  • 1. Data: 2011-05-11 07:27:34
    Temat: brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
    Od: jol <n...@e...com>

    Wysłałem e-mailem do urzędnika wniosek o udostępnienie informacji
    publicznej. Urzędnik zażądał ode mnie powołując się na m.in. kpa
    uwierzytelnionego podpisu. W myśl wyroku WSA (IISAB/Wa 57/09) jest to
    niezgodne z prawem i kwalifikuje się do wniesienia skargi na
    bezczynność.
    Pytanie tylko do jakiej instancji. Z tego co w necie znalazłem SKO nie
    zawsze chętnie takimi sprawami się zajmują, z kolei WSA to dość wysoka
    instancja, w dodatku trzeba wnosić opłatę :)
    Co radzicie, pytam osoby mające już doświadczenie w tej kwestii.

  • 2. Data: 2011-05-11 07:57:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 07:27:34 +0000, jol napisał(a):

    > Pytanie tylko do jakiej instancji. Z tego co w necie znalazłem SKO nie
    > zawsze chętnie takimi sprawami się zajmują, z kolei WSA to dość wysoka
    > instancja, w dodatku trzeba wnosić opłatę

    Wojewódzki Sąd Administracyjny, opłata to 100 złotych.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-05-11 08:20:09
    Od: jol <n...@e...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 07:57:47 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Wojewódzki Sąd Administracyjny, opłata to 100 złotych.

    Witam :) To m.in. dzięki informacjom z Twojej strony dowiedziałem się
    sporo o udip. Niestety kilka opisywanych tam spraw wciąż "wisi" tzn. nie
    ma nic o ich zakończeniu, pozytywnym lub nie. Dałeś sobie spokój czy
    wnosiłeś odwołanie i zostały odrzucone. Mówię o kilku sprawach związanych
    z informacja publiczną.

    Czy te 100 zł to wszystkie konsekwencje finansowe czy ew. należy liczyć
    się jeszcze z jakimiś?

  • 4. Data: 2011-05-11 09:04:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 08:20:09 +0000, jol napisał(a):

> [...]
    > ma nic o ich zakończeniu, pozytywnym lub nie. Dałeś sobie spokój czy
    > wnosiłeś odwołanie i zostały odrzucone. Mówię o kilku sprawach

    Na dziś przymierzam się do napisania tej cholernej skargi na Kancelarię
    Prezydenta RP :-)

  • 5. Data: 2011-05-11 10:17:23
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 07:57:47 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    http://olgierd.bblog.pl/
    "Tym razem w zasadę tę postanowiła wpisać się Rzeczniczka Praw
    Obywatelskich, która w wystąpieniu do prezesa spółki Ekstraklasa SA"

    Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"? :)))
    To żona Rzecznika Praw Obywatelskich? ;)

  • 6. Data: 2011-05-11 10:20:39
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 09:04:28 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Na dziś przymierzam się do napisania tej cholernej skargi na Kancelarię
    > Prezydenta RP :-)

    Urzędującego? ;)

  • 7. Data: 2011-05-11 10:49:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 12:20:39 +0200, Kamil napisał(a):

    > Urzędującego?

    Kancelaria zawsze jest urzędującego.

  • 8. Data: 2011-05-11 10:50:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 May 2011 12:17:23 +0200, Kamil napisał(a):

    > Co to jest "*rzeczniczka* praw obywatelskich"? )) To żona Rzecznika
    > Praw Obywatelskich?

    Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
    nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy ;-)

  • 9. Data: 2011-05-11 10:55:51
    Od: jol <n...@e...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 09:04:28 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Na dziś przymierzam się do napisania tej cholernej skargi na Kancelarię
    > Prezydenta RP :-)

    Czy podanie II SAB/Wa 57/09 i II SAB/Wa 86/07 wystarczy czy znasz jeszcze
    jakieś orzeczenia w tej kwestii (żądanie podpisu kwalifikowanego).

    Czy jeśli pisze skargę to podaje się tylko orzeczenia, na których
    podstawie opieram skargę czy też z tych orzeczeń cytuję konkretny zapis?
    Pytam bo nigdy się nie skarżyłem :)
    Podać do sądu to jedno, a wygrać to drugie. Niestety nie znalazłem w
    sieci jakiegoś dokumentu, na którym mógłbym się wzorować.

  • 10. Data: 2011-05-11 10:57:40
    Od: jol <n...@e...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:50:13 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Kierownik-kierowniczka, sprzedawca-sprzedawczyni, nauczyciel-
    > nauczycielka, poseł-posłanka... Sprzedawczyni to nie żona sprzedawcy ;-)

    Tak jak ladacznica to nie pani stojąca za ladą :)