  • 1. Data: 2002-10-20 07:28:47
    Temat: czy to jest ok ?
    Od: "Lukasz J." <j...@a...net.pl>

    Dzien dobry

    Jestem modelka i bralam udzial w zdjeciach dla pewnej firmy, ( zanej
    odziezowej) i firma ta powiedziala ze zdjecia beda umieszczone na takiej
    malej reklamce przed sklepem.
    A tu sie okazalo ze jestem na duzym bilbordzie na ruchliwej ulicy w jednym z
    wiekrzych miast w Polce
    Bilbord jest duzy na okolo 3mx1,5m
    Malo tego zdjecia ze mna umiecili w reklamie w gazecie ( dwukrotnie)
    raz w reklamie w telewizji regilonalnej
    Ja dostalam za to 280zl -smieszne pieniadze, poniewaz mowili ze to bedzie
    tylko taki maly plakat przed sklepem i to wszytko a tu sie okazuje ze nie
    Mam podpisana umowe o dzielo i nie udzielalam zadnej zgody na takie rzeczy
    Czy moge zadac jakiegos zadoscuczynienia ?
    Pozdrawiam Hanna

  • 2. Data: 2002-10-20 09:27:35
    Temat: Re: czy to jest ok ?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz J." <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Mam podpisana umowe o dzielo i nie udzielalam zadnej zgody na takie
    rzeczy
    > Czy moge zadac jakiegos zadoscuczynienia ?
    Dopoki nie napiszesz, co dokladnie jest w tej umowie, to troche trudno Ci
    bedzie odpowiedziec?
    Czy tam jest dokl., ze udzielasz zgody na umieszczenie Cie na malej reklamce
    przed..., czy raczej forma jest ogolniejsza, bo to ma znaczenie. Mowiac w
    skrocie, z umowy wynika, ze:
    -za co dokl. dostalas pieniadze?
    -na co konkretnie udzielilas zgody?
    -prawo do czego ma druga strona?
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 3. Data: 2002-10-20 10:34:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Lukasz J." wrote:
    > Jestem modelka i bralam udzial w zdjeciach dla pewnej firmy, ( zanej
    [..]
    > Czy moge zadac jakiegos zadoscuczynienia ?

    Oczywiście! Najzwyczajniej w świecie zostałaś przez nich oszukana
    i powinni za to zdrowo odpowiedzieć by nie robili tego w przyszłości.

    Mówi o tym ustawa o prawach autorskich i pokrewnych:

    Art. 44.
    W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem
    twórcy a korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub
    licencjobiorcy, twórca może żądać stosownego podwyższenia
    wynagrodzenia przez sąd.

    Art. 45.
    Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórcy
    przysługuje odrębne wynagrodzenie za korzystanie z utworu na
    każdym odrębnym polu eksploatacji.

    Nasze stowarzyszenie prowadzi tego typu sprawy. Jeżeli nie zechcesz
    sama się tym zajmować to odezwij się na mailto:b...@s...org.pl

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-10-20 13:03:38
    Od: Paweł Skarżyński <s...@p...onet.pl>

    [cut wypowiedzi mniej więcej na temat]

    > Nasze stowarzyszenie prowadzi tego typu sprawy. Jeżeli nie zechcesz
    > sama się tym zajmować to odezwij się na mailto:b...@s...org.pl
    Z STI to bym uważał, robią (a raczej na szczęście próbują) dziwne rzeczy:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF-8&threadm=a531ta%24nlr%241%40news.tpi.pl&pr
    ev=/groups%3Fq%3Dzainteresowanych%2Botrzymywaniem%2B
    tantiem%2Bautorskich%2Bgroup:pl.comp.www%26hl%3Dpl%2
    6lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D17C46C9B09
    7B384D8D7DE7B74D27F5161A8E09%2540jplwant003.jasien.n
    et%26rnum%3D1&as_drrb=b&as_maxd=21&as_maxm=2&as_maxy
    =2002&as_mind=29&as_minm=3&as_miny=1995

    sorry za przydługi link.
    A żeby nie było całkiem OT, to uważam, że takie firmy mają umowy
    skonstruowane tak, że i przed sądem pewnie będzie ciężko coś uzyskać...
    Ale próbować warto, z tym że musisz liczyć się z kosztami sprawy

    pozdrawiam,
    chester

  • 5. Data: 2002-10-20 14:52:35
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Paweł Skarżyński wrote:
    > Z STI to bym uważał, robią (a raczej na szczęście próbują) dziwne rzeczy:

    Co widzisz dziwnego w dbałości o wynagrodzenia dla twórców?
    Działalność ZAIKSu też nazwiesz "robieniem dziwnych rzeczy"?
    A co do "dziwności" to polecam ostatnie forum internetu, na którym
    były media i portale:
    http://www.wprost.pl/foruminternetu/
    http://info.onet.pl/572184,18,item.html

    > A żeby nie było całkiem OT, to uważam, że takie firmy mają umowy
    > skonstruowane tak, że i przed sądem pewnie będzie ciężko coś uzyskać...

    Jakkolwiek by nie były skonstruowane art.44. nie mogą naruszyć.

