  • 11. Data: 2011-05-11 11:12:29
    Temat: Re: brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:50:13 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Kierownik-kierowniczka,

    Ale tu w rachubę wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba.
    Tak samo nie ma pani sędziny tylko jest sędzia.

    Jak opisałbyś Panią Streżyńską jak wystąpi z czymś tam? ;)
    Urzędniczka Komunikacji Elektronicznej? :)

  • 12. Data: 2011-05-11 11:13:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:49:23 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Kancelaria zawsze jest urzędującego.

    Dlatego pytam :)
    Bo może być że "zawinił stryjek, a cygana powiesili" ;))

  • 13. Data: 2011-05-11 11:19:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a) :

    > Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
    > nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy ;-)

    Ale pułkownikowa, to żona pułkownika :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 14. Data: 2011-05-11 11:20:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:55:51 +0000, jol napisał(a):

    > Czy podanie II SAB/Wa 57/09 i II SAB/Wa 86/07 wystarczy czy znasz
    > jeszcze jakieś orzeczenia w tej kwestii (żądanie podpisu
    > kwalifikowanego).

    Wystarczy, zresztą w ogóle nie musisz powoływać się na orzecznictwo (ale
    możesz, bo sądy bywają niekumate).

    > Czy jeśli pisze skargę to podaje się tylko orzeczenia, na których
    > podstawie opieram skargę czy też z tych orzeczeń cytuję konkretny zapis?

    j.w. -- możesz co chcesz :)

    > Pytam bo nigdy się nie skarżyłem Podać do sądu to jedno, a wygrać to
    > drugie. Niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś dokumentu, na którym
    > mógłbym się wzorować.

    No wzorów może i wiele nie ma, ale zasada jest prosta:

    - data
    - oznaczenie sądu
    - oznaczenie stron
    - tytuł pisma ("skarga na bezczynność organu")
    - syntetyczny opis tego co chcesz
    - uzasadnienie (nieco szerzej, ale bez przesady)

    Posyłasz do organu, który Cię olał, oni muszą to posłać do WSA, dopiero
    wówczas dostajesz wezwanie do zapłaty :)

    Zdarza się, że w tzw. międzyczasie organ się puknie w czoło.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2011-05-11 11:22:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:57:40 +0000, jol napisał(a):

    > Tak jak ladacznica to nie pani stojąca za ladą

    A jej dziecko nie ladaco :)

  • 16. Data: 2011-05-11 11:43:20
    Od: jol <n...@e...com>

> [...]
    > wówczas dostajesz wezwanie do zapłaty :)
    >
    > Zdarza się, że w tzw. międzyczasie organ się puknie w czoło.

    Mam nadzieję, że jednak się puknie. Nie lubię ganiać po sądach.

    Jeszcze jedna kwestia czy ten e-mail, który wysłałem do urzędnika i
    odpowiedź od niego też zamieścić jako załączniki czy też ich treść
    zamieszczam w "syntetycznym opisie tego co chcę"? :)

  • 17. Data: 2011-05-11 11:49:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 13:19:56 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Ale pułkownikowa, to żona pułkownika

    Pułkownikowa, to tak. A pułkowniczka już nie ;-)

  • 18. Data: 2011-05-11 11:49:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 13:13:34 +0200, Kamil napisał(a):

    > Dlatego pytam
    > Bo może być że "zawinił stryjek, a cygana powiesili"

    Urząd zawsze ma ciągłość.

  • 19. Data: 2011-05-11 11:50:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 13:12:29 +0200, Kamil napisał(a):

    > Ale tu w rachubę wchodzi organ i jego nazwa, a nie osoba. Tak samo nie
    > ma pani sędziny tylko jest sędzia.

    W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina.

    > Jak opisałbyś Panią Streżyńską jak wystąpi z czymś tam? Urzędniczka
    > Komunikacji Elektronicznej?

    Prawniczka, prezeska.

  • 20. Data: 2011-05-11 12:30:23
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 11:50:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina.

    Litości.
    http://www.sjp.pl/co/s%EAdzina
    -----------------------
    Aby rozwiązać odwieczny spór dotyczący wyrazów sędzia i sędzina,
    postanowiłem zasięgnąć porady u autorytetu w dziedzinie języka. Profesor
    Mirosław Skarżyński, językoznawca, nauczyciel akademicki Uniwersytetu
    Jagielońskiego podaje takie rozróżnienie:

    Sędzia - mężczyzna - rzeczownik męskoosobowy - deklinacja:

    l.poj.
    M. sędzia
    D. sędziego
    C. sędziemu
    B. sędziego
    N. sędzią
    Ms. sędzi
    W. sędzio !

    Sędzia - kobieta - rzeczownik męskoosobowy o odmianie żeńskiej:

    M. sędzia
    D. sędzi
    C. sędzi
    B. sędzię
    N. sędzią
    Ms. sędzi
    W. sędzio !

    Sędzina w znaczeniu kobieta-sędzia, jest formą tylko potoczną - co oznacza,
    że jej oficjalne użycie w określeniu kobiety-sędzi jest błędem. Sędzina w
    znaczeniu żony sędziego jest poprawna.
    -----------------------

    > Prawniczka, prezeska.

    Czyli napisałbyś np. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej?
    Czy tak?

    Więc weż i popraw ten swój wpis bo to kompromitacja :)
    Spójrz na stronę samego RPO :)
    http://www.brpo.gov.pl/
    gdzie stoi jak byk:
    ---------
    2011-05-11 13:32:01
    Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Irena Lipowicz i Dyrektor Zespołu
    Współpracy Międzynarodowej Biura RPO Zbigniew Zaręba uczestniczyli...
    ---------
    2011-05-06 13:15:24
    Rzecznik Praw Obywatelskich wręczyła odznakę honorową RPO "Za Zasługi dla
    Ochrony Praw Człowieka" Pani Mecenas Marii Sawickiej...
    ---------

    i tak dalej, i tak dalej.... nigdzie nie napisano "rzeczniczka praw
    obywatelskich"....no zlituj się Olgierd :)