  • 1. Data: 2004-07-27 10:21:50
    Temat: sprzedaz mieszkania spoldzielczego - pomocy
    Od: "odpadek" <o...@w...pl>

    Witam!

    Pisze do panstwa z prosba o pomoc.
    Wykupilem niedawno mieszkanie spółdzielcze. Przez okres 10 lat podobno nie
    moge go sprzedac.
    Doszukalem sie w internecie ze jest mozliwe sprzedanie mieszkania jezeli
    otrzymane pieniadze zostana przeznaczone na inne w okreslonym terminie.
    Mieszkanie jest w Rzeszowie, natomiast znalazlem prace w Krakowie i
    chcialbym je sprzedac, zeby moc kupic w Krakowie. Czy rzeczywiscie mozliwosc
    sprzedania tego mieszkania przed uplywem 10 lat?
    Bardzo prosze o jakies informacje na ten temat. Jest to dla mnie istotna
    sprawa.

    z powazaniem
    Bartłomiej Jarnot

    email: b...@i...pl
    o...@w...pl

  • 2. Data: 2004-07-27 10:28:38
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania spoldzielczego - pomocy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    odpadek pisze:

> [...]
    > mozliwosc sprzedania tego mieszkania przed uplywem 10 lat?
    > Bardzo prosze o jakies informacje na ten temat. Jest to dla mnie istotna

    Oczywiscie mozna sprzedac juz ale...

    sa DWIE ROZNE sprawy...

    Przy wykupie byla udzielona bonifikara.
    Na tym zaswiadzceniu o wykupie powinno byc ile ona wynosi
    i przez jaki okres czsu niemozna sprzedac BY NIE MUSIEC
    bonifikaty "oddac"...

    Druga sprawa to podatek dochodowy od sprzedazy...
    mieszkaniejest "uzywane", jesli jest uzywane przez ponad 5 lat,
    jesli przed tym okresemPan go sprzeda, to trzeba zaplacic 10 wartosci
    mieszkania "ryczaltem", albo oswiadczyc, ze przeznaczy Panotrzymana kwote
    na zaspokojenie swychpotrzeb mieszkaniowych..

    Pozdroweinia

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-08-02 08:50:50
    Od: Kamila<k...@w...pl>

    naturalnie jest mozliwosc sprzedazy tego mieszkania przed uplywem
    10 lat, nalezy zlozyc do urzedu skarbowego oswiadczenie,ze w okresie
    2 lat pieniadze otrzymane ze sprzedazy tego mieszkania zostana
    przeznaczone na zakup innego lokalu mieszkalnego. Po uplywie 2 lat
    urzad moze ale nie musi wezwac do przedstawienia umowy kupna
    innego mieszkania i na tym sie zakonczy. Jezeli jednak pieniadze
    zostana zuzytkowane na inny cel urzad naliczy podatek wraz z
    odsetkami (to sie naprawde nie oplaca:)). Zycze pomyslnej transakcji.
    Pozdrawiam. Kamila

    -> http://usenet.pomocprawna.info