  • 1. Data: 2003-01-21 10:54:06
    Temat: Sprawa w sądzie, oskarżony za granicą
    Od: "Obywatel :-)" <o...@N...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczów
    Chciałbym prosić Państwa o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi.
    Sytuacja przedstawia się następująco: prawie 2 lata temu doszło do pewnego
    incydentu na jednym z osiedli. Szczegółów nie znam, w każdym razie doszło tam
    do bójki z udziałem 2 facetów, z których jeden nie był karany, a drugi miał
    wyrok w zawieszeniu. Jegomoście ci poturbowali (niegroźnie) przechodnia. Obaj
    zostali oskarżeni o pobicie. Sprawa w sądzie toczy się od 1,5 roku. Ten, co
    miał 'zawiasy" wynajął sobie adwokata, ten, co karany nie był, ma obrońcę z
    urzędu. Ten niekarany miesiac temu wyjechał za granicę do pracy (wcześniej
    stawiał się na wszystkie rozprawy). Wracać nie ma zamiaru - ale nigdy nic
    nie wiadomo.
    Jego obrońca (z urzędu) oczywiście wie o tym, ale w sądzie przedstawił
    wersję, że jego "klient" rzekomo uległ wypadkowi. Rodzinie polecił, żeby nie
    informować sądu o wyjeździe, tylko "zostawić to tak jak jest i się nie
    wtrącać". Rodzina podejrzewa, że obaj adwokaci będą dążyć do tego, by zrzucić
    winę tylko na tego nie karanego - coby uchronić tego co ma "zawiasy" przed
    odwieszeniem kary.
    Pytanie: co wg Państwa powinna zrobić rodzina tego człowieka? (dodam, że
    chodzi przede wszystkim o spokój psychiczny jego matki, która dosłownie od
    zmysłów odchodzi, obawiając się, że policja zacznie nachodzić ją w domu w
    poszukiwaniu syna). Zgłosić w sądzie, że facet wyjechał, czy nie? Co mu grozi
    za to że wyjechał? (dodam, że m.in. ze względu na koszty przyjazdu, oskarżony
    nie ma zamiaru stawić się na rozprawę. Pies go drapał, podkreślam - że chodzi
    tylko o spokój? jego matki...)
    Bardzo bym prosił o odpowiedź, bo... następna rozprawa już w piątek...
    Pozdrawiam
    obywatel

  • 2. Data: 2003-01-28 15:52:24
    Temat: Re: Sprawa w sądzie, oskarżony za granicą
    Od: "Obywatel :-)" <o...@N...gazeta.pl>

    Obywatel :-) <o...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Bardzo bym prosił o odpowiedź, bo... następna rozprawa już w piątek...

    Hm, nikt mi nie pomoże :-( ?
    Pozdrawiam
    obywatel

  • 3. Data: 2003-01-28 16:47:12
    Temat: Odp: Sprawa w sądzie, oskarżony za granicą
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Obywatel :-) <o...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b168vn$cms$...@i...gazeta.pl...

    > Hm, nikt mi nie pomoże :-( ?

    hm o jaką pomoc prosiłeś ? nie widze Twojego postu...

    Sandra