  • 1. Data: 2004-03-27 21:51:21
    Temat: co najpierw w sprawie śmierci ? (spadek)
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Witam,

    Dla męża mojej siostry umarł ojciec. Mieszkał na drugim końcu kraju. Od lat
    nie widzieli się i nie zabardzo dażyli sympatią. Domniemywam, iż miał jakiś
    majątek. W jaki sposób może on się dowiedzieć o ewentualnym spadku. Od czego
    ma zacząć ?

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-03-27 22:04:31
    Temat: Re: co najpierw w sprawie śmierci ? (spadek)
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Jędrek" <J...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c44t1a$9le$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > lat nie widzieli się i nie zabardzo dażyli sympatią. Domniemywam, iż
    > miał jakiś majątek. W jaki sposób może on się dowiedzieć o ewentualnym

    Dlaczego nie ostrzegłeś, że będzie śmiesznie?!. Przez
    Ciebie ze śmiechu zapryskałem calutki monitor. Czyż
    to nie jaja gdy - *Od lat nie widzieli się i nie zabardzo*
    *dażyli sympatią* <-> *jaki sposób może on się dowiedzieć*
    *o ewentualnym spadku* . "Normalne" *sępy* . LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Dałem sygnał klaksonem, ale nie działał ponieważ został skradziony."

  • 3. Data: 2004-03-27 22:34:06
    Od: "castrol" <c...@w...chello.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > *dażyli sympatią* <-> *jaki sposób może on się dowiedzieć*
    > *o ewentualnym spadku* . "Normalne" *sępy* . LOL

    A co w tym smiesznego??

    Czy dazyli sie sympatia czy nie to jesli spadkobierca nie zostawil
    testamentu w ktorym podzielil by swoj majatek to spadek corce sie jak
    najbardziej nalezy, a co ona z nim zrobi to juz jej sprawa

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2004-03-27 22:42:29
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

> [...]
    > *dażyli sympatią* <-> *jaki sposób może on się dowiedzieć*
    > *o ewentualnym spadku* . "Normalne" *sępy* . LOL

    Bo to nie jest wcale śmieszne. Postrzeganie świata jako sępienie, zapewne
    jest zboczeniem adwokackim, jak mniemam.
    Nie o tym jednak chciałem pisać.
    Moja sąsiadka, po śmierci jej matki, mieszkała sobie spokojnie lat kupę. Nie
    dochodziła, że mieszkanie było na jej matkę. Mieszkała i już. Pewnego razu
    jednak dostała wezwanie do sądu o dział spadku. Po latach odezwał się
    przypadusiem pewien członek rodziny(wyszedł z kryminału). Dopiero dowiedział
    się o śmierci. I co ? W mieszkaniu była sąsiadka, jej córka z mężem, dzieci
    itp. Teraz muszą spłacać kryminaliście duże pieniądze, bo mu się należy.
    Takie postępowanie uważam za sępienie.
    Jeżeli jednak po śmierci mojego szwagra jego zstępni upomną się po spadek ?
    Moze oni wcale nie znali spadkodawacy.
    Poco jednak mam się rozpisywać ? Czy to jest forum moralności ? Gdzie w
    prawie polskim jest moralność, szczególnie jeśli chodzi o pieniądze ?
    Zadałem proste pytanie, bo wcześniej nigdy nie mieliśmy w rodzinie podobnego
    przypadku.

    pozdrawiam Andy_K i nie jedz jak czytasz. Oszczędzisz monitor.

  • 5. Data: 2004-03-28 06:38:59
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Jędrek" <J...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c45014$lvd$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [.........................]
    > Bo to nie jest wcale śmieszne. Postrzeganie świata jako sępienie,
    > zapewne jest zboczeniem adwokackim, jak mniemam.

    Ech!, do nich dołączyli lekarze więc adwokaci
    stracili wyłączność. :)

> [...]
    > Jeżeli jednak po śmierci mojego szwagra jego zstępni upomną się po
    > spadek ? Moze oni wcale nie znali spadkodawacy.

    Takie "przypadkowe" spadki to wg. mnie są bardziej "moralne"
    niż te, jak je nazwałem "sępione". Miałem na myśli fakt iż za
    życia spadkodawcy potencjalni spadkobiorcy toczyli z nim boje,
    wyrzekli się go, nie odwiedzali, a nawet podkładali kłody pod
    nogi. Po śmierci zaś ustawiają się w kolejce bo może im coś
    skapnie. Fakt, dla pieniądzy ludzie zapominają co to honor i
    duma, ale coż...
    To co wyżej napisałem nie dotyczy Twego przypadku, a jest
    czysto teoretyczno_życiowe. (bardziej ogólne)

    > pozdrawiam Andy_K i nie jedz jak czytasz. Oszczędzisz monitor.

    Heh, "tylko" kawę piłem. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.

  • 6. Data: 2004-03-28 10:50:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 27. marca 2004 23:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane castrol:

    > Czy dazyli sie sympatia czy nie to jesli spadkobierca nie zostawil
    > testamentu w ktorym podzielil by swoj majatek to spadek corce sie jak
    > najbardziej nalezy, a co ona z nim zrobi to juz jej sprawa

    Nie powiedziano, że to jego córka.
    ,,Dla męża mojej siostry umarł ojciec.''
    Więc tak,
    -- albo mąż jego siostry miał ojca, który dla niego umarł;
    -- albo siostry miała ojca, który umarł dla jej męża, a swojego zięcia;
    -- albo dla męża jego siostry umarł ojciec Jędrka;[1]
    -- albo dla męża jego siostry umarł czyjś całkiem obcy ojciec.
    A może przegapiłem jakąś ewentualność?

    [1] nie musi to być ten sam człowiek....

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2004-03-29 01:05:20
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    n...@n...spam.pl news:c45ru6$ppi$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > nogi. Po śmierci zaś ustawiają się w kolejce bo może im coś
    > skapnie. Fakt, dla pieniądzy ludzie zapominają co to honor i

    Jezli tak bylo faktycznie to chyba ta osoba mogla w testamencie przekazac
    caly majatek np na cele charytatywne itd?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2004-03-29 02:08:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K. wrote:

> [...]
    > to nie jaja gdy - *Od lat nie widzieli się i nie zabardzo*
    > *dażyli sympatią* <-> *jaki sposób może on się dowiedzieć*

    Co w tym zabawnego? Chyba tylko niezbyt zręczne okreslenie, że ktoś
    umarł dla kogoś (a powinno być, kim był dla kogoś ktoś, kto umarł).

    > *o ewentualnym spadku* . "Normalne" *sępy* . LOL

    Eeeetam - zawsze warto się zainteresować - może warto odrzucić spadek,
    bo ktoś długów narobił.

  • 9. Data: 2004-03-30 06:59:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej_K. wrote:

    [...]

> [...]
    > nogi. Po śmierci zaś ustawiają się w kolejce bo może im coś
    > skapnie. Fakt, dla pieniądzy ludzie zapominają co to honor i

    Drogi Panie Andrzeju.

    Kodeks cywilny stanowi, ze nawet ktos NIEGODNY dziedziczy po znmarlym
    O ILE TEN MU PRZED SMIERCIA WYBACZYL. A moglprzeciez NIE wybaczyc.

    Jesli ktos nie pozostawia testamentu to jest "sam sobie winny",
    ze spadkobiercy dziedzicza "wg ustawy"

    Tak wiec jesli opisana przez "Jedrka" osoba wg ustawy dziedziczy,
    to ma prawo wniesc do sadu u stwierdzenie nabycia spadku...
    (w wczesniej moze - i wlasciwie "powinna" skonsultowac sie z pozostalymi.

    Bo jesli jest "zstepnym" moze domagac sie od niech zachowku
    i jak powiedzialem - to sprawa "spadkodawcy" ze nie wydziedziczyl kogos -
    nie nasza.

    Slowo "przyszlego spadkodawcy"

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-30 11:42:25
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jędrek wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > No w końcu ktoś coś z sensem powiedział. Czyli po pogrzebie, kiedy cała
    > rodzina w składzie 3 osobowym zabrała się, powinna iść teraz do sądu ? Co
    > konkretnie ma zrobić ?
    >
    > Jędrek

    Konkretnie to kazda z osob ktora dziedziczy moze wniesc do sadu
    o stwierdzenie nabycia spadku.
    Nalezy podac czy jest testament (o ktorym sie wie, o przeciez nie omzna
    podac,ze jest testament o ktorym nie wiemy), kto dziedziczy
    i na te okolicznosc podac testament i metryki stwierdzajace "tytul do
    spadku" i akt zgonu spadkodawcy....

    Reszte zrobi sad.

    No a potem, jesli spadkodawcy nie dogadaja sie bedzie sprawa o dzial spadku.

    Boguslaw