się z sytuacją wylegitymowania mnie przez umundurowany
    patrol, spisania danych z dowodu osobistego, podania ich przez radio na
    komendę, tam informatycy sprawdzają po peselu czy nie jest się poszukiwanym.
    Niby nic takiego, a jednak zabiera cenny czas, zwłaszcza jak muszą w kolejce
    czekać na odebranie zgłoszenia przez radio (wiadomo, Warszawa jest duża).
    Czy mają prawo to robić bezpodstawnie? czy tylko w przypadku uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia przestępstwa?

    Jeśli nie mają prawa bezpodstawnie, to na jaki artykuł się powołać?

  • 2. Data: 2008-11-29 08:51:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 09:22:58 +0100, Robert napisał(a):

    > Czy mają prawo to robić bezpodstawnie? czy tylko w
    > przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa?

    Art. 14-15 ustawy o policji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-29 11:48:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert napisał:
    [..]
    > Jeśli nie mają prawa bezpodstawnie, to na jaki artykuł się powołać?

    Człowieku! To państwo policyjne.
    Ciesz się, że nie trafiłeś na dołek na 48godzin, nie zelżyłeś dzielnego
    policjanta (albo nawet go nie napadłeś), tudzież nie miałeś narkotyków.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 4. Data: 2008-11-29 12:23:58
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    Użytkownik "Robert" <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > spisania danych z dowodu osobistego, podania ich przez radio na
    > komendę, tam informatycy sprawdzają po peselu czy nie jest się
    > poszukiwanym.

    Heh, powinno sie napisać Informatycy, a nie tylko informatycy. :)

    --
    marekN

  • 5. Data: 2008-11-29 13:35:40
    Od: r...@m...com

    > Użytkownik "Robert" <r...@m...com> napisał w wiadomości
    >
    > Heh, powinno sie napisać Informatycy, a nie tylko informatycy. :)

    A jak z legalnością podawania pełnych danych osobowych przez radio, z
    wypowiedzi ustnej zatrzymanego, w przypadku gdy ten nie posiada przy sobie
    dokumentów?

  • 6. Data: 2008-11-29 15:46:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    > Ciesz się, że nie trafiłeś na dołek na 48godzin, nie zelżyłeś dzielnego
    > policjanta (albo nawet go nie napadłeś), tudzież nie miałeś narkotyków.

    ty to z jakiegoś skryptu puszczasz czy jak?

  • 7. Data: 2008-11-29 17:19:43
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    r...@m...com pisze:

    > A jak z legalnością podawania pełnych danych osobowych przez radio, z
    > wypowiedzi ustnej zatrzymanego, w przypadku gdy ten nie posiada przy sobie
    > dokumentów?

    Jest zarządzenie Komendanta Głównego.
    W skrócie.
    Jeśli nie ma terminala wówczas sprawdza się drogą radiową. Jeśli
    sprawdzany jest sam to nie ma problemu. Jeśli sprawdzany jest w
    towarzystwie osób postronnych (trzecich) to jeśli warunki(względy
    bezpieczeństwa partnera) pozwalają powinien oddalić się na taką
    odległość aby treść korespondencji radiowej nie byłą słyszana, przez
    osoby postronne.

    Pewnie na bip.kgp.gov.pl jest ten akt ale nie chce mi się szukać więc
    opisowo podaję.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 8. Data: 2008-11-29 17:29:17
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > osoby postronne.
    >
    > Pewnie na bip.kgp.gov.pl jest ten akt ale nie chce mi się szukać więc

    Nie chodzi o osoby postronne, tylko o fakt powszechnej dostępności i niskiej
    ceny sprzętu radiokomunikacyjnego umożliwiającego odbiór takiej transmisji.

    Byle amator może zbierać i rejestrować pełne dane osobowe legitymowanych osób.

  • 9. Data: 2008-11-29 17:38:42
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    r...@w...pl pisze:

> [...]

    > Byle amator może zbierać i rejestrować pełne dane osobowe legitymowanych osób.

    A z tym to już do premiera proszę.
    System TETRA od kilku lat powstaje. F-16 latają, a zintegrowanego
    systemu łączności z offsetu nie ma.

    Co do dostępności danych zależy jaka jednostka. Jeśli na Ericssonach
    pracją to nie ma szans na podsłuch. Jeśli na Motorolach to spokojnie
    można słuchać chyba, że scramblery używają w co wątpię.

  • 10. Data: 2008-11-29 17:48:04
    Od: r...@m...com

> [...]
    > pracją to nie ma szans na podsłuch. Jeśli na Motorolach to spokojnie
    > można słuchać chyba, że scramblery używają w co wątpię.

    Brakuje Ci kolego wiedzy technicznej z zakresu radiokomunikacji.

    System EDACS firmy Ericsson jest niestety analogowy i podsłuch jest możliwy
    dowolnym odbiornikiem z zakresem UHF i fakt zmiany częstotliwości po
    zakończeniu transmisji nie zmienia tego faktu że można usłyszeć pełne
    wypowiedzi z danymi osobowymi a jak komuś to przeszkadza to dokładając
    kilkaset zł kupuje odbiornik przystosowany do systemu EDACS Ericsson.

    To samo dotyczy pasma VHF używanego na prowincjii, tu jeszcze prościej bo
    praca odbywa się na jednym kanale częstotliwości.

    Dla ułatwienia wykaz częstotliwości na których pracuje policja w różnych
    miastach i gminach w Polsce - jest powszechnie dostępny w internecie.

    System TETRA owszem cyfrowy, ale ile jest go procentowo w policyjnej
    radiołączności?