  • 1. Data: 2002-08-07 12:05:48
    Temat: Powszechne Ubezpieczenie Zdrowotne
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Witam. Mam 2 pytania w zwiazku z PUZ.
    1. Place podwojnie skladki na PUZ - raz z pensji a drugi raz z DG. Czy kwote
    skladek z DG moge odpisac od naleznego podatku ze stosunku pracy
    /rozpoczalem DG, wiec nie spodziewam sie poki co przychodow znacznie
    przewyzszajacych koszty/. Poniewaz zaliczki na PIT, jakie place w pracy
    wynosza tez cos ok 100 PLN z groszami, to, jesli mozna by je odpisac od
    podatku PIT to w sumie po zlozeniu zeznania rocznego moglbym kase otrzymac z
    powrotem. A zatem czy jest to mozliwe.

    2. Czy oplacajac dwa lub kilka razy skladke na PUZ mozna nalezec do dwu lub
    wiecej Kas Chorych ?

    Rzetelne zrodlo informacji... >>> http://link.interia.pl/f1631

  • 2. Data: 2002-08-08 09:10:41
    Temat: Re: Powszechne Ubezpieczenie Zdrowotne
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

    > 2. Czy oplacajac dwa lub kilka razy skladke na PUZ mozna nalezec do dwu
    lub
    > wiecej Kas Chorych ?

    Nie, nie mozna. Tak samo, jak nie mozesz miec kilku lekarzy pierwszego
    kontaktu.
    Podobnie, jak ktos, kto z jednego zrodla placi nawet 10xtyle, co reszta tez
    ma dokladnie
    takie same prawa.

    Co do pierwszego pytania, to mysle, ze temat (PUZ) nie zacheca podatkowcow
    do czytania tego watku,
    ale moze sie myle i ktos Ci odpowie.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 3. Data: 2002-08-08 10:01:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sebastian D-D" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    kwote
    > skladek z DG moge odpisac od naleznego podatku ze stosunku pracy

    I tak i nie.

    Obliczajac ZALICZKI nie moze Pan odliczyc.
    Rozliczajac podatek roczny - "samo" sie odliczy.

    Mozna tez sprobowac (pod koniec roku) wystapic do US o zaniechanie poboru
    zaliczek
    "z zatrudnienia" poniewaz uprawdopodobni Pan, ze zaplacone zaliczki sa
    niewspolmiernie wysokie do naleznego za rok podatku.

    Boguslaw