  • 41. Data: 2002-10-22 01:22:41
    Temat: Re: czy to jest ok ?
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
    >Stosuje się ten sam artykuł, czyli 78.
    >Z art. 78 wynikają trzy roszczenia:
    >- o zaniechanie,
    >- usunięcie skutków,
    >- zadośćuczynienie lub wpłata naokreślony cel społeczny.
    >I tylko te uprawnienia, a nie uprawnienia z art. 44. Przecież to są podstawy,
    >tego uczą na 1 lub 2 roku prawa.

    Podziwiam cierpliwość i życzę jej wiele w dalszym tłumaczeniu
    że jaja nie są kwadratowe :)

    Jako (może mniej fachowe) uzupełnienie tego wątku można poczytać lub wziąć
    udział w dyskusjach na forum dyskusyjnym katalogu hostess,
    fotomodelek i modelek http://users.nethit.pl/forum/forum/malkon/
    gdzie omawiany tu temat był nie raz poruszany.

    /cytat/
    'Punkt o "otzymaniu umówionej zapłaty za pozowanie" jest wyraźny
    i bezdyskusyjny (art 81. ustęp 1. ustawy o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych) Prawdziwy prawnik zapyta najpierw "czy otrzymał/a
    pan/i pieniądze? Jesli tak, to przepraszam, chyba że umowa szczegółowa
    (o ile była) stanowi inaczej. Modelka nie ma żadnych praw do zdjęcia,
    na którym występuje-za wykorzystanie swego wizerunku otrzymała zapłatę.
    (...) Piosenkarka Madonna, zanim zaczęła spiewać - pozowała nago,
    by zarobić na życie. Ktoś te zdjęcia kiedyś zrobił,
    zapłacił jej(Madonnie) i po latach mógł je sprzedać za miliony.
    A Madonna mogła je od niego za te miliony odkupić.'

    Wnioski z takich dyskusji są zwykle podobne - w interesie modelki
    jest dokładne określenie w umowie zakresu wykorzystania fotografii,
    inaczej przy sporze zostaje tylko KC z *bardzo* nikłymi szansami
    na wygranie sprawy.

    Przy okazji, bajdy Pana Elity vel Asteca SA o tantiemach autorskich
    dla pozujących modelek/modeli to jeszcze nic w porównaniu do jego
    radosnej twórczości prawnej z STI, według której każdy kto ma swoją
    stronę www typu 'to ja a to mój kot' może domagać się należnych mu
    tantiem od 'okradających go telekomów'. Wątek o tym na pl.comp.www
    miał kilkaset postów (w tym z tradycyjnymi wtorkowymi pozwami), więc
    życzę powodzenia! :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 42. Data: 2002-10-22 07:48:46
    Od: c...@p...onet.pl

    > Podziwiam cierpliwość i życzę jej wiele w dalszym tłumaczeniu
    > że jaja nie są kwadratowe :)

    :) Ciąg Dalszy Niestety Nie nastąpi :)

> [...]
    > jest dokładne określenie w umowie zakresu wykorzystania fotografii,
    > inaczej przy sporze zostaje tylko KC z *bardzo* nikłymi szansami

    Nic dodać, nic ująć.

> [...]
    > tantiem od 'okradających go telekomów'. Wątek o tym na pl.comp.www
    > miał kilkaset postów (w tym z tradycyjnymi wtorkowymi pozwami), więc

    Widziałem, widziałem...:)Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz... w jaki sposób
    udało zarejestrować (a moze nie udało) się te stow. w KRS - z takim statutem.

    > Kasia :)

    Pozdrawiam,
    Ciacho

  • 43. Data: 2002-10-22 08:40:43
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > :) Ciąg Dalszy Niestety Nie nastąpi :)

    Nie dziwi mnie to bo jak widać nie masz żadnego kontrargumentu na to,
    że aktorzy dostają tantiemy, a wg Ciebie nie powinni bo przecież
    otrzymali wynagrodzenie za zdjęcia.

    Uprzedzając Twoje "bo tak mieli w umowie" - nie mieli.
    I to powszechnie nie mieli, o czym dobitnie świadczy ostatnia afera z ZASP.
    ZASP zbierał pieniądze dla nich, ale wypłacał nielicznym - tylko tym co się
    upominali. Dzięki temu zebrali i zmalwersowali ładnych kilka milionów złotych.
    Gdyby aktorzy mieli tantiemy regulowane umowami, a nie ustawą, to wiedzieliby
    doskonale co im się należy.

    > Nic dodać, nic ująć.

    A ja jednak dodam - wprowadzasz w błąd Hannę i jej podobne dziewczyny.
    Po co?

    > Widziałem, widziałem...:)

    To zobacz jeszcze na wczorajszy artykuł z Gazety Wyborczej, zobaczymy
    czy zachowasz swój uśmieszek.

    > Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz... w jaki sposób
    > udało zarejestrować (a moze nie udało) się te stow. w KRS - z takim statutem.

    Skoro widziałaś nasz statut to musiałaś także dostrzec:
    "Stowarzyszenie wpisane jest do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 90415".
    Po co więc ta głodna gadka o "takim statucie"?
    Co masz do zarzucenia naszemu statutowi ?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 44. Data: 2002-10-22 11:56:54
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl/Astec SA/Arnold B. wrote:
    >Nie dziwi mnie to bo jak widać nie masz żadnego kontrargumentu na to,
    >że aktorzy dostają tantiemy, a wg Ciebie nie powinni bo przecież
    >otrzymali wynagrodzenie za zdjęcia.

    Widzisz Arnoldzie, bo aktorzy ci nie podpisują umowy o 'pozowanie'.
    Nie są jedynie fotografowanym obiektem, lecz artystami i - podobnie
    jak muzycy - dokonują opisanej w ustawie 'działalności twórczej'
    a także 'artystycznego wykonania'
    Właśnie dlatego że ustawa ich w tych zakresach obejmuje, mają
    prawo do tantiem. Nie za rozpowszechnianie wizerunku, lecz 'roli'
    - dzieła które stworzyli/odtworzyli.

    Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś, zadzwoń do ZASP-u i poinformuj
    p.Kaczora że od jutra mają wypłacać tantiemy modelom i modelkom.
    Najlepiej zadzwoń teraz, bo dzisiaj wtorek jakby co :)

  • 45. Data: 2002-10-23 20:25:06
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Całkowicie nie... Pozostaje ciągle art. 23 i 24 KC. Ale to już inna bajka.
    > Ciacho

    Dokladnie tak. Nie traci calkowicie kontroli nad swoim wizerunkiem.
    Istnieje jednak trudne do obalenia domniemanie, ze na sama publikacje sie
    zgodzila.
    A sprawa bylaby bardzo trudna. Dlatego nadal nie widze powodu pomijania
    art. 81 uopaipp i upartego nie zamieszczania nigdzie przez agencje
    zastrzezenia o zakazie publikacji.

    Pozdrawiam,
    MArta