  • 1. Data: 2004-09-10 08:17:33
    Temat: Ulgi kombatanckie
    Od: Endruz <e...@n...yahoo.com>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie ulg dla kombatantow i ubezpieczenia OC/AC. DO
    niedawna znizki 50% w skladkach OC/AC przyslugiwaly wszystkim
    kombatantom, natomiast teraz pani w ZUSie twierdzi, ze taka ulge moga
    dostac jedynie osoby, ktore aktywnie braly udzial w walce, a nie te,
    ktore jedynie przebywaly w obozach koncentracyjnych ... Sama przyznala,
    ze nie rozumie tej zmiany i czeka az rzad poprawi zapis, ktory sam
    uchwalil, bo jest to niedorzeczne. Czy ktos moze posiada jakies
    informacje na ten temat ? Moze moglby mi ktos wskazac zapis tej ustawy -
    nie moge znalezc w sieci ani na grupach zadnej konkretnej informacji na
    ten temat. Bede wdzieczny za wszelka pomoc. Rzad oszczedza na kombatantach ?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-09-10 09:02:51
    Temat: Re: Ulgi kombatanckie
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 10 wrz o godzinie 10:17, na pl.soc.prawo, Endruz napisał(a):

> [...]
    > niedawna znizki 50% w skladkach OC/AC przyslugiwaly wszystkim
    > kombatantom, natomiast teraz pani w ZUSie twierdzi.....

    To ZUS prowadzi już także ubezpieczenia OC/AC?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-09-10 09:44:22
    Od: Endruz <e...@n...yahoo.com>

    Artur Ch. wrote:
    > To ZUS prowadzi już także ubezpieczenia OC/AC?

    W ZUSie sklada sie podania o ewentualny zwrot ulgi kombatanckiej. Kiedys
    znizki byly przyznawane bezposrednio przez ubezpieczyciela. Obecnie
    umowa o ubezpieczenie zawierana jest na pelna kwote, a pozniej z
    wszystkimi papierkami nalezy sie zwrocic do ZUSu, ktory wydaje decyzje o
    przyznaniu lub odrzuceniu w/w ulgi. Widac na biurkach ZUSu lezalo za
    malo papierkow...

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-09-10 16:45:45
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Endruz" <e...@n...yahoo.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkimi papierkami nalezy sie zwrocic do ZUSu, ktory wydaje decyzje o
    > przyznaniu lub odrzuceniu w/w ulgi. Widac na biurkach ZUSu lezalo za

    art 23b ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym inwalidów wojennych i ich rodzin

    . Inwalidzie wojennemu zaliczonemu do I i II grupy inwalidów przysługuje
    refundacja w wysokości 50% opłaconej składki na obowiązkowe ubezpieczenie
    odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów samochodowych lub na
    dobrowolne ubezpieczenie casco pojazdów samochodowych

  • 5. Data: 2004-09-10 16:58:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Uzytkownik "Endruz" <e...@n...yahoo.com> napisal w wiadomosci
    > Witam,

    Rzad oszczedza na kombatantach ?

    Dla mnie kombatant to tez, ktos kto walczyl za kraj, a nie siedzial w
    obozie bo znalazl sie np. w niewlasciwym miejscu w niewlasciwym czasie.

    Taka osoba powinna raczej dostac odszkodowanie od rzadu niemieckiego, bo
    w czym zawinila Polska, ze ta osoba tam sie znalazla?

    Popieral bym dla takich osób np. znizki na leki, bo wiadomo jak takie
    "wczasy" wplywaja na zdrowie. Ale ubezpieczenia... no bez jaj.... pózniej
    sie dziwic, ze ze wszystkiego l?pia kupe podatków i innych obciazen a
    pieniedzy w budzecie jak nie bylo tak nie ma.

  • 6. Data: 2004-09-10 17:25:55
    Od: Endruz <e...@n...yahoo.com>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Dla mnie kombatant to tez, ktos kto walczyl za kraj, a nie siedzial w
    > obozie bo znalazl sie np. w niewlasciwym miejscu w niewlasciwym czasie.

    Zgadzam sie calkowicie, tylko wg obecnych przepisow osoby przebywajace w
    obozach nie sa juz tymi samymi kombatantami, co osoby walczace. Tyle
    wynikalo z mojej rozmowy z pania z ZUSu, dlatego szukam zrodel na ten
    temat. Do tej pory byla to jedna grupa ludzi.

    > Taka osoba powinna raczej dostac odszkodowanie od rzadu niemieckiego, bo
    > w czym zawinila Polska, ze ta osoba tam sie znalazla?

    Odszkodowania jak najbardziej - rzad polski w tej kwestii tez pokazal co
    potrafi, osoby te dostaly tylko czesc tego co moglyby dostac, glownie
    przez nieudolnosc polskiego rzadu - byla o tym mowa w prasie i mediach
    jeszcze nie tak dawno temu ...

> [...]
    > sie dziwic, ze ze wszystkiego l?pia kupe podatków i innych obciazen a
    > pieniedzy w budzecie jak nie bylo tak nie ma.

    Mysle, ze to zly przyklad - to ze nie ma pieniedzy w budzecie i podatki
    rosna bynajmniej nie wynika z tego, ze do tej pory kombatanci mieli
    znizki na abonament tel. czy tez znizki na ubezpieczenie samochodu, a
    takze ze nie musza placic abonamentu rtv. Jeden mniej ambitny "przekret"
    w tym panstwie by wystarczyl na sfinansowanie tych ulg, tym bardziej ze
    grupa kombatantow wojennych jest coraz mniejsza. Akurat znizka na
    ubezpieczenie samochodu w moim mniemaniu wiaze sie posrednio z
    ulatwieniem przemieszczania sie takiej osobie, dlatego tez nie musza
    placic np. za przejazdy MPK - moze sie to wiazac rowniez ze zdrowiem i
    niesc podobna pomoc co refundacja lekow.
    Jedyne co, to logiczne by bylo sprawdzenie, czy taka osoba ma w ogole
    prawo jazdy :)
    Ale to tylko moje zdanie.

    Pozdrawiam,
    Andrzej