  • 1. Data: 2003-01-21 12:33:27
    Temat: prawo poczty poslkiej?????????????
    Od: "Changer" <c...@g...pl>

    witajcie ma kolejny problem
    poszedlem na poczte wyslac polecony w kopercie z "babelkami" pani zza
    okienka zapytala, co jest w srodku ja na to korespondencja;
    ona ostatecznie nie uwierzyla i chciala to otworzyc ale mi sie zdaje ze nie
    ma prawa tym bardziej jak polecony ma pobranie to mogl bym od niej po
    otwarciu zazadac kwoty pobrania ze naruszyla zawartość
    i drugie pytanie czy ma prawo odmowic wyslania listu??

    ps. fakt faktem w kopercie byla cd - czyli niby "wartosc handlowa" i powinno
    isc paczka
    ale odpowiedzcie pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-01-21 14:00:23
    Temat: Re: prawo poczty poslkiej?????????????
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Changer" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i drugie pytanie czy ma prawo odmowic wyslania listu??
    >
    > ps. fakt faktem w kopercie byla cd - czyli niby "wartosc handlowa" i

    http://www.poczta-polska.pl/uslugi/Regulamin_uslug_p
    ocztowych.htm

    poczta polska jak kazda firma uslugowa posiada regulamin swiadczenia uslug
    :)

  • 3. Data: 2003-01-21 14:27:16
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ps. fakt faktem w kopercie byla cd - czyli niby "wartosc handlowa" i powinno
    > isc paczka

    O ile wiem, to klient decyduje jak wysle swoje rzeczy. Poczta jedyne co
    moze, to odpowiednio go za to skasowac. Ja raz wysylalem telefon komorkowy
    w paczce jako polecony do 2 kg i skasowali mnie za to 4.8, a za taka paczke
    kasuja zwykle 4 zl. Tyle ze za paczke nikt mi nie zwraca kasy, a za
    polecony zwracaja. Dlatego wole rzeczy o niskiej wartosci wysylac
    poleconym, pomimo ze z gabarytow bardziej jest to paczka niz list ;-) Nikt
    generalnie nie ma prawa ingerowac w to co przesylasz, o ile nie ma
    podejrzenia, ze jest to zwiazane z dzialanoscia przestepcza. Ale wtedy i
    tak trzeba miec pozwolenie sadu ;-) Tak wiec ta pani wykazala sie wyjatkowa
    nadgorliwoscia.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-01-21 15:27:29
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    prawo poczty Polskiej ustala, "panienka w okienku" ,wiem cos o tym bo nadaje
    baaaardzooo duzo wysylek i w kazdym U.P wymagaja czegos innego

    --

    pozdrawiam
    Kitor

  • 5. Data: 2003-01-21 18:44:47
    Od: "Changer" <c...@g...pl>

    probowalem w innych urzedach pocztowych
    i to samo pytaja co jest w srodku mi sie zdaje ze moze jakas nowaustawa
    wyszla???

  • 6. Data: 2003-01-21 19:18:43
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    [ciach]

    Wedlug tego co pisze w regulaminie Poczty Polskiej jako przesylke
    listowa mozesz wyslac cokolwiek byle nie wazylo wiecej niz 2000g.

    januszek

    ps. po co az tyle znakow zapytania w tytule?

  • 7. Data: 2003-01-21 23:30:33
    Temat: czyli???
    Od: "Changer" <c...@g...pl>

    czyli moge wysylac CD poleconym za pobraniem ??? czy musi to isc paczka bo
    raz sie zdarzylo ze babka z poczty odmowila mi przyjecia poleconego poniewaz
    pytajac sie co jest w srodku odpowiedzialem ze jest korespondencja a ona
    nie uwierzyla czy miaal prawo co nie przyjecia jak to jest i czy w kloncu
    moge wysylac cd poleconym
    pozdro

  • 8. Data: 2003-01-22 00:51:47
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>

    > probowalem w innych urzedach pocztowych
    > i to samo pytaja co jest w srodku mi sie zdaje ze moze jakas nowaustawa
    > wyszla???

    Nie raz w wysyłalem poleconym po 3CD i nikt się nie rzucał...

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: 277278

  • 9. Data: 2003-01-22 14:28:48
    Od: "Changer" <c...@g...pl>

    no zgadza sie czasami tez tak mam ale to zalezy od pan zza okienka i dlatego
    chce jej przytoczyc jakis paragraf czy ma prawo odmowic jesli sa cd w srodku
    pozdro

  • 10. Data: 2003-01-22 14:35:07
    Temat: Re: czyli???
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > nie uwierzyla czy miaal prawo co nie przyjecia jak to jest i czy w kloncu

    Byc moze tutaj jest pies pogrzebany, bo polecony to chyba jest polecony, a
    nie polecony za pobraniem. Poczta chyba za pobraniem wysyla tylko paczki i
    dlatego panie z okienka maja wielka rozterke co z tym fantem zrobic. Jesli
    Poczta nie ma takiej uslugi jak "polecony za pobraniem" to jak najbardziej
    moga ci odmowic. Ale jesli wysylasz to jako paczka za pobraniem, to juz
    nikt nie ma prawa podskoczyc, bo to standardowa usluga i wisi w kazdym
    urzedzie pocztowym na tablicy z cena.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/