  • 21. Data: 2011-05-07 19:14:35
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: "Romik" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4dc3debd$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jasne, najlepiej na lekarzy wszystko zwalic. Moze maja pracowc "za darmo"
    > ?

    Ależ rozwiazanie jest proste jak słońce - wystarczy skurwysynom płacić
    połowe tego co teraz za jednego pacjenta i przyjmą ich dwa razy więcej. A że
    klejki się szybciutko rozłądują to i prywatnie chuje nie nawojują.
    Jak patrzę jakim samochodem przyjeżdża pan doktor do spzitala dziecięcego
    żeby przyjąc pięciu pacjentów i następnie od 13 czeka druga kolejka "bez
    rejestracji" to mi się nóż w kieszeni otwiera. A i że w rodzinie mam też
    takiego "bożka w białym fartuchu" który już nie wie co z tą kasą zrobić a
    koniakami klamki myje to jak słyszę "dajcie więcej pieniendzów, dajcie
    więcej pieniendzów" to mnie szlag trafia.

    Romek

  • 22. Data: 2011-05-09 14:32:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kamil wrote:

    > Jest to niemalże co 10 zarobiona złotówka!!!
    > To są KOLOSALNE pieniądze w skali kraju.

    Poprawka - to nadal są gówniane pieniądze. I to niezależnie jak się
    patrzy, czy kwotowo, czy procent PKB, czy procent średniej pensji.

    Tzn. owszem gdyby całe pieniądze zebrane w skali kraju przeznaczyć
    tylko na twoje leczenie, byłyby to kolosalne pieniądze.
    Ale jest jeszcze 40 mln obywateli których za te pieniądze trzeba
    leczyć. Nie można ich wydać na jednego hipochondryka.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 23. Data: 2011-05-09 14:38:03
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > Logika nie obowiązuje w służbie zdrowia ;)
    > Dodatkowe ubezpieczenie spowoduje tylko powstanie dwóch kolejek -
    > normalnych i "idiotów" który chcą zapłacić drugi raz w ramach tego
    > systemu. Ale obydwie kolejki będą obsługiwane symultanicznie (bo
    > przecież ci gorsi też muszą być "obsłużeni", a kolejka "lepszych"
    > nigdy się nie wyczerpie, co oznacza że MS wprowadzi te dwie kolejki)
    > . Czyli ci dopłacą będą czekać też w kolejce ale w innej. I w dodatku
    > tyle samo albo nawet dłużej. Bo cześć czasu zostanie zmarnowana na
    > ustalanie z której kolejki teraz należy obsługiwać pacjentów ;)

    Przepraszam, a co ma czas do kolejek?

    Służba zdrowia mogłaby w tej chwili (statystycznie oczywiście) zrobić
    2-3 razy więcej usług. Jeśli ktoś za nie zapłaci.

    Jeśli poradnia ma zakontraktowane 5 wizyt dziennie, i jeden specjalista
    to obsługuje, to nawet pracując jak przy strajku włoskim, zajmie mu to
    maks 3h.
    Dziennie można przyjąć sensownie około 15 pacjentów (tak żeby mieć czas
    na papiery).

    Johnson, to nie sąd, że się ma 2 razy w tygodniu wokandę a przez resztę
    tygodnia można grać w brydża. Przepraszam, tzn. analizować dokumenty.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2011-05-09 14:41:59
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Romik wrote:

> [...]
    >
    > Ależ rozwiazanie jest proste jak słońce - wystarczy skurwysynom
    > płacić połowe tego co teraz za jednego pacjenta i przyjmą ich dwa

    NFZ płaci zazwyczaj 15-20 zł za wizytę. Są wyjątki, gdzei cena dochodzi
    do 50 pln nawet ale... to wyjątki. Są zazwyczaj związane z kosztem
    sprzętu (czymś ten np. okulista musi badać, i sprzęt trzeba
    amortyzować).

    W prywatnej przychodni taka wizyta kosztuje powyżej 100 pln.

    Chcesz być leczony za 7-10 zł za wizytę? Zastanów się dobrze nad
    odpowiedzią.

