  • 1. Data: 2009-07-20 12:15:41
    Temat: czas urzędu na odpowiedz
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    witam,
    ile czasu urzędy mają na pisemną odpowiedz na pismo?
    wiem że 14dni, ale jaka jest tego podstawa prawna, oraz jakie konsekwencje
    można wyciągnąć wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana grzywna?
    i jak ją egzekwować?

  • 2. Data: 2009-07-20 13:10:57
    Temat: Re: czas urzędu na odpowiedz
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 14:15:41 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > ile czasu urzędy mają na pisemną odpowiedz na pismo? wiem że 14dni, ale
    > jaka jest tego podstawa prawna, oraz jakie konsekwencje można wyciągnąć
    > wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana grzywna? i jak ją egzekwować?

    Nie ma obowiązku odpowiadania na pismo z życzeniami urodzinowymi dla
    kierowniczki w Urzędzie.

    Czyli, tak na poważnie, wszystko zależy od tego co zawiera to pismo, Na
    niektóre są określone w przepisach mniej lub bardziej ściśle terminy
    odpowiedzi, w wypadku innych jest obowiązek odpowiedzi ale nie ma
    terminu, a na jeszcze inne wcale odpowiadać nie muszą.

  • 3. Data: 2009-07-20 14:48:05
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Papa Smerf pisze:
    jakie
    > konsekwencje można wyciągnąć wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana
    > grzywna?
    > i jak ją egzekwować?

    jak się spuźni to żadne bo taki wyraz w języku polskim nie istnieje.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2009-07-20 14:54:07
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 20 Lip, 14:15, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:
> [...]
    > wiem że 14dni, ale jaka jest tego podstawa prawna, oraz jakie konsekwencje
    > można wyciągnąć wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana grzywna?

    wszystko w tym temacie określa kodeks postępowania administracyjnego,
    który określa m.in. zasady komunikacji urząd-obywatel, terminy, skargi
    itd.porin
    może nie ma tam akcji jak u Sapkowskiego :) ale mając co jakiś czas
    kontakty z różnymi urzędami warto to przeczytać,

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-07-20 17:23:06
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:
> [...]
    > wiem że 14dni, ale jaka jest tego podstawa prawna, oraz jakie
    > konsekwencje można wyciągnąć wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana

    O i znowu ojczulek się pyta ;)
    Tatuśku tylko kodeks postępowania administracyjnego i tam wszystko jest.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-07-20 18:14:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h41oit$5u7$3@atlantis.news.neostrada.pl Papa Smerf
    <P...@z...zalasami.trala.la> pisze:

> [...]
    > wiem że 14dni, ale jaka jest tego podstawa prawna, oraz jakie
    > konsekwencje można wyciągnąć wobec urzędu gdy się spuźni, kara, nagana
    Zacznij od lektury trzech pozycji:
    - KPA
    - słownik ortograficzny
    - słownik języka polskiego.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-07-20 19:18:45
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "JanS" napisał:
> [...]
    > porin może nie ma tam akcji jak u Sapkowskiego :) ale mając co jakiś czas
    > kontakty z różnymi urzędami warto to przeczytać,

    dzięki, poczytam:O)
    szkoda tylko że w dziale "terminy" nie podają żadnych terminów:O(

  • 8. Data: 2009-07-20 19:20:15
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jotte" napisał:
    > Zacznij od lektury trzech pozycji:
    > - KPA - słownik ortograficzny - słownik języka polskiego.

    aleś sie filozofią popisał:O)

  • 9. Data: 2009-07-20 21:04:46
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 20 Lip, 21:18, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:
    > Órzytkownik "JanS" napisał:
    > dzięki, poczytam:O)
    > szkoda tylko że w dziale "terminy" nie podają żadnych terminów:O(

    Podają :) Takie właśnie są "terminy" zgodnie z obowiązującym prawem.
    Ogólnie mówiąc, każdy urząd powinien załatwiać sprawy (w tym
    odpowiedzi) bez zbędnej zwłoki, a najdalej w ciągu miesiąca (poza
    wypadkami szczególnymi) plus ew. czas na konieczne czynności wymagane
    innymi przepisami. O każdym opóźnieniu powinien jednak niezwłocznie
    informować. Zależy też od sprawy, jeśli Twoja sprawa jest pilna to
    powinni niezwłocznie podać kiedy mogą udzielić ostatecznej odpowiedzi
    (np. po zebraniu koniecznych informacji).
    Tryb odwołań też jest w kpa. Na ogół najpierw do dyrektora, potem do
    jednostki nadrzędnej (nie wiem o jaki urząd chodzi). Co do odszkodowań
    to ew. jak poniosłeś jakieś straty np. urzędnik przetrzymywał Twoją
    sprawę w biurku bez wyraźnego powodu itp. Często urzędy określają
    własne terminy mieszczące się w ramach kpa oczywiście. Warto się
    dopytać w tym konkretnym urzędzie jakie są te terminy i działać
    stosownie do nich.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-07-20 22:18:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h42gnu$d1m$3@nemesis.news.neostrada.pl Papa Smerf
    <P...@z...zalasami.trala.la> pisze:

    > aleś sie filozofią popisał:
    Filozofią? Doradziłem co należało i w odpowiedniej kolejności.
    Młoty piszą wg. zamiast wg, gankster(sic!) zamiast gangster, pęk zamiast
    pękł, cherezje(sic!) zamiast herezje itp. itd.
    Nie stosują podstawowych zasad ortograficznych, gramatycznych,
    interpunkcyjnych ojczystego języka.
    I ty mi coś tu będzie pieprzył?

    --
    Jotte