  • 41. Data: 2011-05-11 10:34:45
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    WS wrote:

    > e tam... notariusze sie kiedys zmowili, "prawie" im sie udalo ;)
    >
    > http://tnij.org/notzmowa

    Ano właśnie, "prawie".

    Po prostu żeby ustalić jakąś sztywną cenę na produkt czy usługę
    oferowaną przez duzą liczbę podmiotów, trzeba mieć jednocześnie dwa
    elementy:
    a) uprawnienia ostro uregulowane ustawowo (żeby był bat)
    b) możliwość wpisania do ustawy czy rozporządzenia tej ceny minimalnej.

    Na to drugie zawsze rzecznik zareaguje jak na ostroge w tyłku.

    Zmowa jest możliwa tylko jak się można umówić po cichu. Po cichu to się
    może umówić 5-10 gości, a nie legion.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2011-05-11 10:46:27
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:34:45 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Zmowa jest możliwa tylko jak się można umówić po cichu. Po cichu to się
    > może umówić 5-10 gości, a nie legion.

    Ilu może być taksówkarzy w gdańsku? :)
    5? 10? 15? ;)
    http://www.firma.egospodarka.pl/51355,UOKiK-zmowa-ce
    nowa-gdanskich-taksowkarzy,1,11,1.html

    A ilu w Katowicach? Poznaniu? A w Rzeszowie, Szczecinie, Tarnowie i
    Zielonej Górze?
    Hehehe - powiadasz nie da się ustawić cen? :)))

    Jak to się mówi:
    "rzeczy niemożliwe załatwia od ręki, na cuda potrzebuje trochę czasu".

  • 43. Data: 2011-05-11 10:53:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kamil wrote:

    > Ilu może być taksówkarzy w gdańsku? :)
    > 5? 10? 15? ;)
    > http://www.firma.egospodarka.pl/51355,UOKiK-zmowa-ce
    nowa-gdanskich-tak
    > sowkarzy,1,11,1.html

    Znowu dowodzisz własnego zidiocenia.
    Nie potrafisz przeczytać JEDNEGO zdania z artykułu na który się
    powołujesz?
    Zmówiły się TRZY KORPORACJE, baranie.

    EOT, nie mam siły dyskutowac z idiotami.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 44. Data: 2011-05-11 11:08:23
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:53:13 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    nowa-gdanskich-tak

    > Znowu dowodzisz własnego zidiocenia.

    twojego, mocium panie, twojego :)
    bronisz swojego środowiska jak niepodległości, a tymczasem czarnych owiec
    tam MULTUM.

    > Nie potrafisz przeczytać JEDNEGO zdania z artykułu na który się
    > powołujesz?
    > Zmówiły się TRZY KORPORACJE,

    A dalej mamy:
    "...Zdaniem Prezes UOKiK działania korporacji, do których należy blisko 60
    proc. taksówkarzy świadczących swoje usługi na terenie Gdańska.."

    Przypominam, nie macie tych swoich zrzeszeń, stowarzyszeń lekarskich, rad
    lekarskich które OFICJALNIE mają zajmować się różnymi bzdetami, ale czym
    się zajmują - tego przecież nikt i nigdzie nie publikuje.
    To odpowiedniki taksówkowych korporacji?
    Heheh - poległeś chłopie, poległeś :)

    > baranie.

    To się ładnie przedstawiłeś, ale było to zbyteczne :)

    > EOT, nie mam siły dyskutowac z idiotami.

    Pora abyś odszedł od lustra.