> [...]
    > doktor do spzitala dziecięcego żeby przyjąc pięciu pacjentów i
    > następnie od 13 czeka druga kolejka "bez rejestracji" to mi się nóż w

    I zarobił na tę furę tymi 5 pacjentami... tia.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2011-05-09 17:34:18
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > I zarobił na tę furę tymi 5 pacjentami... tia.

    No to czym zarobił?

  • 26. Data: 2011-05-09 18:45:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ajgor wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > No to czym zarobił?

    Usługami w sektorze prywatnym, tam gdzie pacjenci płacą >100 pln za
    wizytę i jakoś nie stękają że to zdzierstwo, a nie na państwowej
    posadzie, gdzie szpital/poradnia dostaje 5-8 razy mniej i jeszcze są
    głosy że za dużo.

    Standardowa umowa ze specjalistą w prywatnej przychodni jest prosta -
    fifty-fifty. Przychodnia zapewnia lokal, obsługę, czasem sprzęt -
    lekarz przyjmuje i dostaje połowę tego co płaci pacjent.

    I sobie policz - wizyta 100 pln, trwa 20 minut, gość przyjmuje przez
    4h, czyli 12 pacjentów.
    Za każdego dostaje 50 pln, czyli 600 pln dziennie, przyjmuje 3 razy w
    tygodniu, czyli 12 razy w miesiącu - ma z tego 7200 pln, za w sumie 48h
    pracy. stawka - 150 pln/h, ponad 100 pln na czysto.

    W szpitalu za cały etat + wymuszony dyżur, czyli 48h tygodniowo, czyli
    około 190 godzin miesięcznie - i wyciąga z tego circa 4-4,5k na rękę,
    czyli stawka mu wychodzi niecałe 25 pln/h.

    Czy to dziwne że lekarze traktują pracę w szpitalu głównie jako
    narzędzie marketingowe?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 27. Data: 2011-05-09 20:21:08
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > czyli stawka mu wychodzi niecałe 25 pln/h.

    > Czy to dziwne że lekarze traktują pracę w szpitalu głównie jako

    jako zalozyciel watku moge powiedziec ze twoja wypowiedz lepiej ilustruje
    to o czym ja pisze niz moje wlasne slowa, jest to obraz mentalnosci
    do ktorego 'dazy' wielu lekarzy (nie wiem gdzie jest centrum tego roju
    i sakd to sie bierze) a ktora to mentalnosc moim zdanie mozna okreslic
    jako 'robacza'

  • 28. Data: 2011-05-09 23:50:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > mentalnosci do ktorego 'dazy' wielu lekarzy (nie wiem gdzie jest
    > centrum tego roju i sakd to sie bierze) a ktora to mentalnosc moim

    Nie "do którego dąży wielu lekarzy" tylko do którego dążą praktycznie
    wszyscy, nie tylko lekarze.

    Każdy chce zarabiać jak najlepiej, to cię dziwi albo budzi twój
    sprzeciw?

    Powiedz, sam zmienisz pracę na mniej płatną, dodatkowo - w gorszych
    warunkach, na gorszym sprzęcie, z rozdętą do niemożliwości
    sprawozdawczością? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to wybacz, ale
    wygląda że szukałeś pomocy u nieodpowiednich specjalistów.

    Jeśli natomiast odpowiedź jest przecząca - sam swoją mentalność
    nazwałeś "robaczą".

    I jeszcze raz, krótko - NFZ nie kupuje "8 godzin przyjęć lekarza w
    przychodni". NFZ kupuje "przyjęcie 5 pacjentów dziennie". I te 5 wizyt
    dziennie lekarz wykonuje. Nie jego wina że NFZ ma tak mało kasy że
    kupuje tylko 5 wizyt. To tylko twoja wina, bo tak małą składkę płacisz.
    Potrafisz to pojąć czy za trudne?

    Dodatkowo - zwyczajnym bredzeniem jest że "lekarz do 13.00 przyjmuje 5
    pacjentów na NFZ, a po 13.00 - czekają ci płatni".
    Albo hasła że rejestracja mówi "na nfz za pół roku, prywatnie -
    dzisiaj". To pismackie brednie, urban legend.

