  • 1. Data: 2002-08-07 11:57:41
    Temat: zajecie konta bankowego
    Od: "pinowa" <p...@w...pl>

    witam
    komornik mi zajal konto na ktorym byly 2 pensje (wplyw tyt: pobory),
    dokladnie 01.08 kiedy weszla mi wyplata. czy nie powinien mi pozostawic 760
    zl wolnych i dobrac sie do 50% pozostalej kwoty? jak to jest z
    wynagrodzeniem ktore wplynelo przed zajeciem , a nie zostala przeze mnie
    ruszone? w koncu sa to srodki potrzebne mi do zycia...
    Mac

  • 2. Data: 2002-08-07 12:30:58
    Temat: Re: zajecie konta bankowego
    Od: "yhgchggh gjhjghjgj" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Zobacz w Kodeksie pracy - są tam ograniczenia egzekucji z wynagrodzenia za
    pracę - ich wysokość zależy od tytułu, z jakiego prowadzi się egzekucję -
    alimenty i inne.

  • 3. Data: 2002-08-07 12:56:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "yhgchggh gjhjghjgj" <a...@N...poczta.gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:air3u2$lgf$1@news.gazeta.pl...
    > Zobacz w Kodeksie pracy - są tam ograniczenia egzekucji z wynagrodzenia za
    > pracę - ich wysokość zależy od tytułu, z jakiego prowadzi się egzekucję -
    > alimenty i inne.

    Przeciez egzekucja zostala przeprowadzona przez zajecie konta bankowego.
    IMHO nikt mu wynagrodzenia nie zajal. Pracodawca przeciez w calosci
    przekazal je na konto bankowe.

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-08 12:26:27
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "pinowa" <p...@w...pl> wrote in message news:air1uu$bnj$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > wynagrodzeniem ktore wplynelo przed zajeciem , a nie zostala przeze mnie
    > ruszone? w koncu sa to srodki potrzebne mi do zycia...

    Po przelaniu wynagrodzenia na konto pracownika pracownik jest wierzycielem
    banku z tytułu wkładu a nie wierzycielem pracodawcy z tytułu wynagordzenia.
    Kodeks pracy nie chroni konta bankowego, tak więc nie ma tu zastosowania
    art. 84-91 KP a jedynie prawo bankowe (art. 56)

    Pozdro
    MAX

  • 5. Data: 2002-08-08 13:02:10
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    Wydawało mi się że na koncie prywatnym komornik powinien zostawić
    trzykrotność miesięcznego wynagrodzenia.. Tak wyczytałem w gaziecie prawnej
    ale może mi się coś pokręciło