  • 45. Data: 2011-05-11 11:13:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kamil wrote:

    > Heheh - poległeś chłopie, poległeś :)

    Tak, przyznaję - poległem. Z takim niereformowalnym idiotą jak ty -
    każdy by poległ.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 46. Data: 2011-05-11 12:46:09
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Tak, przyznaję - poległem. Z takim niereformowalnym idiotą jak ty -

    > każdy by poległ.

    po prawdzie to i ja mam o tobie kiepskie zdanie, przerazasz mnie
    i wizja ktora kolportujesz niczym jakis rabniety siewca smierci,
    niektore twoje twierdzenia sa na tyle zaskakujaco walniete ze mz
    pokazuja ze jestes powaznie zaburzony 'na punkcie pieniadza' i zarazem
    pomijasz (taktownym milczeniem?) kwestie 'ludzkich tragedii'
    wiazacych sie z glupota wiekszosci lekarzy

    +) lekarze zarabiaja gigantyczne pieniadze (sam mowisz ze np 20 zl za
    wizyte - nie dziwota ze wygodnie im poswiecej max 15 minut na jednego -
    ludzie nie wiedza JAK duzo oni teraz zarabiaja jak mowie znajomy mi
    lekarz zarabia pieciocyfrowa sume a hiperkompetencjami czy pracowitoscia
    zaprawde nie grzeszy -- porownaj to z realiami bytowymi zwyklych ludzi

    [tyle ile zarabiaja lekarze mz powinni zarabiac tylko naprawde
    dobrzy lekarze a nie ta masa prostakow]

    +) ludzie placa OGROMNE skladki (osobiscie jestem za tym zeby
    skladki byly duze ale polowa tego co placi sie teraz (np 400 zl
    miesiecznie od zwyklego czlowieka) to sa juz naprawde gigantyczne
    skladki - za czterysta zlotych biedny czlowiek utrzymuje sie przez
    caly miesiac)

    +) wykrecaja strzaszne ilosci strasznych przekretow - znaczne ilosci
    ludzi realnie cierpia z powodu ich niedostatecznych kompetencji
    a sady im nic nie robia - jest sciana; nikt im nie odbierze nawet
    5 zlotych za kryyczne zaniedbania (a jest to naprawde masowka)

    +) w wiekszosci sa glupi jak buty, znam to na wlasnym przypadku
    (a ich masowe bledy kosztuja tysiace ludzi zlamane zycie)

    +) pozatym sa glupi jak buty (sa chamscy, prostaccy, nie rozumieja
    co do nich mowic, juz nawet nie mam sily czy checi tego opisywac)

    +) no i pozatym jak latwo sie domyslec sa glupi jak buty - znam chocby
    z rodziny na prywatnym gruncie ta lekarska kulture - oparte na pieniadzach
    filisterstwo do granic mozliwosci i do wyrzygania

    w sumie jest tak ze zarabiaja gigantycznie a poziom reprezentuja
    odwrotny - w szpitalach racje GLODOWE na pensje chcodzacych po
    korytarzach z napuszonymi minami chamskich byczkow biznesmanow
    PIECIOCYFROWE; nie o pieniadzach dla sluzby zdrowia trzeba rozmawiac
    (roj moim zdaniem napasl sie tak ze juz chyba niedlugo peknie
    z przesytu) tylko o chorych - mz warto sie raczej by skupic na
    nich

  • 47. Data: 2011-05-11 14:39:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    fir wrote:

    > po prawdzie to i ja mam o tobie kiepskie zdanie,

    To akurat mało mnie obchodzi. Ważne że moi pacjenci mają o mnie dobre
    zdanie.

> [...]
    > niektore twoje twierdzenia sa na tyle zaskakujaco walniete ze mz
    > pokazuja ze jestes powaznie zaburzony 'na punkcie pieniadza'

    I znów - ja?
    Potrafisz zrozumieć że opisuję MECHANIZMY rządzące cenami na rynku?

    To w dodatku standardowe mechanizmy, mają odniesienie do każdego kto
    wykonuje jakieś usługi, nie tylko zawodów medycznych.

    > i zarazem
    > pomijasz (taktownym milczeniem?) kwestie 'ludzkich tragedii'
    > wiazacych sie z glupota wiekszosci lekarzy

    Ludzkie tragedie w ogromnej większości przypadków są związane z głupotą
    ludzi, a nie lekarzy, bo jak ktoś chla, na bani wsiada za kółko a potem
    "olaboga, taka tragedia, młody był, miły", to gdzie tu wina lekarzy.