    Dla twojej wiadomości - żadna jednostka służby zdrowia nie może
    świadczyć jednocześnie TYCH SAMYCH usług "na NFZ" i prywatnie,
    płatnych. Nie może i już, NFZ z takimi nie podpisuje kontraktów, albo
    wręcz je zrywa jak stwierdzi że coś takiego ma miejsce. Jest to
    zapisane w warunkach świadczenia usług.

    Jedyną opcją żeby lekarz prywatnie przyjmował np. na terenie jednostki
    mającej kontrakt z NFZ na jego usługi jest gdy inna jednostka prawna
    np. wynajmuje pomieszczenia i w nich świadczy usługi. Przy czym MUSI
    prowadzić odrębną rejestrację, ruch chorych, archiwum etc.

    Natomiast dopuszczalne jest żeby łączyć np. POZ na NFZ i specjalistyka
    płatna prywatnie. To różne usługi, tak robi większość przychodni POZ,
    bo specjalistyka "na NFZ" jest wybitnie nieopłacalna, a i POZ zazwyczaj
    wychodzi circa na zero, tyle że stanowi mechanizm "naganiania
    pacjentów" na prywatną specjalistykę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2011-05-09 23:58:10
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kowal wrote:

    > niestety jest to prawdziwe i smutne.
    > Płacąc składkę zdrowotną kilka razy (etat, działalność, spółka) nie
    > jestem w stanie z dzieckiem udać się do okulisty. Tzn "zapisać" się
    > może i mogę, ale termin za 5 miesięcy. O dziwo ten sam lekarz w tym
    > samym szpitalu może mnie przyjąć jutro - jeżeli zapłacę z kieszeni :(

    Gdzie, który szpital i który lekarz. Za takie coś jednostka traci
    kontrakt z NFZ - o ile to prawda.

    Konkret, misiu, a nie takie pierdolenie o szopenie.

    Bo zazwyczaj się okazuje że "no prawie w tym samym szpitalu, bo w
    przychodni na sąsiedniej ulicy".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 30. Data: 2011-05-10 04:59:15
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > Nie "do którego dąży wielu lekarzy" tylko do którego dążą praktycznie
    > wszyscy, nie tylko lekarze.

    praktycznie wszyscy to utrzymuja sie za 500 zl miesiecznie
    lekarze zarabiaja tak duzo ze to czyni z nich jakby
    nacpanych kokaina polbogow - traca kontakt z rzeczywistoscia
    ktora polega na tym ze jak moj ojciec trzeba przezyc
    miesiac za 440 zl - znam lekarza ktory zarabia piecio yfrowe
    sumy a prawie nic nie robi i zastanawiam sie czy mozna
    powiedziec czy to co robi pomaga czy szkodzi
    zarabiaja za duzo - skladki sa gigantyczne - sam
    zarabiam srednio a place o ile wiem400 zl miesiecznie
    - pacjentom poswiecaja tyle czasu co miesu
    na tasmie w fabryce - sa glupi, 'bezideowi' kupuja
    dzipy meble albo zadaja sie z krwami itp na cos
    wiecej ich nie stac - dobry lekarz powinien
    zarobic kilka tys ale to dobry a takich (i tak
    z gig zaztrzezeniami) jest moze 1 na 100
    cala reszta nie warta jest by zarabiac tyle
    co nauczy iele - to jak jest glupupio
    i plebejsko w tym srodowisku to niewyczerpany
    temat

    to wsxystko niezaleznie od tego ze lekarze sa
    czesto zwyklymi tlukami - co czwarty to ordymarny
    cham - osmiu na dziesieciu nie potrafi przeprowadzic
    wywiadu - chodze nty raz do roznych z tym samym
    problemem i moge poroenywac - a najforsze ze
    ciagle od lat jestem chor

    co do urban legen to bynajmniej
    sam w krytycznym czasie chorowania
    na boreliozr tak sie trzeslem caly
    posiatkowany przez borelioze ze czulem
    sie jak pies jedzony przez milon robakow
    - zapisali mnie na za 4 miesiace a lysniski
    przysadzisty profesorek powiedzial ze dam
    pare zlotych to przyjmie mnie od zaraz -
    osobiscie wolalbym go poczestoeac pala
    w skxrwiony czerep albo odpowiedzial
    noscia karna niz tymi pieniedzmi
    skutki za pozno wyleczonej boreliozy czuje do
    dzis i rujnuja mi zycie