  • 1. Data: 2002-10-20 01:16:40
    Temat: stowarzyszenia
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    witam

    przejrzalem ustawy o stowarzyszeniach, jednak na nurtujace mnie pytanie nie
    znalazlem odpowiedzi
    prosze zatem o rade
    czy w terenowym oddziale stowarzyszenia wymagana z ustawy jest komisja
    rewizyjna czy tez nie?
    czy uchwala czlonkow stowarzyszenia mozna sie jej zrzec?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

    grzess

  • 2. Data: 2002-10-20 05:59:12
    Temat: Re: stowarzyszenia
    Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>

    grzess wrote:

    Hej,

    > czy w terenowym oddziale stowarzyszenia wymagana z ustawy jest komisja
    > rewizyjna czy tez nie?
    > czy uchwala czlonkow stowarzyszenia mozna sie jej zrzec?

    Też to przechodzilismy. Z tego co poznajdowaliśmy, to nie da się tego
    uniknąć. Z tego co pamiętam, to taką samą odpowiedź dali nam w Sądzie.

    Powoduje to kuriozalną sytuację, gdzie prawie wszyscy członkowie jakiegoś
    oddziału są we władzach :-).

    Oczywiście dotyczy to pełnych stowarzyszeń.

    Adam Szpakowski

  • 3. Data: 2002-10-20 11:23:56
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Oczywiście dotyczy to pełnych stowarzyszeń.

    mialem na mysli pelne stowarzyszenie
    podalem jednak zbyt malo informacji
    stowarzyszenie posiada kilka terenowych oddzialow i szukam odpowiedzi czy w
    oddziale wymagana z ustawy jest komisja rewizyjna, skoro takowa juz istnieje
    w zarzadzie glownym stowarzyszenia

    grzess

  • 4. Data: 2002-10-20 16:52:45
    Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>

    grzess wrote:

> [...]
    > w oddziale wymagana z ustawy jest komisja rewizyjna, skoro takowa juz
    > istnieje w zarzadzie glownym stowarzyszenia

    Mamy identyczną strukturę. W głównym stowarzyszeniu mamy Zarząd, Komisję
    Rewizyjną i Sąd Koleżeński. W oddziałach terenowych także jest Zarząd i
    Komisja Rewizyjna. Sąd w oddziale nie jest konieczny, ze to Komisja owszem.
    O ile pamiętam, to chodzi o to, że każdy "poziom" władzy musi mieć swój
    organ nadzorczy.

    Z tego co pamiętam wymogi takie zawarte są w książce "Prawo o
    Stowarzyszeniach". W tej chwili nie mam jej pod ręką. Jeśli dalej będzie to
    potrzebne to postaram się jutro podać dokładniejsze namiary.

    Adam Szpakowski