  • 11. Data: 2003-01-22 14:41:01
    Temat: Re: czyli???
    Od: "Changer" <c...@g...pl>

    no tak
    ale poczta na druczku poleconego ma mozliwosc pobrania za polecony
    a pani z okienka za kazdym razem pyta co jest w srodku przy pobraniu jak i
    bez i czasami odmawia wysylki listu bo nie wierzy ze korespondencja
    jakie jest prawo
    ???

    pozdro

  • 12. Data: 2003-01-22 19:16:07
    Temat: Re: prawo poczty poslkiej?????????????
    Od: Kami <K...@j...net>

    E-e. Jest. http://www.poczta-polska.pl/cennik/cennik7.htm - uwaga nr 1
    mówi dokładnie o tej usłudze. A tu:
    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/cennik/krajowe/fo
    rmularze/k_polecony.
    php - możesz obliczyć, ile kosztuje taka usługa.

    --
    Kami
    ____________________________

  • 13. Data: 2003-01-22 19:19:46
    Od: Kami <K...@j...net>

    Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r.w sprawie
    warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym (Dz.
    U. Nr 40, poz. 173):
    § 8. 1. Podmiot przed przyjęciem do przewozu i doręczenia przesyłki może
    zażądać od nadawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy zawartość i
    zabezpieczenie wewnętrzne odpowiada warunkom określonym w
    rozporządzeniu.
    § 8. 2. Po przyjęciu przesyłki podmiot może dokonać sprawdzenia, o
    którym mowa w ust. 1, pod warunkiem, że otwarcie przesyłki nastąpi w
    obecności nadawcy. Jeżeli wezwanie nadawcy nie jest możliwe lub nie
    stawi się on w wyznaczonym terminie, przesyłkę inną niż list otwiera się
    w obecności co najmniej dwóch pracowników i wynik sprawdzenia zamieszcza
    się w protokole.

    > ps. fakt faktem w kopercie byla cd - czyli niby "wartosc
    > handlowa" i powinno isc paczka ale odpowiedzcie

    To samo rozporządzenie: § 22. Listy, z wyjątkiem listów wartościowych,
    oraz druki nie mogą zawierać monet, banknotów, papierów wartościowych,
    wartości dewizowych, platyny, złota, srebra, wyrobów jubilerskich,
    kamieni szlachetnych i innych przedmiotów wartościowych.
    Z tego, co wiem, CD może być traktowany jako 'wartość handlowa', a więc
    nie można tego wysyłać zwykłym listem poleconym. I do tego się to
    sprowadza.

    --
    Kami
    ____________________________

  • 14. Data: 2003-01-22 19:28:50
    Od: "ajt" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > Byc moze tutaj jest pies pogrzebany, bo polecony to chyba jest polecony, a
    > nie polecony za pobraniem. Poczta chyba za pobraniem wysyla tylko paczki
    Witam,
    Polecony za pobraniem funkcjonuje jak najbardziej, od kilku lat wysyłam tam
    programy - kilkadziesiąt stron opisu+CD (w folii). Na początku panie też
    pytały, co w środku. Dla świętego spokoju mówiłem, że książka.
    Niedawno widziałem, jak jakiś gość chciał wysłać CD do Stanów. Pani sama mu
    zaproponowała bąbelkową kopertę, wiec nie wiem, jak to teraz jest.
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 15. Data: 2003-01-23 01:06:35
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <EEB9B3E23EE5BD4A88ADDC32582636E801FE4F19@jplwant003
    .jasien.net>, Kami wrote:
> [...]
    > wartości dewizowych, platyny, złota, srebra, wyrobów jubilerskich,
    > kamieni szlachetnych i innych przedmiotów wartościowych.

    To klarowne.

    > Z tego, co wiem, CD może być traktowany jako 'wartość handlowa', a więc
    > nie można tego wysyłać zwykłym listem poleconym. I do tego się to
    > sprowadza.

    A jaka jest podstawa prawna tego? Bo "może być traktowany" to trochę
    mało... Trudno mi na zdrowy rosądek przyjąć że nośnik o cenie 50gr,
    zawierający kopię jakiegoś dokumentu (np.) jest bardziej wartościowy niż
    odręcznie napisany oryginał.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2003-01-23 10:30:17
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Polecony za pobraniem funkcjonuje jak najbardziej, od kilku lat wysyłam tam
    > programy - kilkadziesiąt stron opisu+CD (w folii). Na początku panie też

    Wiec jesli to jest, to pani na poczcie przekracza swoje kompetencje. Nalezy
    ja ostro usadzic, najlepiej tekstem: co pania to obchodzi ;)

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/