  • 1. Data: 2007-08-01 14:12:15
    Temat: Nie wiem jak sformułować konkretne pytanie :)
    Od: "Gość" <a...@W...gazeta.pl>

    Nie wiem jak sformułować konkretnie pytanie... Sprawa dotyczy spadku:
    mieszkania własnościowego. Jakiś czas temu zmarła moja babcia, która miała
    jedną córkę oraz dwóch synów. Jeden syn nie rości sobie żadnych praw do
    spadku, więc jest okej. Drugi natomiast chciałby, aby córka - która de facto
    chciałaby mieć mieszkanie dla siebie - zapłaciła mu np. 5 tys. za odstąpienie
    praw do właśności 1/3 mieszkania. W tym momencie mam pytanie: czy zapłacić
    daną kwotę przy potwierdzeniu notarialnym przez rozprawą sądową dot. spadku,
    czy po?!

  • 2. Data: 2007-08-01 16:11:23
    Temat: Re: Nie wiem jak sformułować konkretne pytanie :)
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 01 Aug
    2007 14:12:15 +0000, Gość zeznał(a):

> [...]
    > jedną córkę oraz dwóch synów. Jeden syn nie rości sobie żadnych praw do

    okej jest powiadasz ;)

    > Drugi natomiast chciałby, aby córka - która de
    > facto chciałaby mieć mieszkanie dla siebie - zapłaciła mu np. 5 tys. za
    > odstąpienie praw do właśności 1/3 mieszkania.

    mieszkanie jest warte 15 tys. złotych ?

    > W tym momencie mam
    > pytanie: czy zapłacić daną kwotę przy potwierdzeniu notarialnym przez
    > rozprawą sądową dot. spadku, czy po?!

    Po.
    A ile dostanie ten pierwszy brat, który jest ok?
    Bo on wciąz będzie miał chyba 1/3 ;)

  • 3. Data: 2007-08-02 06:05:36
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Gość wrote:
> [...]
    > jedną córkę oraz dwóch synów. Jeden syn nie rości sobie żadnych praw do

    Żeby było okej, musi się oficjalnie zrzec spadku.

> [...]
    > daną kwotę przy potwierdzeniu notarialnym przez rozprawą sądową dot. spadku,

    Jeśli córka się na to zgadza, to nie widzę przeciwwskazań, aby ona mu
    zapłaciła, a on się za to zrzekł spadku. Jak córka będzie jedynym
    spadkobiercą, to dostanie całe mieszkanie dla siebie, a i sprawa
    spadkowa będzie prościutka. :-)

    --
    MiCHA