  • 11. Data: 2002-08-08 07:31:56
    Temat: Re: czy przeterminowany paszport jest dowodem tozsamosci ?
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Zwracam uwagę na brak tożsamosci pojęc:
    Art. 1. Paszport jest dokumentem urzędowym uprawniającym do
    > przekraczania granicy i pobytu za granicą oraz p o ś w i a d c z a j ą c y
    > obywatelstwo polskie, a także tożsamość osoby w nim wskazanej w
    > z a k r e s i e danych, jakie dokument ten zawiera.

    oraz

    USTAWA
    > z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    > o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    > (jednolity tekst)
    >
    > Rozdział 1
    > 3. Dowód osobisty jest dokumentem s t w i e r d z a j ą c y m tożsamość
    osoby oraz
    > poświadczającym obywatelstwo polskie.

    Paszport poświadcza (i tylko w ograniczonym zakresie), dowód STWIERDZA i to
    bez żadnych ograniczeń. Bank miał 100% rację.

  • 12. Data: 2002-08-08 14:59:46
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "mikiw" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wymyślam historyjkę:
    > Zakładam w banku konto posługując sie paszportem AB123 (zakładam że to
    > mozliwe).
    > Czy po upływie ważności paszportu AB123 posługując się nim mogę dysponować
    > kontem ?

    Po upływie ważności paszportu musisz go wymienić na nowy,
    jeśli chcesz się nadal posługiwać tego typu dokumentem.
    Regulamin konta bankowego zapewne zobowiązuje Cię do
    zgłoszenia w banku wymiany dokumentu tożsamości, na
    podstawie którego założono konto i który upoważnia do
    zarządzania kontem.

    W praktyce możesz nadal dysponować kontem, gdyż
    kasjerka nie zwraca uwagi na termin ważności dokumentu.

  • 13. Data: 2002-08-25 09:43:03
    Od: "666" <p...@p...com>

    Dokładnie.
    Ale bardzo często przy operacji bankowej potrzebny jest Twój adres (po co to nie mnie
    pytaj), i wtedy bieda...
    JaC