    > Ale próbować warto, z tym że musisz liczyć się z kosztami sprawy

    Dlatego właśnie proponuję jej skorzystanie z reprezentacji przez nasze
    stowarzyszenie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-10-20 14:54:20
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Mam podpisana umowe o dzielo i nie udzielalam zadnej zgody na takie
    rzeczy
    > Czy moge zadac jakiegos zadoscuczynienia ?
    > Pozdrawiam Hanna

    Haniu wszystko zalezy od konstrukcji umowy. tak jak mowi Marta, bez jej
    zgelebienia trudno jest cokolwiek powiedziec. nie daj sie podpuscic pustym
    sformulowaniom osob, ktore Cie zapewniaja, bez poznania szczegolow, ze
    "oczywiscie, ze zostalas oszukana... i powinni za to odpowiedziec", a
    jeszcze przy okazji reklamuja swoje dziwne uslugi. tym bardziej, ze te osoby
    maja wile roznorodnych specjalizacji, ostanio byla to specjalizacja filmowa.
    tak wiec nie daj sie naciagac, zebys drugi raz nie zostala oszukana.

    pozdr
    ssj5

  • 7. Data: 2002-10-20 15:02:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ssj5 wrote:
    > Haniu wszystko zalezy od konstrukcji umowy. tak jak mowi Marta, bez jej
    > zgelebienia trudno jest cokolwiek powiedziec. nie daj sie podpuscic pustym

    Dlaczego mówisz o pustych sformułowaniach skoro podałem konkretne artykuły
    prawa dotyczące tego problemu?

    > sformulowaniom osob, ktore Cie zapewniaja, bez poznania szczegolow, ze
    > "oczywiscie, ze zostalas oszukana... i powinni za to odpowiedziec", a

    Skoro zapewniali ją, że jej wizerunek będzie tylko na szyldzie sklepu,
    a nie także na bilboardzie, w gazecie a nawet w regionalnej telewizji
    to najzwyczajniej w świecie ją okłamali, a nie płacąc jej odpowiedniej
    za to kwoty po prostu oszukali.
    Dostrzegasz to panie policjancie w swoim zaślepieniu wobec mnie czy nie?

    Sami prowadzimy agencję modelek i wiem ile przeciętnie kosztuje wykorzysanie
    czyjegoś wizerunku w takich sytuacjach - kilka tysięcy złotych.
    I tyle jest ona w tej chwili stratna.

    > jeszcze przy okazji reklamuja swoje dziwne uslugi.

    O jakich dziwnych usługach prawisz??

    > tym bardziej, ze te osoby maja wile roznorodnych specjalizacji,
    > ostanio byla to specjalizacja filmowa.

    Ale o jakich osobach ssj5 gadasz?
    Nie słyszałem by prawnik naszego Stowarzyszenia miał specjalizację filmową.

    > tak wiec nie daj sie naciagac, zebys drugi raz nie zostala oszukana.

    Czy nie uważasz, że przesadzasz? To już trąci o zniesławienie.

    zdegustowany
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 8. Data: 2002-10-20 15:08:30
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy nie uważasz, że przesadzasz? To już trąci o zniesławienie.
    >
    > zdegustowany
    > Arek

    wytocz wiec mi proces, moze pokazesz co potrafisz

    ssj5

  • 9. Data: 2002-10-20 15:21:24
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ssj5 wrote:
    > wytocz wiec mi proces, moze pokazesz co potrafisz

    Podaj mi swoje dane i powiedz, że mówiłeś serio, że chcemy
    ją oszukać, a we wtorek masz pozew jak w banku.
    To jak ?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 10. Data: 2002-10-20 15:31:29
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Podaj mi swoje dane i powiedz, że mówiłeś serio, że chcemy
    > ją oszukać, a we wtorek masz pozew jak w banku.
    > To jak ?
    >
    > Arek

    sluchaj prawniku. mowie to co widzisz i jak potrafisz literki zlozyc i
    zrozumiec. sadze, ze dla chacego nie ma nic prostszego jak ustalic dane. a
    dlaczego dopiero we wtorek? czyzby napisanie prostego pozwu zajelo ci tak
    duzo czasu?
    a dziekuje Pawlowi Skarzynskiemu za linka tam znalazlem chocby takie teksty:

    "> sisq.. to jeden z pajacow polskiego usenetu, na pss przedstawiajacy sie
    > dawniej jako astec sa, teraz jako elita.,pl, a de facto arnold buzdygan.
    > jemu nic nie rpzetlumaczysz... perzypadek niereformowalny, i niedouczony
    ;)
    Siem spytam (mialem pewna przerwe w korzystaniu z usnetu) czy to TEN Arnold
    ?
    Tzn. TEN o ktorym swego czasu mowil caly usnet, a wlasciwie mial byc przez
    niego pozwany?
    Jesli sie myle to przepraszam - ale chcialem wiedziec......"

    "Tak. TEN. :)
    I nie mow slowa "Arnold", bo przetwarzasz nielegalnie jego dane osobowe ;]

    "

    rany... ten jelop juz tutaj dotarl :((((

    Pozdrawiam
    "

    i jescze inne. teraz sie nie dziwie, ze tylko buchasz . a jak film
    nakreciles juz?
    pozdr
    ssj5
    ps podaj Hani linka choc do jedenj sprawy wygranej przez ciebie.