  • 1. Data: 2004-01-14 12:31:21
    Temat: czy mogę prowadzić ???
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Kurdelebele pilne!!!

    Czy z prawnego punktu widzenia jest możliwe prowadzenie podmiotu na imię
    obojga małżonków???

    nadmieniam, że urzędnik ewidencji działalności gospodarczej poinformował
    mnie o tym, że jeśli sam nie zlikwiduję tej firmy ... to z urzędu zostanie
    zlikwidowana...
    Czy wg Was postępuje słusznie i nie wolno już małżonkom prowadzić w tej
    formie działalności?????

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2004-01-14 12:51:33
    Temat: Re: czy mogę prowadzić ???
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    fart wrote:

> [...]
    > zlikwidowana...
    > Czy wg Was postępuje słusznie i nie wolno już małżonkom prowadzić w tej

    Problem jest gdzie indziej...

    Ewidencja (po zmianach w KC)
    nie jest ewidencja "dzialanosci" a "przedsiebiorcow".
    "imie obojga malzonkow" nie jest przrdsiebiorca.

    > pozdrawiam
    > fart

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-14 13:03:00
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Problem jest gdzie indziej...
    > Ewidencja (po zmianach w KC)
    > nie jest ewidencja "dzialanosci" a "przedsiebiorcow".
    > "imie obojga malzonkow" nie jest przrdsiebiorca.

    Kurdebarak :))))))))))
    czyli z wypowiedzi wnoszę, że zrobię dwa oddzielne wpisy obojga małżonków a
    podatkowo pozostanie wszystko bez zmian ... i jak dotychczas na rozliczać
    się będziemy z urzędem na dwóch PIT-5 i jeden VAT-7 ..... :))))))))))))

    proszę o potwierdzenie ...

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-01-14 13:21:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    fart wrote:

> [...]
    > a podatkowo pozostanie wszystko bez zmian ... i jak dotychczas na
    > rozliczać się będziemy z urzędem na dwóch PIT-5 i jeden VAT-7 .....

    Nie wiem jak to zrobic..

    Mnie mila Pani w US dawno temu poradzila,
    bym s.c z zona zalozyl,
    wiec takich problemow nie mialem...
    wyrejestrowalismy "dzialalnosc" s.c. i zarejestrowalismy dwoch
    "przedsiebiorcow" Danute S i Boguslawa S
    (powiadomilismy w nip-x US-y o zmianach wpisow)
    ....i gra...

    Moze i panu mila pani w US poradzi (albo ktos na pl.soc.prawo.podatki)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-14 14:17:38
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    > Czy wg Was postępuje słusznie i nie wolno już małżonkom prowadzić w tej
    > formie działalności?????

    Kiedyss z zona mialem s.c. potem cos sie zmienilo ... i trzeba bylo zorbic 2
    wisy do ewidencji ... i tak jest do teraz. ....\

    TOlky.

  • 6. Data: 2004-01-15 12:07:44
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    tolky wrote:

    > Kiedyss z zona mialem s.c. potem cos sie zmienilo ... i trzeba bylo zorbic
    > 2 wisy do ewidencji ... i tak jest do teraz. ....\

    i nadal jest s.c.

    Bo po zmianie KH na KSH (bledniepodalem ostatnio ze zmianie KC)
    przedsiebiorcami sa wspolnicy s.c. a ewidencja dotyczy przedsiebiorcow
    a nie "dzialalnosci".

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-15 16:41:52
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    bosz wrote:
    > Bo po zmianie KH na KSH (bledniepodalem ostatnio ze zmianie KC)

    raczej prawa działalności gospodarczej

    > przedsiebiorcami sa wspolnicy s.c. a ewidencja dotyczy przedsiebiorcow
    > a nie "dzialalnosci".

    KG