    Na większość chorób ludzie sobie usilnie zapracowują. Żrą jak opętani,
    w dodatku fastfoofdowy syf, palą, piją, nie dbają o zdrowie, kondycję,
    badania to jak do pracy trzeba itd.

    > +) lekarze zarabiaja gigantyczne pieniadze (sam mowisz ze np 20 zl za
    > wizyte - nie dziwota ze wygodnie im poswiecej max 15 minut na jednego

    80 pln/h to gigantyczne pieniądze? Obudź się, lekarz to nie kopacz
    rowów.
    Adwokat woła minimum 300 pln za godzinę ;-)
    Żeby być lekarzem, trzeba nielichych predyspozycji, wielu lat ciężkiej
    pracy i wyrzeczeń. Zaczynasz normalnie zarabiać tak z 10 lat później
    niż równieśnicy po np. uczelniach technicznych. Mam 36 lat, a
    samodzielnym pracownikiem jestem dopiero od półtora roku.

    W dodatku - mam ustawowy obowiązek się dokształcać za własne pieniądze,
    i to w zorganizowanych, drogich formach. Na to też muszę zarobić.

> [...]
    > zwyklych ludzi
    >
    > [tyle ile zarabiaja lekarze mz powinni zarabiac tylko naprawde

    I tak jest. Te duże pieniądze - zarabiają najlepsi. Prywatnie.

> [...]
    > miesiecznie od zwyklego czlowieka) to sa juz naprawde gigantyczne
    > skladki - za czterysta zlotych biedny czlowiek utrzymuje sie przez

    Ostatni raz (czytasz co piszę?): 200 zł od zwykłego człowieka, to de
    facto 50 zł na jednego obywatela (bo na 1 pracujacego przypada 3
    niepracujących).
    To jest 600 zł rocznie. 150 euro.

    Niemcy przeznaczają 4 TYSIĄCE euro rocznie na obywatela. Chciałbyś się
    leczyć 25 razy taniej niż leczą w Niemczech? Wiesz że sporo leków jest
    w Niemczech tańszych? Wiesz że prąd, sprzęt medyczny kosztuje tyle
    samo? Tak jak choćby samochód. Idź do opla i powiedz im żeby
    sprzedawali samochody 25 razy taniej w PL niż w Niemczech.

    Dalej - wiesz że średnia pensja lekarza-specjalisty w DE wynosi 8
    tysięcy euro, a w pl - 1200?, czyli 7 razy mniej, podczas gdy np.
    budowlańca - tylko 3 razy mniej?

    Wiesz że polski lekarz, mieszkający w Polsce, może podpisać umowę na
    dyżury w Londynie, i zarobić na czysto 12 tysięcy pln w JEDEN WEEKEND?
    Po odjęciu kosztów przelotu, wyżywienia itp. Dwa razy w miesiącu leci
    na weekend tam do pracy, a przez resztę miesiąca może się zająć
    wyszywaniem makatek.

    Ilu znajdziesz judymów jak zaczniesz płacić w szpitalu polskim za
    miesiąc pracy 1500-2000 pln (bo tyle by wynosiła pensja przy składce
    200 pln)?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 48. Data: 2011-05-11 16:33:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Maj, 16:44, PaPi <1...@...3> wrote:

    > Rozwiazanie jest BARDZO proste.
    > Likwidacja wszelkich koszykow i dobrowolnosc ubezpieczenia u wielu
    > ubezpieczajacych.

    Obawiam sie, ze ww kwestii rozwiazan prostych nie ma, a przynajmniej
    nikt ich nie wymyslil do tej pory...

    Art. 68.Konstytucji RP gwarantuje "równy dostęp do świadczeń opieki
    zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych"

    Jesli ktorys polityk zechce to zlikwidowac, to nie porzadzi dlugo...

