  • 1. Data: 2002-08-07 11:25:24
    Temat: jazda bez prawka
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    Witam, czy jak mam zdane prawo jazdy ale czekam na odebranie to jadac
    samochodem dostaje tylko mandat za jazde bez dokumentu? karta plastikowa
    jest tylko poswiadczeniem uprawnien ktore posiadam, dobrze mysle?

    Robert

  • 2. Data: 2002-08-07 11:55:06
    Temat: Re: jazda bez prawka
    Od: "Monia" <m...@i...pl>

    tylko poswiadczeniem ???
    nie sadze, jazda bez dokumentow nawet wytrawnemu kierowcy konczy sie niemilo
    jesli coe zlapia, jak udokumentujesz ze prawko posiadasz ?? Moj daleki
    znajomu przez takie wykroczenie przesiedzial 24 godziny i do tego jeszcze
    charakterny mandacik zaplacil. Jazda bez prawka to wykroczenie !!
    Skoro strwierdzasz ze po co ci w sumie prawko, to jak sadzisz po co ludziom
    ten papierek ?? To tak samo jakbys prowadzil motorowke bez uprawnien
    sternika, bo przeciez umiesz to robic. Policji nie interesuje to ze prawie
    papierek masz juz w reku, lepiej go miec niz ponosic przykre konsekwencje.

  • 3. Data: 2002-08-07 12:05:14
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    ta grupa traktuje o prawie, czyż nie? Więc pytam jak to wygląda z prawnego
    punktu widzenia a nie savoir-vivre, widzimisie policjanta i tak dalej. Jak
    jade pociągiem bez dokumentu poświadczającego uprawnienia do zniżki to nie
    mogę dostackary za jazdę bez biletu. Po przedstawieniu owego dokumentu place
    tylko koszty manipulacyjne (tak jest tez w wielu MIejskich Zakladach
    Komunikacji). Policja moze sprawdzic czy masz uprawnienia po numerze PESEL,
    co zreszta robi zawsze bez wzgledu na to czy masz prawko przy sobie czy nie.

    Pozdrawiam

    Robert

  • 4. Data: 2002-08-07 12:18:14
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    A jakie sa kary przewidziane za jazde bez dokumentow i bez uprawnien - tzn
    nigdy nie skonczylem kursu i nie zdalem egzaminu.

    pozdrawiam,
    jelen

  • 5. Data: 2002-08-07 12:22:05
    Od: "Monia" <m...@i...pl>

    troszke grzeczniej poprosze, to jest grupa dyskusyjna i kazdy ma prawo do
    wypowiedzi. Ja powiedzialam co wiedzialam, a kazdy ma prawo do wlasnego
    zdania.

  • 6. Data: 2002-08-07 12:23:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 7 Aug 2002 14:05:14 +0200, "Dry" <d...@p...com>
    zakodował:

    >ta grupa traktuje o prawie, czyż nie? Więc pytam jak to wygląda z prawnego
    >punktu widzenia a nie savoir-vivre, widzimisie policjanta i tak dalej. Jak

    To nie sv, tylko prawo. Art. 38 kodeksu drogowego. Prowadząc pojazd
    musisz posiadać dokument uprawniający do kierowania nim (jak również
    parę innych "kwitów")

    >jade pociągiem bez dokumentu poświadczającego uprawnienia do zniżki to nie
    >mogę dostackary za jazdę bez biletu.

    Jeżeli był ważny w momencie korzystania przez Ciebie z ulgi. Czyli jak
    jedziesz np. 31 sierpnia, bo legitymację masz już "prawie" w ręku i
    będzie ważna od 1 września, to karę zapłacisz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-08-07 12:30:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 7 Aug 2002 14:18:14 +0200, "jelen"
    <j...@j...prv.pl> zakodował:
    >A jakie sa kary przewidziane za jazde bez dokumentow i bez uprawnien - tzn
    >nigdy nie skonczylem kursu i nie zdalem egzaminu.

    Kodeks wykroczeń:

    Art. 94. § 1. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do
    tego uprawnienia,

    - podlega karze grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej pojazd
    pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.

    Art. 95. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy
    sobie wymaganych dokumentów,

    - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-08-07 12:33:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 07 Aug 2002 12:30:55 GMT, Kaizen <x...@c...sz>
    zakodował:

    >- podlega karze grzywny.

    Jeszcze co do grzywny:

    Również KW

    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy,zabroniony przez ustawę
    obowiązującą w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu,
    ograniczenia wolności, grzywny do 5 000 złotych lub nagany.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-08-07 12:51:32
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

> [...]
    > obowiązującą w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu,
    > ograniczenia wolności, grzywny do 5 000 złotych lub nagany.

    Po jakim czasie przeterminuje sie taka naleznosc od momentu zlapania jesli
    nie zostanie zasadzona wysokosc grzywny ?
    Czy wykroczenia sa odnotowywane jako karalnosc ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 10. Data: 2002-08-07 13:01:46
    Od: <g...@p...onet.pl>

    możesz dostać ale możesz się potem odwołać. Pokryjesz "tylko" koszty
    manipulacyjne.

    > Jeżeli był ważny w momencie korzystania przez Ciebie z ulgi. Czyli jak
    > jedziesz np. 31 sierpnia, bo legitymację masz już "prawie" w ręku i
    > będzie ważna od 1 września, to karę zapłacisz.

    Ale legitymacje są wystawiane zazwyczaj do 30 wrzesnia (jeżeli mówimy o
    szkolnych)

    Pozdr., Grem