  • 1. Data: 2004-07-27 11:35:06
    Temat: czy sędzia ma immunitet ?
    Od: "Lorg" <l...@w...pl>

    Czesc
    Mam pytanie - czy sędzia ma immunitet, taki, który pozwoli mu uniknąć
    ewentalnego mandatu jeśli popełnił jakies wykroczenie drogowe ?

  • 2. Data: 2004-07-27 11:35:18
    Temat: Re: czy sędzia ma immunitet ?
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Lorg" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc
    > Mam pytanie - czy sędzia ma immunitet, taki, który pozwoli mu uniknąć
    > ewentalnego mandatu jeśli popełnił jakies wykroczenie drogowe ?

    Tak. za wykroczenia sedzia odpowiada jedynie dyscyplinarnie

  • 3. Data: 2004-07-27 11:38:20
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Lorg napisał:

    > Mam pytanie - czy sędzia ma immunitet, taki, który pozwoli mu uniknąć
    > ewentalnego mandatu jeśli popełnił jakies wykroczenie drogowe ?

    Tak.

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 4. Data: 2004-07-27 11:40:55
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Stasio Podróżnik napisał:

    > Tak.

    "Zasada niezawisłości zagwarantowana jest także przez immunitet
    sędziowski, który chroni sędziów przed możliwością nieuzasadnionego
    pociągnięcia ich do odpowiedzialności karnej. Sędzia nie może być
    zatrzymany ani pociągnięty do odpowiedzialności karnej, zarówno
    sadowej i administracyjnej, bez zezwolenia właściwego sądu a za
    wykroczenie odpowiada jedynie dyscyplinarnie."

    Za wynikami google.

  • 5. Data: 2004-07-27 11:43:52
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Za wynikami google.

    Podstawa:

    Art. 181. KONSTYTUCJI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 2 kwietnia 1997r.:

    "Sędzia nie może być, bez uprzedniej zgody sądu określonego w ustawie,
    pociągnięty do odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności.
    Sędzia nie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go
    na gorącym uczynku przestępstwa, jeżeli jego zatrzymanie jest
    niezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania. O zatrzymaniu
    niezwłocznie powiadamia się prezesa właściwego miejscowo sądu, który
    może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego. "

  • 6. Data: 2004-07-27 13:18:18
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ce5f3a$53c$3@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > niezwłocznie powiadamia się prezesa właściwego miejscowo sądu, który
    > może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego. "

    Czyli sedzia (rowniez posel), ktory kogos zastrzelil
    ale nie byl przylapany na goracym uczynku (np. sam
    telefonicznie zglosil ze 2 godziny temu kogos zabil
    i dokladnie opisal cale zdarzenie) nie moze byc przymkniety?

    Kto pisal te konstytucje? Po co takie przepisy?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 7. Data: 2004-07-27 14:00:06
    Od: "Kompaner" <k...@w...pl>

    > Kto pisal te konstytucje? Po co takie przepisy?

    Witam!
    Ty poważnie?
    Kompaner

  • 8. Data: 2004-07-27 14:06:25
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:ce5f3a$53c$3@atlantis.news.tpi.pl...

    za wykroczenia sedzia nie moze byc p ociagniety do
    odpowiedzialnosci karnej - odpowiada tylko dyscyplinarnie!
    art. 81 usp

    > Czyli sedzia (rowniez posel), ktory kogos zastrzelil
    > ale nie byl przylapany na goracym uczynku (np. sam
    > telefonicznie zglosil ze 2 godziny temu kogos zabil
    > i dokladnie opisal cale zdarzenie) nie moze byc przymkniety?

    Moze , choc jest to troszke utrudnione.

    > Kto pisal te konstytucje?>

    wybrancy narodu :))))

    > Po co takie przepisy?

    gwarancja niezawislosci
    pozdr

  • 9. Data: 2004-07-27 14:27:43
    Od: szpakuu <g...@l...spammer>

    > gwarancja niezawislosci

    W szczególności niezawisłość od sprawiedliwości, zdrowego rozsądku, poczucia
    przyzwoitości, i w ogóle pocałujcie ich w d.. - oni przecież z czegoś muszą
    żyć ... , a chołota to im może ....

    --
    g...@l...spammer

  • 10. Data: 2004-07-27 14:27:55
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Kompaner" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witam!
    > Ty poważnie?

    Tak. Powaznie czytam, to co ktos
    napisal w Konstytucji, ktora to ustawodawca
    przeglosowal a p. Prezydent RP byl laskaw
    podpisac (choc nie musial).

    Instutucja immunitetu jest uzasadniona. Ale
    nie takie zapisy i nie takie stosowanie jak
    u nas.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl