  • 11. Data: 2004-09-12 21:03:48
    Temat: Re: co może komornik?
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[WYTNIJ]tlen.pl>

    należności - do wysokości 25% świadczenia.

    > pkt 3 dotyczy Twojego pytania

    dzięki :D

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-09-12 21:40:48
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik atik napisał:

> [...]
    > art. 141, w następujących granicach:
    > 1) świadczeń alimentacyjnych, o których mowa w art. 139 ust. 1 pkt 3 - do
    > wysokości
    > 60% świadczenia;
    > 2) należności egzekwowanych związanych z:
    > a) odpłatnością za pobyt w domach pomocy społecznej,
    > b) odpłatnością za pobyt w zakładach opiekuńczo-leczniczych,
    > c) odpłatnością za pobyt w zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych,
    > do wysokości 50% świadczenia;
    > 3) innych egzekwowanych należności - do wysokości 25% świadczenia.

    ale zaraz zaraz, owszem moze do 25%, ale to nie swiadczy ze wezmie,
    znajdz art. ile musi ci zostawic? z tych 25% innych egzekwowanych
    należności.
    mi komornik też powiedział ze wezmie 50%, ale musi mi zostawic
    conajmniej 800zl, wiec jak bym zarobil 1000 zl to mi wezmie tylko 200

    --
    Pozdr.Richat

  • 13. Data: 2004-09-13 10:35:34
    Od: "atik" <a...@a...pl>

> [...]
    > mi komornik też powiedział ze wezmie 50%, ale musi mi zostawic
    > conajmniej 800zl, wiec jak bym zarobil 1000 zl to mi wezmie tylko 200

    A z czego wynika, że musi Ci zostawić 800,00 zł??
    Ochronie podlega tylko świadczenie w wysokości najniższej renty-emerytury.
    I to też nie całkioem.
    Przeczytaj całą ustawe - tam wszystko wyjaśnione.

    pozdrawiam
    atik

  • 14. Data: 2004-09-13 10:51:04
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik atik napisał:

    > A z czego wynika, że musi Ci zostawić 800,00 zł??
    > Ochronie podlega tylko świadczenie w wysokości najniższej renty-emerytury.
    > I to też nie całkioem.
    > Przeczytaj całą ustawe - tam wszystko wyjaśnione.

    no niewiem, babka jest juz komornikiem ladnych pare lat, wiec chyba
    sobie tego z palca nie wyssaala, powiedzial mi ze tyle musza mi
    zostawic, a co w przypadku jak masz rete 500 zl, za mieszkanie zaplacisz
    300 i ci zostaje 200? to tez ci te 200 skasuje?
    chyba nie powiesz mi ze polskie prawo pozwala na to zeby cie zostawic
    bez srodkow do zycia !!!! i mieszkanie pod mostem !!, a te 800 zl ma ci
    wlasnie to zapewnic, mieszkanie i zycie w minimum

    --
    Pozdr.Richat

  • 15. Data: 2004-09-13 12:27:16
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > bez srodkow do zycia !!!! i mieszkanie pod mostem !!, a te 800 zl ma ci
    > wlasnie to zapewnic, mieszkanie i zycie w minimum

    W takim razie jest to najlepszy sposób na przekręty. Narobic długów i można mu
    naskoczyć bo emerytura niska...

  • 16. Data: 2004-09-13 15:25:34
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > W takim razie jest to najlepszy sposób na przekręty. Narobic długów i można mu
    > naskoczyć bo emerytura niska...

    no i tak jest niestety, ale z emerytura za 800 zl to raczej dlugow nie
    narobisz, bo ci nikt nie da zadnej kasy przy takiej emeryturze

    --
    Pozdr.Richat

  • 17. Data: 2004-09-13 15:50:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Richat wrote:
    > no i tak jest niestety, ale z emerytura za 800 zl to raczej dlugow nie
    > narobisz, bo ci nikt nie da zadnej kasy przy takiej emeryturze

    Żebyś się nie zdziwił...

    KG

  • 18. Data: 2004-09-13 23:10:04
    Od: "atik" <a...@a...pl>

> [...]
    > bez srodkow do zycia !!!! i mieszkanie pod mostem !!, a te 800 zl ma ci
    > wlasnie to zapewnic, mieszkanie i zycie w minimum

    No i właśnie - takie prawo mamy w naszym kraju. Komornik wysyła zajęcie do ZUS-
    u a tam wyliczą zgodnie z prawem - jak masz renty 500 zeta to potraca Ci 1/4 -
    w Zus-ie nie wiedza ile płacisz za mieszkanie, prąd i inne swiadczenia.
    Moja żona ma renty 420 zeta to jej zabiera Pan Komornik 108 z groszami - tak
    policzyl ZUS. I nie ma od tego wykretu. A chciałbym !!!!!!!!!!!!!!

    pozdrawiam
    atik

  • 19. Data: 2004-09-14 11:13:11
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > co może komornik?

    Wszystko, jeśli nazywa się Andrzej C. i jest synem wiceprezesa Sądu
    Apelacyjnego w Gdańsku (zdaje się rewir II, Słupsk).

    Pzdr.
    Czapla