  • 1. Data: 2004-07-27 12:06:37
    Temat: oświadczenie
    Od: Tomasz <zawisl@tenbit..pl>

    Witam,
    Otóż mam takie pytanie, kilka lat temu pisałem do pracodawcy o możliwość
    finansowania studiów zaocznych to było na II roku. Miałem już w tym
    czasie umowę na urlop szkoleniowy z terminem odpracowania 3 lata po
    skończeniu. Pracodawca zgodził się na finansowanie pod warunkiem że
    złożę dobrowolnie oświadczenie, że zobowiązuję się do pracy przez 5 lat
    po skończeniu studiów. Oświadczenie takie złożyłem (takie były czasy).
    A teraz pytanie: Ustawa mówi, że maksymalny okres odpracowywania może
    wynosić 3 lata, czy wobec tego moje oświadczenie jest ważne z punktu
    widzenia prawa? właśnie minęły trzy lata i mam szansę na lepszą robotę.
    oczywiście biorę pod uwagę, że oddam firmie tę kaskę, w końcu nie było
    tego aż tak wiele :-)

    Pozdrowienia
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-07-27 13:16:27
    Temat: Re: oświadczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <zawisl@tenbit..pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem należało by się tu odwołać do przepisów wprowadzających nowe
    prawo w tym zakresie. Z tego co widzę, to nie normują one takiej sytuacji,
    więc niestety obowiązuje Cię zawarta umowa na lat 5. Jedynie pracodawca może
    się dobrowolnie zgodzić na jej skrócenie w myśl zasady, że "z niewolnika nie
    będzie dobrego robotnika".

    Albo spróbuj pracodawcę złapać na zmianie umowy o pracę. Jak dostaniesz
    podwyżkę, to też stanowi ona podstawę do zwolnienia z winy pracodawcy.

  • 3. Data: 2004-07-28 05:34:43
    Od: Tomasz <zawisl@tenbit..pl>

> [...]
    > się dobrowolnie zgodzić na jej skrócenie w myśl zasady, że "z niewolnika nie

    no nie pocieszyło mnie to ale dziękuję, zawsze mogę zachorować ale
    chciałbym uniknąć tego typu zagrań.

    Pozdrowienia
    Tomasz