    Jesli bedzie mozliwosc rezygnacji z ZUSu i przejsc na "ub. prywatne",
    to latwo sie domysli, ze prywatne ubezpieczalnie przejma tylko
    zdrowych i pracujacych (bo na tym mozna zarobic), natomiast panstwu
    pozostanie cala reszta (czyli ci, na ktorych najwiecej kasy idzie)
    stawiam, ze ZUS straci z 80% wplywow, a wydatki zmniejsza sie
    minimalnie... i jak zwykle roznice doplaci budzet ;)

    WS

    PS. juz teraz slyszalem o sytuacjach (nie pamietam w ktorej firmie)
    typu mozna wykupic ubezp., "wolny" dostep do specjalistow, ale ktos
    skorzystal ~5x w roku i na nastepny rok juz umowy nie mogl podpisac...

  • 49. Data: 2011-05-11 16:36:08
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > Ilu znajdziesz judymów jak zaczniesz płacić w szpitalu polskim za

    > miesiąc pracy 1500-2000 pln (bo tyle by wynosiła pensja przy składce

    moim zdaniem to jak jestes 'chory' i 'spaczony' jako 'lekarz'
    pokazuje chocby to ze tyle mowisz o pieniadzach, jak jakis
    spaczony pieniezny robak a nie lekarz, gdybyscie dostawali tych
    pieniedzy nie tak skandalicznie duzo to mniejbyscie o nich
    mysleli a bardziej zajeli swoja robota

    Moge tylko powtorzyc jeszcze raz jak ja to widze bo chyba na tym
    stanie ta wymiana pogladow

    +) 80 z za godzine to by sie miej wiecej zgadzalo z moimi obserwacjami
    - sa to nieslychanie duze pieniadze czy ty masz pojecie ile zarabiaja
    normelnie ludzi na poziomie umyslowym nie gorszym niz rozbijajacy sie
    wozami lekarze? co z glodowymi stawkami dla ludzi traktowanych
    jak smieci i tabunem lekarzy krezusow na korytarzach? To wszystko
    za duze pieniadze wlasnie tych biednych czestokroc ludzi; to wszystko
    na oplacanie czestokroc najciezszych prostakow i chamskich glabow
    (znam z doswiadczenia), tyle powiinni dostawac ale ci ktorzy popychaja
    wogole medycyne do przodu, odkrywcy naukowcy itp nie szkodzaca ludziom
    pani prostakowska; za glupie absurdalne bledy popelniane masowo
    (a skutki takich czuje w tej chwili w kosciach piszc na tej klawce)
    nikt was nie pociaga do odpowiedzialnosci; Powstala jakas neoegipska
    kasta w waszej postaci - traktujecie ludzi z gory bo kasa uderzyla
    wam do krwioobiegu, ja wam zycze jak najgorzej - jakiegos zatrucia od
    monet w brzuchu na przyklad - to bylby taki twoj i kolegow i kolezanek
    biblijny i adekwatny koniec - szereg trupow i ludzi dozywotnio chorych
    na sciezce zbieracza pieniadza z nim samym, z rozwalonym brzuchem od
    monet na koncu

  • 50. Data: 2011-05-21 06:49:08
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Odswiezam stary watek bo dawno nie mialem dostepu do usenetu...

    Massai wrote:
    > To akurat mało mnie obchodzi. Ważne że moi pacjenci mają o mnie dobre
    > zdanie.
    To sie chwali.

    > 80 pln/h to gigantyczne pieniądze? Obudź się, lekarz to nie kopacz
    > rowów.

    Przedmowca zanizyl... Wiekszosc znanych mi specjalistow (Poznan, Torun)
    wola 120-180 za wizyte. Wizyty planuja co 20 minut. Srednio 450/godzine.

    > Adwokat woła minimum 300 pln za godzinę ;-)
    No widzisz, a mowia, ze to adwokaci tak zdzieraja.

