  • 1. Data: 2002-08-07 11:52:22
    Temat: karta plywacka
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Moja pytanie dotyczy kart plywackich. POnoc taki dokument juz przestal
    istniec, a obowiazek jej posiadania zostal nawet wycofany jako koniecznosc
    aby podejsc do egzaminu na zeglarza. Jednak wielu organizatorow obozow wciaz
    wynaga od dzieci zeby zrobily karte przez egzaminem, oczywiscie juz na
    obozie. Mysle, ze jest to dla nabicia kasy i nabicia ludzi w butelke. Wydaje
    mi sie, ze waznosc takiego dokumentu jak karta plywacka jest regulowana
    przez rozporzadzenie (Dz. U Nr 57, poz. 358 z 1997r.). Tam jednak nic o tym
    nie ma. Bardzo prosze o wyjasnienie czy karta wciaz jest obowiazujacym
    dokumentem czy jednak umarla. Bede rowniez wdzieczny za podania odpowiedniej
    ustawy, ktora to reguluje.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2002-08-07 11:57:38
    Temat: Re: karta plywacka
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ziuciu" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich,
    >
    > Moja pytanie dotyczy kart plywackich. POnoc taki dokument juz przestal
    > istniec, a obowiazek jej posiadania zostal nawet wycofany jako koniecznosc
    > aby podejsc do egzaminu na zeglarza.

    Zeglarza?

    Chyba juz nie ma zeglarza. Teraz jest sternik srodladowy.

    U mnie (1998) wygladalo to w ten sposob, ze KWZ zrobil sprawdzian z
    umiejetnosci plywania.
    Kto zaliczyl to nie musial plywac na zajeciach w kapoku.

    Karol

  • 3. Data: 2002-08-07 12:19:11
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zeglarza?
    >
    > Chyba juz nie ma zeglarza. Teraz jest sternik srodladowy.

    ???????? Polecam www.pya.org.pl i dzial szkolenie. Sternik srodladowy, czyli
    Inland Skipper to raczej w UK, ale na razie nie u nas.
    Wciaz jednak nie wiem czy karta jest czy nie :((.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2002-08-07 12:22:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    czyli
    > Inland Skipper to raczej w UK, ale na razie nie u nas.

    Rzeczywiscie cos pomylilem. Ale to przez to, ze zapamietalem angielska nazwe
    "zeglarza jachtowego", ktora jest na patencie czyli "Inland Skipper"

    > Wciaz jednak nie wiem czy karta jest czy nie :((.

    IMHO umiejetnosc plywania to obecnie prywatna sprawa kazdego Polaka.

    Karol

  • 5. Data: 2002-08-07 12:31:39
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    > IMHO umiejetnosc plywania to obecnie prywatna sprawa kazdego Polaka.

    Pewnie, ale ktos zada ode mnie pieniedzy za wystawienie dokumentu, ktory
    CHYBA nie istnieje.

    Marek

  • 6. Data: 2002-08-07 12:34:38
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 13:52:22 +0200, "ziuciu" <z...@w...pl>
    napisał(a):

    >Wielu organizatorow obozow wciaz wynaga od dzieci zeby zrobily karte [pływacką].
    >Mysle, ze jest to dla nabicia kasy i nabicia ludzi w butelke.

    Z tego samego powodu wydawane są prawa jazdy, i ludzi też nabija się w
    butelkę - nic odkrywczego :)

    >Bardzo prosze o wyjasnienie czy karta wciaz jest obowiazujacym
    >dokumentem czy jednak umarla.

    Nie jest, już umarła. Możesz sobie ją wyrobić jeśli masz na to ochotę
    (jeśli chcesz się nią np. pochwalić przed znajomymi). Może być ta
    karta jednak wymagana, jeśli chcesz np. zostać ratownikiem WOPR'u i na
    to nie masz żadnego wpływu - takie sobie ustalili zasady.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 7. Data: 2002-08-07 12:41:36
    Od: "ziuciu" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <t...@n...lubi.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:0342lucc32hk86rdj1lt05j04u81o4pi3u@4ax.com...

> [...]
    > karta jednak wymagana, jeśli chcesz np. zostać ratownikiem WOPR'u i na
    > to nie masz żadnego wpływu - takie sobie ustalili zasady.

    Dziekuje.
    Co jednak powinienem zrobic, jesli chcac wypozyczyc kajak ktos zazada ode
    mnie okazania karty plywackiej lub co gorsza, gdy na obozie zeglarskim
    uslysze, ze mam obowiazek wyrobienia tego nieistniejacego dokumentu i mam
    jeszcze za to zaplacic 50zl?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2002-08-07 12:47:05
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2002 14:41:36 +0200, "ziuciu" <z...@w...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >mnie okazania karty plywackiej lub co gorsza, gdy na obozie zeglarskim
    >uslysze, ze mam obowiazek wyrobienia tego nieistniejacego dokumentu i mam

    Nie mają do tego prawa, by Cię do tego zmuszać, niemniej jednak nic
    nie zrobisz. Po prostu nie korzystasz z ich usług, idziesz wypożyczyć
    kajak oraz na obóz tam gdzie tej karty nie chcą. Możesz też kupić
    sobie ten kajak i nikt nie ma prawa doczepić się do tego, że nie masz
    karty pływackiej :)

    Pozdrawiam
    TeDe