  • 31. Data: 2007-08-03 08:02:42
    Temat: Re: cesarskie cięcie nielegalne?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Sebcio pisze:
    > Nie napisałem że stoi w sprzeczności. Chodzi mi o to, że należy
    > preferować interes dziecka a nie rodzącej.
    Z jakiego powodu? Może to nie będzie politycznie poprawne, ale nie
    sądzisz żę większy pożytek z smutnej niedoszłej matki, która może
    urodzić jeszcze kilkoro dzieci, niż jednego osieroconego noworodka?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 32. Data: 2007-08-03 08:15:30
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zapominasz o bardzo istotnym elemencie: zachowanie życia i zdrowia
    > matki, przy czym priorytetem (jak dla mnie) byłoby właśnie to.

    Nie mówię o sytuacjach skrajnych. Chodziło mi raczej o sytuację, w
    której kobieta życzy sobie wykonania CC bo chce zachować ciasną pochwę.
    Chodzi o to że często kobiety żądają wykonania CC (prawie zawsze są to
    pierworódki) z powodów kosmetycznych albo chcąc uniknąć jakiegokolwiek bólu.

    Przy okazji warto zwrócić uwagę że unikanie niepotrzebnego cięcia
    cesarskiego jest także dbaniem o interes kobiety - w końcu to ją się
    kroi. Mało kto wie, że cesarka może skończyć się usunięciem macicy -
    wystarczy tylko trudność w zatamowaniu krwawienia...

    Piszę o tym tylko dlatego, że wiele osób nie rozumie czym tak naprawdę
    jest cesarka. Wydaje się im że to bezbolesne, czyste cięcie nad
    wzgórkiem którym bezstresowo wyciąga się dzidziusia - voila ! Wcale tak
    pięknie nie jest i szkoda, że w tym wątku nie wypowiadają się kobiety -
    szczególnie te którym cesarkę wykonywano. Zakładam że żaden z Panów tu
    piszących nie miał robionej cesarki ? ;-)

    Cesarka to regularna operacja chirurgiczna, wykonywana w warunkach
    bloku operacyjnego, związana z przecięciem powłok brzusznych. Tak należy
    na to patrzyć.

    > Pamiętaj, że psychika też tu dużą rolę odgrywa i może faktycznie np.
    > psychoterapia byłaby lepsza od cesarki, ale jak akcja się zaczyna i
    > trwa, kobieta wpada w panikę to na psychoterapię już za późno.

    Kobieta zwykle wpada w panikę podczas porodu i to oczywiste :)
    Natomiast w razie konieczności wykonania cesarki awaryjnej, to już
    całkiem inna historia - babkę tnie się przez pół brzucha i pier***li
    wszystko inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 33. Data: 2007-08-03 10:41:30
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Sebcio <s...@n...com> napisal:
    > Czytać umiesz?

    A ty myslec... zwlaszcza z wyprzedzeniem?

    > W razie gdybyś nie umiał teżsięgnąć do mojego
    > pierwszego postu w tym wątku to zacytuję sam siebie - "Prawidłowo
    > przebiegający poród fizjologiczny jest cały czas uważany za lepszy dla
    > dziecka niż CC". Zwracam uwagę na słowo *prawidłowo przebiegający* i
    > zwracam uwagę na brak słowa *bezwzględnie*.

    Kombinujesz jakby tu pol prawdy powiedziec, aby ci za cale
    klamstwo starczyla ((c) Bunsch). Jak dochodzi do komplikacji
    fizjologicznego to wtedy dopiero jest panika i niestety
    z reguly jest ZA POZNO, aby dzieciaka w calosci uratowac.

    Sa przeslanki (wiek, waska miednica, problemy kardiologiczne),
    ktore a priori kwalifikuja do cesarki. A jezeli chodzi o ustawienie
    to bobas w kilkanascie minut potrafi wykonac pelnego hopla
    i z prawidlowego ustawienia przejsc do nieprawidlowego.
    Poza tym: kto ci dal prawo wyrokowania o nadrzednosci dobra
    dziecka nad dobrem matki? Bo twoje religijno-fundamentalistyczne
    podejscie nijak sie ma do swiata ozywionego, gdzie ZAWSZE
    jest prymat dobra matki nad dobrem noworodka.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 34. Data: 2007-08-03 14:46:58
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to że często kobiety żądają wykonania CC (prawie zawsze są to
    > pierworódki) z powodów kosmetycznych

    Tak, tak, bo blizna po CC jest teraz trendy i fajnie sie z nia wyglada:-)

    >albo chcąc uniknąć jakiegokolwiek bólu.

    Powiem ci, po moich doswiadczeniach, ze jest to cholernie dobry powod:) no,
    ale facet tego nie zrozumie:)*

    > Kobieta zwykle wpada w panikę podczas porodu i to oczywiste :)

    Niby dlaczego oczywiste. Szczerze mowiac, panika nie towarzyszyla mi ani
    przez sekunde na porodowce. Natomiast osiagnelam stan maksymalnego
    wkurwienia po 5 godzinach bolu:) Trudno mi sobie wyobrazic powod dla ktorego
    wpada sie w panike podczas normalnego porodu. Co innego, kiedy okazuje sie,
    ze dziecko uwiezlo w kanale rodnym, albo ze nie sluchac go na ktg - wtedy
    mozna panikowac, ale wtedy CC jest juz po prostu musem

    Angie

    *dla jasnosci - dzid nr 2 jest rowniez planowany do porodu sn. A podobno
    czlowiek uczy sie na bledach:))

  • 35. Data: 2007-08-03 23:21:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:riuao4-ep7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale to już nie oszustwo, prawda?

    A co? Typowe oszustwo gospodarcze.

    > Z tym się nie zgodzę - jakbym był położnikiem, pacjentka męczyła by mi
    > się już kilka godzin i zaczynała już histeryzować o cesarkę, to
    > wskazanie medyczne - aczkolwiek _być_może_ o podłożu 'tylko'
    > psychologicznym istnieje.

    No to istnieją wskazania medyczne. Mnie chodzi o cesarki robione z innych,
    niż medyczne powodów.

  • 36. Data: 2007-08-04 11:06:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > w wiadomości news:riuao4-ep7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A co? Typowe oszustwo gospodarcze.

    Oszustwo w celu NIE uzyskania korzyści majątkowej? Jakoś dziwnie mi to
    brzmi...

    [ciach]

    > No to istnieją wskazania medyczne. Mnie chodzi o cesarki robione z
    > innych, niż medyczne powodów.

    Ale to jest płynne i podlega interpretacji.

    A obecnie - jak wynika z pytania inicjatora wątku - istnieje silny
    nacisk zmuszający do unikania cesarki za wszelką cenę, łącznie ze
    straszeniem pacjentek prokuratorem.

  • 37. Data: 2007-08-04 21:24:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:m73eo4-q4c.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale to jest płynne i podlega interpretacji.

    Jak cała medycyna zresztą.

    > A obecnie - jak wynika z pytania inicjatora wątku - istnieje silny
    > nacisk zmuszający do unikania cesarki za wszelką cenę, łącznie ze
    > straszeniem pacjentek prokuratorem.

    Jeśli próbują wymóc na lekarzu zabieg bez wskazań medycznych, to
    teoretycznie jest to możliwie. Przy czym bardziej ryzykuje lekarz, niż
    pacjentka.