    > Żeby być lekarzem, trzeba nielichych predyspozycji, wielu lat
    > ciężkiej pracy i wyrzeczeń.
    Bez jaj, skoro tylu debili jest lekarzami, to nie moze byc tak trudno:

    - "w sumie to nie wiem co panu jest, przepiszemy (tu nazwa ulubionego
    antybiotyku)"
    - "aaa to jakas infekcja wirusowa" -"dostane ZUS-ZLA bo mam 41C goracZki
    i mnie rzuca po scianach?" -"nie, nie trzeba, jutro moze pan isc do pracy"
    - "amputujemy panu nige, tuz ponizej stawu biodrowego, inaczej nie da
    rady" -"ale w XXX mowili ze wystarczy podudzie, pod kolanem?" -"oni sie
    nie znaja, trzeba cala ciac". Po czym wypis na wlasne zadanie, amputacja
    pod kolanem w XXX, mija z 5 lat, noga z proteza dziala prawie jak
    oryginal. A skurwysyn chcial uciac cala.

    > Zaczynasz normalnie zarabiać tak z 10 lat później niż równieśnicy po
    > np. uczelniach technicznych. Mam 36 lat, a samodzielnym pracownikiem
    > jestem dopiero od półtora roku.
    Po uczelniach technicznych tez placi sie frycowe, nikt nie dostaje
    uprawnien dod pelnienia samodzielnych funkcji i dobrej pensji zaraz po
    studiach. To normalny objaw w kazdym zawodzie, rowniez w dziennikarstwie.

    > W dodatku - mam ustawowy obowiązek się dokształcać za własne
    > pieniądze, i to w zorganizowanych, drogich formach. Na to też muszę
    > zarobić.
    Gowno prawda, zorganizowane formy sa dostarczane przez koncerny
    farmaceutyczne, i to lepiej zorganizowane niz ustawa wymaga.

    > I tak jest. Te duże pieniądze - zarabiają najlepsi. Prywatnie.
    Duze zarabiaja obrotni (przez duze rozumiem sume wplywow z pensji,
    prywatnej pratyki i umow o dzielo z koncernami farmaceutycznymi - na
    poziomie do 20.000 PLN miesiecznie).

    Bardzo duze: bardzo znani albo bardzo obrotni, ale sumy moga siegac
    takich kwot, ze szkoda czytelnikow grupy wkur.iac. I taka lajza jeszcze
    lezie do kamery TV i placze ze za malo ma.

    > Dalej - wiesz że średnia pensja lekarza-specjalisty w DE wynosi 8
    > tysięcy euro, a w pl - 1200?, czyli 7 razy mniej, podczas gdy np.
    > budowlańca - tylko 3 razy mniej?

    A wiesz ze lekarz w PL w cudowny sposob potrafi byc naraz w 3 miejscach
    i brac 3 pensje za nic (bo czas traci na przemieszczanie sie) i jedyny
    punkt styczny z praktyka medyczna ma w swoim prywatnym gabinecie, alebo
    na konferencji gdzie bawi sie w doktora? ;)

> [...]
    > WEEKEND? Po odjęciu kosztów przelotu, wyżywienia itp. Dwa razy w
    > miesiącu leci na weekend tam do pracy, a przez resztę miesiąca może
    Może. Niech lata. Tylko ze to znacznie mniej, niz moze wyciagnac w PL,
    biorac pod uwage wszystkie zrodla dochodow jakie ma lekarz.

    > Ilu znajdziesz judymów jak zaczniesz płacić w szpitalu polskim za
    > miesiąc pracy 1500-2000 pln (bo tyle by wynosiła pensja przy składce
    > 200 pln)?

    Czekaj, czekaj, OZZL wiecznie placze, ze lekarz zarabia 1000, lekarze
    ktorych znam maja z etatu co namniej 5000 a Ty celujesz gdzie w srodek.